petterpann Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Finnes det noe man kan stille inn/kjøpe for å få optimalt bilde på TV-en på en Xbox 360? Har en 42" Plasma TV fra Hisense (ikke HD-skjerm), og vil ha best mulig bilde. Jeg bruker kun den vanlige "bildekontakten" som medfølger konsollen. Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Nå er jeg en PS3 mann. Men jeg ville hadde høyest mulig skjerminnstillinger på tv'en og konsollen(samme innstillingen på tv'en som i menyen til 360'en). Men hvorfor ikke kjøpe en HD-skjerm og få fullt utbytte av den fantastiske grafikken til 360 via HDMI. Gode tv'er nå til dags er utrolig billige og ofte en god investering. Selv har har jeg en Pioneer Kuro. Ingenting slår HDMI! Endret 5. november 2008 av BeeGee Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hvilken Xbox utgave har du? Bruk komponent kabel om TVen din har komponent ingang. Er den ikke HD-Ready så er nok 480P beste valget du har. Hvilken TV er det snakk om? Lenke til kommentar
Lusifer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 han har helt rett her. det er ingenting som slår hdmi. selv har jeg prøvd begge deler. grunnet på mitt eget tv så er det sånn at jeg kan koble til hdmi men da kan jeg ikke ha et eksternt lydanlegg(av en eller annen idiotisk grunn). så jeg har testet både med kompositt og HDMI. det er utrolig stor forskjell. kompositt er bare en eneste stor tåke i forhold. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kompositt er søppel, bør helst ikkje brukes på selv vanlige TV`er. Da burde man skaffe seg RGB-kabler. Sitter selv med ein backup 360 om dagen, og den har kun støtte for komponent. HDMI boksen min tok beklageligvis kveld forrige uke og forskjellen i bildet er merkbart stort hos meg ihvertfal. HDMI gir eit mye skarpere og levende bilde...måtte jo skje i disse GeOW2 tider Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Da tar vi det i rekkefølge: Kjipest bilde: Kompositt enten direkte eller via SCART: Bedre bilde: "HD"-kabel fra MS, med komponent-utganger (rød, grønn & blå plugg): Hakket bedre bilde (grunnet separert h-sync & v-sync kontra SyncOnGreen): Best bilde: HDMI Har du en gammel reciever som ikke har HDMI inn og du vil ha surroundlyd via SP/DIF samtidig som du har bilde via HDMI så er denne for deg: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) EDIT: Tolket litt feil. Endret 5. november 2008 av Mala Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 TV'en er ikke HD-Ready? Ikke engang 720p? Når jeg slår over til 480p på min SexBox360 via HDMI ser det forferdelig ut. Men ved 720p og 1080p (Har Full-HD-Tv) er det faen meg så lekkert. Tips: Microsoft.com søk der etter HD-Video. Nedlast disse på PC'n, bruk WindowsMediaPlayer for og dele videoer og Musikk. Se den fantastiske oppløsningen. Helt SYYYKT! Når det gjelder og koble maskin til TV'n. Er det ingenting som slår Full-HD. Fordi desktopen på 720p har en lav oppløsning... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) TV'en er ikke HD-Ready? Ikke engang 720p? Når jeg slår over til 480p på min SexBox360 via HDMI ser det forferdelig ut. Men ved 720p og 1080p (Har Full-HD-Tv) er det faen meg så lekkert. Klart 720P og 1080P ser bedre ut enn 480P (ikke at jeg tror du ser forskjell på 720P og 1080P) men har han ikke en HD-Ready/Full HD TV så hjelper det ikke. Da er beste han får 480P via komponent kabel. Trådstarter har sikkert en kassetv eller en eldre LCD eller plasma. Tips:Microsoft.com søk der etter HD-Video. Nedlast disse på PC'n, bruk WindowsMediaPlayer for og dele videoer og Musikk. Se den fantastiske oppløsningen. Helt SYYYKT! Når det gjelder og koble maskin til TV'n. Er det ingenting som slår Full-HD. Fordi desktopen på 720p har en lav oppløsning... Skjønner ikke helt hva du skriver der. Har desktop'en 720p oppløning? Tviler på du ser nevneverdig forskjell på 720P og 1080P om TVen din ikke er huuuuge! Endret 6. november 2008 av PantZman Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Og joda. Når du ser på 1080p film på 1-2 meters avstand ser man det. Som feks gå på microsoft sine sider og nedlaste HD-Filmer.. Men i lengden gjør man ikke det. Angående desktop på PC. Så ser du garantert forskjell. 1280*720 VS 1920*1080 på Dekstop (Skrivebord, surfe, osv). Er det huge forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå