Paragon Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har en WD Elements 500GB ekstern disk, som har fungert helt fint til nå. Den går litt i skytteltrafikk mellom min stasjonære med Vista, og laptopen med linux. Filsystemet er NTFS. Har hatt Mandriva på laptopen frem til for et par dager siden, da jeg skiftet til Ubuntu. Første gangen jeg flyttet den eksterne disken tilbake til den stasjonære etter å ha brukt den i Ubuntu oppsto problemet: Vista mener disken må formateres før bruk. Jeg plugger disken i den bærbare igjen, og alt ser normalt ut. Tilbake i Vista, samme problemet. Diverse diskprogrammer i Vista finner disken og partisjonen helt fint, lister opp innholdet og alt. Har prøvd bl.a. chkdsk og TestDisk, ingen av programmene finner noen feil. Likevel nekter Vista konsekvent å la meg åpne disken i explorer, og maser om korrupsjon og ulesbarhet. Jeg er litt i villrede for hva som egentlig er problemet, er det Vista eller partisjonen? Kan Ubuntu ha forandret bittelitt på partisjonen så Vista ikke liker den lenger? Hvorfor oppdages ikke dette av testeprogrammene? Og hva kan gjøres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå