Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har da også endelig klart å føye meg inn i rekken med uheldige individer med Xbox 360 problemer. Det som er saken, er at i går når jeg bestemte meg for å spille CoD 4 online begynte plutselig fargene å "flyte", dette var det første symptomet på at det var noe galt, men jeg trodde det kunne være innstillinger på skjermen siden jeg ikke hadde spilt CoD 4 på flere måneder. Etter 10 minutter med panisk fikling og fokling fant jeg ut at det ikke var tilfellet. For å bekrefte mine verste tanker testet jeg spill jeg ikke hadde hatt lignende problemer med fra før av, og jo da, det samme grønnskjæret på skjermen. Jeg er desverre ikke flink til å forklare tekniske feil når det kommer til duppedingser, men er det noe som dere trenger å vite for å gjøre opp en mening om hva det kan være, si fra. Mine to teorier var/er iallefall enten at Scart compunden er ødelagt (løses ved å kjøpe HDMI kabel?), eller at maskinen kanskje er overopphetet (ikke sannsynlig, men så har ikke jeg peiling på maskin). Noen andre som vil dele sin mening? Takk på forhånd. -Snurris. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 det kan også være magnetisme som er i nærheten av skjermen eller Xbox'en. hadde den vært overophetet hadde du fått RROD Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Og hva kan være årsaken til magnetismen? Altså hvilke ting? Og har det noe å si om den har stått på den samme plassen i 3 måneder nå før den fikk problemer? (mtp magnetisme). Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) høytalere er vel den tingen som har det største magnetiske feltet. hvor har du xbox trafoen? Endret 5. november 2008 av Dovito Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Mine to teorier var/er iallefall enten at Scart compunden er ødelagt (løses ved å kjøpe HDMI kabel?), eller at maskinen kanskje er overopphetet (ikke sannsynlig, men så har ikke jeg peiling på maskin). Spiller du med scart kabel på en hdtv? Lurer siden du sier du kan bruke hdmi kabel. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 har du endret stillingen på skjerm kontakten fra Tv til hdmi bak på xbox'en? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Spiller med den HDTV compounden som følger med Premium/Pro, men sjekket i går om jeg hadde en HDMI-kabel utgang og det hadde jeg vitterlig. hvor har du xbox trafoen? I en hylle med en plate over xboxen, så er det en PS3, så toppen på platen og oppå den står TVen. ....Hvis det var det du mente? Kan vel iallefall si at det er ingen frittstående høyttalere i nærheten. har du endret stillingen på skjerm kontakten fra Tv til hdmi bak på xbox'en? Jupp, gjorde jeg den dagen for 3 måneder siden jeg satte den der, og har spilt med den uten problemer frem til i går kveld. Endret 5. november 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 står denne på Hd eller tv? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Den har stått på samme sted i 3 måneder, altså HD. Lenke til kommentar
sturlabr Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En kompis av meg hadde samme problemet, da var det selve tven som var gåen.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Vel det er ikke det i tilfellet her, da en kompis av meg på rommet (er i militæret) spiller PS 3 på samme TVen helt som vanlig. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Sjekk at alle kablene sitter skikkelig i. Sjekk konsollen med kabler mot en annen TV. Hvis dette ikke fikser biffen ville jeg prøvd med en HDMI http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53266216 til en 130 lapp. Funker ikke dette bærer det nok tilbake til utsalgsstedet med 360'en. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Kablene sjekket jeg, og det fikset ikke noe. Stakk innom Clas Ohlson i sted og kjøpte HDMI kabel, håper det går, hvis ikke skroter jeg like godt denne og kjøper en Elite i stedet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Siden dette er en LCD Skjerm har ikke magneter noen innvirkning. De kan påvirke transformatoren til bakrgunnsbelysningen. Men det skal ikke være mulig. Flyttet en magnet fra ene til andre siden av min bærbare. Den kom over skjermen på bærbaren nede, plutselig ble det svart. Kunne skimte hva som stod, men uten bakgrunnsbelysning er det vanskelig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 HDMI-kabel funket ikke, samme problemet enda. Så da er vel den eneste logiske forklaringen en feil på grafikk-kortet eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå