Gå til innhold

tråløstnett funker ikke i god stolen ?


Anbefalte innlegg

Mottok i går min nye lenovo 3000, kjøpte trådløs router (Dlink dir 300). Koblet opp routern hjemme, min stasjonere er koblet til med kabel.

 

Pakket opp Lenovo'n, og kom meg raskt på nett via router. Fungerte som bare det. Etter hvert tok jeg med meg bærbar'n og satte meg i god stolen, men da ble jeg uten nettforbindelse. Den finner routeren med en signalstyrke på 98%. Men greier ikke å laste opp internett.

 

Får også beskjed om at "trådløs radio" har slått seg av. Slår den på igjen men det virker fortsatt ikke. Setter pc tilbake på kjøkken og alt fungerer. Flytter routern til stua ca 1.5 meter unna godstolen, fungerer forsatt ikke. Setter pc på kjøkkenbordet igjen. Routeren står fremdeles i stua, da fungerer det. Hvis jeg løfter opp pc fra fanget når jeg sitter i godstolen virker det. Så nå lurer jeg på hva det kan være som gjør at jeg ikke kommer på nett?

 

Det kan da ikke være noe galt med routeren? Jeg mistenker at det er den "trådløse radioen" det er noe galt med??

 

Noen som har vært borti samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå prøvd pc rundt om kring i huset, og noen plasser går det greit mens noen ikke. Tror nå det kan skyldes en annen forrstyrrelse. I stua fungerer nettet hvis jeg løfter pc 1.60m over gulvet og hvis jeg legger den helt ned på gulvet???????? men ikke i stol høyde??? merkelige greier. Har slått av varmepumpe men hadde ikke noen innvirkning. Hva annet kan det være noen forslag???

Lenke til kommentar
Logg deg inn på routeren http://192.168.0.1 og endre kanal. Flytt til en kanal som ligger lengst mulig unna den du har nå. Det kan være trådløstelefon eller annet som forstyrrer p den kanalen du bruker.

 

hvor kan jeg endre kanal? gikk inn på status og ser at den ligger inne med kanal 1.

 

må jeg tilbakestille routeren?

 

 

Glem det fant det under setup :p

Endret av gretema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...