Pizzaen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hei Hva er den mest brukte FTP klienten til windows?? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De siste årene har jeg vekslet mellom disse tre klientene: cuteFTP, FlashFXP og SmartFTP. Nå om dagen bruker jeg SmartFTP. Alle de tre nevnte klientene er populære, men om noen av de er den mest brukte vet jeg ikke. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det kan godt være det er FileZilla. http://en.wikipedia.org/wiki/Filezilla Den er både gratis og fri, og jeg har brukt så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg legger til de ftp-serverne jeg trenger som nettverks-steder i Windows, fullstendig integrert som om de var disker på min egen maskin. Jeg ser ingen grunn til legge til eget program for ftp. Det undrer meg at det er noe marked for ftp-klienter for windows, og om noen er mer brukt enn Windows sjøl? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 På jobb opplever vi til tider at når iexplore blir brukt som FTP-klient forsvinner de siste par bytene, og siden det er videofiler som overføres blir det da forskjellig typer skader alt etter format, så vi anbefaler at annet enn den blir brukt. Du har også dårlig mulighet for å se hastighet/tid igjen, ikke mulighet for flere samtidige overførelser, resume regner jeg med blir like dårlig støttet som i windows, dersom den oppfører seg som resten av explorer vil én krasjet filoverføring gjøre at hele overføringen stopper, det er ingen logg over overføringer, for å bytte mellom aktiv og pasiv mode må du endre i registeret, og andre FTP-typer som SFTP og FTPS er ikke støttet. Den er nok grei nok til en og annen overføring slik notepad også er grei til å skrive et par kodelinjer, men ingenting i forhold til en skikkelig FTP-klient, eller et IDE i notepad-sammenligningen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) På jobb opplever vi til tider at når iexplore blir brukt som FTP-klient forsvinner de siste par bytene, Iexplorer, som Internet Explorer? Gjelder dette problemet også om man bruker Windows Utforsker? Brukergrensesnittet er dramatisk forskjellig, men de bruker kanskje samme teknikken under skallet? Endret 5. november 2008 av Svinks Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg tror de to er akkurat det samme bak skallet ( Trident ), og ja Internet Explorer. Men for all del, det som fungerer for deg fungerer for deg. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 FileZilla funker kånge det, thanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå