MysticoN Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Edit: oppdaterte posten og topic siden orginalt tittel og innhold fikk dårlig med respons. Har lenge hatt trua på å bytte ut min gammle 17". Har vel funnet ut at 24" blir for stort for min smak, så har sett litt på 22". Den skal brukest til å spille med å se film. Både tv'en i stua og min gammle monitor er samsung produkter og jeg har aldri hatt noe å klage over så for meg så følest det riktig å gå for samsung igjen. Jeg har sett meg ut 2 skjermer, men er ikke sikker på hvilken jeg bør gå for. skjerm 1: SyncMaster 2253BW Paneltype: TNSkjermstørrelse: 22" bred Pikselstørrelse: 0.258 Lysstyrke: 300 cd/m2 Kontrast statisk: 1000:1 Kontrast dynamisk: 8000:1 Oppløsning : 1 680 x 1 050 Responstid: 2 ms (GTG) Fargegjengivelse: 16,7 M Pris: 1909 skjerm 2: SyncMaster T220 Paneltype: TN (tror jeg)Skjermstørrelse: 22" bred Pikselstørrelse: ingen info Lysstyrke: 300 cd/m2 Kontrast statisk: 1000:1 Kontrast dynamisk: 20000:1 Oppløsning : 1 680 x 1 050(WSXGA+) Responstid: 5 ms Fargegjengivelse: 16,7 M Pris: 1990 Så her har jeg gravet frem litt info til dere, men er en del tinger jeg ikke skjønner her, som f.eks: * (WSXGA+), under oppløsning på skjerm 2. * (GTG), under respons tid på skjerm 1. eneste GTG jeg vet om er "good to go", men regner ikke med at det er tilfelle her. Så her har jeg 2 skjermer som er begge intrisanne for meg, ene har bedre respons tid men tror ikke det har så mye å si for meg, tror 5ms er bra nokk. Så hva vil dere anbefale og hvorfor? Endret 6. november 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
andybb Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg lurer også på å kjøpe denne skjermen - noen som har den? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 ser ikke ut som det er så alt for mange som har denne skjermen. noen som har litt mer peiling på pc skjermen som kan fortelle litt om dette er et godt kjøp eller om det er noe annet som er mer "lønnsomt" ? Lenke til kommentar
leo123 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg ville gått for skjerm nr 2, grunnen til dette, er at den har DVI inngang, noe som kan gi bedre bilde enn vanlig D-SUB. Ellers så er skjermene ganske like, og innsynsvinklene varierer ikke. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Jeg ville gått for skjerm nr 2, grunnen til dette, er at den har DVI inngang, noe som kan gi bedre bilde enn vanlig D-SUB. Ellers så er skjermene ganske like, og innsynsvinklene varierer ikke. det burde no gjøre valget mitt mye enklere. overså dette. med da er vel saken grei. eller er det andre som har noen bedre forslag til skjermer? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Tipper GTG betyr Grey to Grey. Jeg har 2253BW med DVI og VGA. Fungerer fint den. Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Æhh, nå ville det jo vært veldig spesielt hvis det stod feil på Samsung sine egne sider men jeg syns huske at T220 har 2ms(gtg) http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...msung&a=vis hmm ser ut som det er 2 versjoner, en med 5 og en med 2. 5ms versjonen har HDMI utgang ser det ut som Endret 9. november 2008 av Uncas Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Tipper GTG betyr Grey to Grey. Jeg har 2253BW med DVI og VGA. Fungerer fint den. gah.. no som valget var lett måtte du gjøre det vanskelig igjen Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Husker ikke helt hvorfor jeg gikk for 2253bw, men det stod mellom den og T220. Tror ikke det var stor forskjell. Eneste rådet jeg kan gi da, er å ikke kjøpe på Netshop (har personlig dårlig erfaring der ) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hender det du er innom Trondheim, ville jeg vurdert å plukke med meg > denne http://h10010.www1.hp.com/wwpc/uk/en/sm/WF...67-3648391.html Medmindre prisen ikke bare gjelder på nett, men 1412 kroner i butikken også, virker det som et godt kjøp (22", DVI, HDCP, Height, Pivot, Swivel, Tilt, USB) Lenke til kommentar
sollie Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kjøpte meg t220 skjermen for en uke siden på ukestilbud på komplett.Er veldig fornøyd. En hvit pixel da,men den er ikke i synsfeltet, så jeg bryr meg ikke om det.Har egentlig ikke så mye å tillføye siden dette er den første lcd pc skjermen jeg kjøper (gikk fra 17 crt). Så egentlig ikke på så mange andre skjermer en samsung siden jg har en lcd tv fra de(40m61) som er knall god, og mange skryter av syncmaster serien, og denne kom på tilbud så var valget enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå