doofus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Hei, har over noen måneder hatt flere reparasjoner på en HP9266EA som er rammet av nvidia sine brikkesett problemer (7600 go). Jeg tenkte jeg kunne lage en tråd, så andre kan lære av mine erfaringer. Jeg kjøpte maskinen i Mars 2007, og benyttet maskinen veldig lite fremt til jeg kvittet meg med stasjonær maskinen. I August i år begynte problemene å dukke opp, under avpilling av en xvid film i WMP ble plustelig skjermen svart. Maskinen ble slått av og på igjen, da var det massevis av grafiske feil på skjermen (farger tilfelige steder på skjermen.) Jeg ringte til HP og forklarte problemene, maskinen måtte avgårde til Infocare. De tok den inmn selv om garantitiden var over. Regner med at det gikk på 5 års regelen i forbrukerkjøpsloven. Maskinen ble levert til Infocare i Oslo, og det tok 4 uker før jeg fikk den igjen. De hadde da skiftet hovedkortet med oppdatert bios. Maskinen virket i 10 dager før den nok engang fikk akkurat samme feil. Maskinen ble levert igjen som en recall og hovedkort ble skiftet nok engang, denne gangen tok det bare 4 dager. Så tok det 2 uker før maskinen nok engang begynte med grafiske feil, denne gangen ble det i tillegg bluescreen, og en feilmedling med "videomaskinenvaren har sluttet å fungere" kom opp i vista. Nå er maskinen nok engang levert inn, og jeg vil iflg. Infocare få en "payback", eller ny maskin. Lurer på hva jeg får, maskinen jeg kjøpte lages vel ikke lenger og den kosta jo 14000 da jeg kjøpte den. Ligger an til å bli dyrt for HP/Nvidia dette her. Endret 5. november 2008 av doofus Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hei, har over noen måneder hatt flere reparasjoner på en HP9266EA som er rammet av nvidia sine brikkesett problemer (7600 go). Jeg tenkte jeg kunne lage en tråd, så andre kan lære av mine erfaringer. Jeg kjøpte maskinen i Mars 2007, og benyttet maskinen veldig lite fremt til jeg kvittet meg med stasjonær maskinen. I August i år begynte problemene å dukke opp, under avpilling av en xvid film i WMP ble plustelig skjermen svart. Maskinen ble slått av og på igjen, da var det massevis av grafiske feil på skjermen (farger tilfelige steder på skjermen.) Jeg ringte til HP og forklarte problemene, maskinen måtte avgårde til Infocare. De tok den inmn selv om garantitiden var over. Regner med at det gikk på 5 års regelen i forbrukerkjøpsloven. Maskinen ble levert til Infocare i Oslo, og det tok 4 uker før jeg fikk den igjen. De hadde da skiftet hovedkortet med oppdatert bios. Maskinen virket i 10 dager før den nok engang fikk akkurat samme feil. Maskinen ble levert igjen som en recall og hovedkort ble skiftet nok engang, denne gangen tok det bare 4 dager. Så tok det 2 uker før maskinen nok engang begynte med grafiske feil, denne gangen ble det i tillegg bluescreen, og en feilmedling med "videomaskinenvaren har sluttet å fungere" kom opp i vista. Nå er maskinen nok engang levert inn, og jeg vil iflg. Infocare få en "payback", eller ny maskin. Lurer på hva jeg får, maskinen jeg kjøpte lages vel ikke lenger og den kosta jo 14000 da jeg kjøpte den. Ligger an til å bli dyrt for HP/Nvidia dette her. Eh, Go 7600 er basert på G73M brikken. G84 og G86 er de som har problemene med defekte silikon. Og i og med at kortet ditt faktisk virket en periode før ny feilmelding kom sier jo at det nettopp ikke er skjermkortet det er noe galt med. Det er ikke slik at denne feilen faktisk kommer etter et par dagers bruk. Det er kjøling på kortet, men over tid vil det kunne bli for varmt. Får du en maskin får du en tilsvarende, altså hva enn som måtte tilsvare pr i dag. Det er en særs dårlig deal som regel da prisene på laptop har falt ganske markant. Pengene tilbake er nok en stor fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå