Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan moderator se din IP og finne beligenheten din?

Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle starte tråden, så dersom det er feilpostet kan admins flytte den til der det faller naturlig.

Her om dagen satt jeg med en kompis og snakket generelt om data og sånne ting. Det området der er ikke mitt sterkeste så da måtte jeg ofte nikke og si "ja" siden han jobber med slikt.

Jeg husker ikke helt hvordan det hele utviklet seg men jeg sa noe om at en moderator kan vel finne IP adresse til en registrert bruker, og utifra det finne beligenhet, iallefall land da, om ikke nøykatig beligenhet. For eksempel la oss si at jeg er i Tyskalnd og er registrert bryker her på diskusjon.no, det må vel være mulig for admins å finne IP adressen min og utifra det finne beligenhet?

Han var ikke enig i det jeg sa. Han brukte masse fancy ord som sa meg fint lite, og nå er jeg egentlig i tvil, vel litt i tvil da, for jeg velger å tro at det skal være mulig å finne slikt info, og rett og slett ikke vanskelig eller tidskrevende.

Er det noen som vet om et 100 % sikkert svar? Det hadde vært fint å vite.

Sikkert dumt spørsmål, men men

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke moderator på HW.no, men er det på et annet større norskt forum, og der kan vi se IP-addressen til alle medlemmer.

Derifra er det enkelt å finne ut beliggenhet og eventuelt også hvordan ISP du har. Stemmer addressen så er navn, telefonnummer til de som bor på beligenheten null stress. Så det er bare å passe seg. ;)

Ps: Det er ikka alltid slike IP-søk er så nøyaktige og korrekte, men det hender da de stemmer bra. Å finne hvilket land er null problem (med mindre man vet hvordan man tar i bruk en IP fra et annet land)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

De derre adultfriendfinder-reklamene klarer i hvertfall å finne ut hvor omtrentlig jeg bor, så da bør det vel være null problem for de fleste med litt innsikt på slikt.

Derimot nøyaktig adresse vil man ikke finne.

Slikt må oppgies av ISP, og da må det vel foreligge en politianmeldelse for at de kan oppgi det.

Lenke til kommentar

Har sett disse adultfriendfinder-reklamene som en annen nevnte, og det morer meg litt at de påstår at disse damene bor på denne plassen som er veldig liten. Bor kanskje 500 mennesker der, mot 6-7000 der jeg bor. Er ikke akkurat vanskelig å avsløre bløffen deres.

Lenke til kommentar
..en moderator kan vel finne IP adresse til en registrert bruker, og utifra det finne beligenhet, iallefall land da, om ikke nøykatig beligenhet.

Moderatorer kan se IP-adresse på hver post. Ut fra IP kan oftest en sentral en-to-tre hopp fra der du er tilkoblet finnes vha. verktøy som det linket til tidligere i tråden. Men det er også slik at with great power comes great responsibility, og selv om det er retningslinjer om at IP-søk ikke skal brukes uten at det er en sterk mistanke om regelbrudd tviler jeg på at en moderator her vil missbruke muligheten.

Lenke til kommentar

Du vet jo igrunn ikke mye siden det er mange tusen husstander på hver sentral og nesten alle husstander har internettilkobling i dag. Om du ønsker å finne MEG og banke på døra mi hjelper ikke den siden deg noe som helst.

Endret av Junkfood Junkie
Lenke til kommentar

På mitt forum er det et ikon til høyre for hver post der det står "IP." Hvis jeg trykker på den kommer det opp hvilke brukere som har postet fra den IP-adressen og det står også hvilke andre IPer jeg har postet fra. Er det det samme her på diskusjon.no?

Hvis det er det, kan en moderator sende meg en PM med hvilke brukere som har postet fra denne IP-adressen? (Tror jeg har en bruker til, men har glemt nicket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...