Gå til innhold

Hva er den mest brukte FTP klienten til windows?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg legger til de ftp-serverne jeg trenger som nettverks-steder i Windows, fullstendig integrert som om de var disker på min egen maskin. Jeg ser ingen grunn til legge til eget program for ftp. Det undrer meg at det er noe marked for ftp-klienter for windows, og om noen er mer brukt enn Windows sjøl?

Lenke til kommentar

På jobb opplever vi til tider at når iexplore blir brukt som FTP-klient forsvinner de siste par bytene, og siden det er videofiler som overføres blir det da forskjellig typer skader alt etter format, så vi anbefaler at annet enn den blir brukt. Du har også dårlig mulighet for å se hastighet/tid igjen, ikke mulighet for flere samtidige overførelser, resume regner jeg med blir like dårlig støttet som i windows, dersom den oppfører seg som resten av explorer vil én krasjet filoverføring gjøre at hele overføringen stopper, det er ingen logg over overføringer, for å bytte mellom aktiv og pasiv mode må du endre i registeret, og andre FTP-typer som SFTP og FTPS er ikke støttet.

Den er nok grei nok til en og annen overføring slik notepad også er grei til å skrive et par kodelinjer, men ingenting i forhold til en skikkelig FTP-klient, eller et IDE i notepad-sammenligningen.

Lenke til kommentar
På jobb opplever vi til tider at når iexplore blir brukt som FTP-klient forsvinner de siste par bytene,

Iexplorer, som Internet Explorer? Gjelder dette problemet også om man bruker Windows Utforsker? Brukergrensesnittet er dramatisk forskjellig, men de bruker kanskje samme teknikken under skallet?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...