konduktans Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Flere ganger enn det som kan telles på kroppens lemmer har jeg hatt lyst til å slå ihjel norsklæreren min. Ikke skyte, kjøre på, eller noe annet man kunne gjort med en random person fordi man var sint, men virkelig close up and personal. Som norsklærere flest er han umulig å snakke med(mest fordi "han" alltid har rett, og selv om alle 30 elevene i klassa er enige i at han har feil, så har han tydeligvis rett) og han har holdninger som tyder på meget lav sosial intelligens. Et annet eksempel på hvor idiotisk han er: Jeg får aldri mer enn 3 på norskstilene mine. Greit nok at innholdet som oftest er tørt som knekkebrød(mye grunnet dårlige oppgaver), men jeg vil si at ihvertfall rettskrivninga mi er bedre enn 3!!!!! I dag sendte jeg han følgende mail etter å ha fått en anmerkning jeg ikke fortjente: ( :D ) Hallo Hvorfor har du gitt meg anmerkning for at jeg "Byttet time for midtveissamtale, men kom ikke og sørget ikke for å bytte med noen andre. med noen andre."? I gangen når jeg snakka med deg sa jeg helt klart og tydelig: "[...] Jeg MÅ levere denne(bilstereoen på Torshov) i dag, så kan ikke møte deg klokka halv 12[...]". I følge arket vi fikk av deg så er dette korrekt måte å gå frem på. Jeg foreslo i tillegg å endre tidspunkt til et som var mer gunstig for meg, men uten å oppgi noen grunn, nekta du for å gå med på det. På arket vi fikk fra deg står det: "Møter du ikke opp til avtalt tid uten å gi melding om det på forhånd, får du anmerkning". Jeg har sms-er som underbygger det at jeg ikke kom til timen og at jeg prøvde å endre tidspunkt, og jeg snakka med deg i gangen om at jeg ikke kom. Ergo: jeg har ingen grunn til å få anmerkning. Jeg har også sendt sms til både ##### ####### og ###### ######## og spurt om de kunne bytte, og jeg har spurt dem begge i gangen da jeg møtte dem. De kunne ikke. Jeg har med andre ord gjort alt jeg kan for å prøve å bytte med en annen. Hvis du ikke fjerner anmerkningen innen slutten av skoledagen i morgen, går jeg til *inspektør*, evt. rektor med saken. Med hilsen *meg* Veit ikke om dette var veldig kryptisk for dere, men sitatene er tatt fra enten kommentaren hans på fronter, vår samtale i gangen eller arket vi fikk av han. Uthevet skrift er fra fronter, kursiv er meg i gangen, og understreket tekst kommer fra arket om midtveissamtale vi fikk utlevert. Gleder meg til å møte han i norsken i morra. Det kommer til å bli en deilig, saftig diskusjon. Håper jeg får muligheten til å kalle han idiot eller noe! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har på følelsen av at viktig informasjon ikke kommer fram her grunnet en veldig ensidig framstilling. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Mener du at jeg ikke tar hans side inn i betraktning? Spør hvem som helst i klassa mi - han er umulig å ha med å gjøre. Saken er den at jeg ikke kan nevne en eneste ting som forsvarer hvordan han oppfører seg. Det er rett og slett uhørt å gjøre sånn. Det jeg kan legge til er at jeg er kjent for å ikke ta imot dritt fra personer som *tror* de har høyere rang enn meg. F.eks to lærere i første klasse som gikk over streken kom nært til å miste jobben, og en ansatt på bensinstasjonen borti gata fikk høre det av sjefen sin som igjen fikk høre det av lederen av denne store, multinasjonale bensinstasjonkjeden, at en av hans ansatte var ukoselig mot kundene. Det er tross alt jeg som skal gå på skolen, og det er jeg som skal kjøpe bensin. Derfor trenger jeg ikke å ta imot dritt, og jeg sier i fra hvis hendelsen er alvorlig nok eller om den gjentar seg over tid. Det burde også sies at jeg egentlig er ganske uformell. Snakker for eksempel med kjøreskolelærerene mine om sex, drikking og rett og slett alt mulig "piss", som vi liker å kalle det. Begge parter har nok krysset streken et par ganger der, men det får ikke noen konsekvenser for noen av oss. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Godt skrevet brev Huff. Missliker norsklæreren min. Gav meg annmerkning fordi jeg pakket sekken 1 minutt før hun sa at vi kunne gjøre det. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du burde kanskje opptre litt mer formelt? Jeg vet ikke hvilken form for autoritær fremtreden deres norsklærer har, men en mail med trusler pleier ikke være den mest effektive måten å få gjennomslag i slike saker. Hvis du vet du har rett kan du fint vinne debatten uten å spille på retoriske virkemidler og uten å opptre truende eller angripende. Som du selv har ytret er du villig til å gå til høyere instanser hvis du ikke får gjennomslag i direkte tale til læreren, men et slikt språk som du kommer med i mailen vil du nok ikke komme langt med ovenfor dem. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Får ein følelse av at det er litt einsidig her. Dette er ein avtalt skuletime men likevel "måtte" du levere ein bilstereo midt i skuletida? Så er det du som ikkje skjønner alvoret i saka. I tillegg til å det å true læraren til å fjerne anmerkinga kan vel berre beskrivast som reinspikka idioti. Det er ikkje lærarens feil at du ikkje forstår at skuletime er skuletime. Private ærend gjer ein før eller etter skuletid ikkje midt inni. Hadde dette vore ein arbeidsplass der du hadde droppa eit møte for å gjere private ærend, så hadde det nok ligge ein fin liten lapp frå ledelsen på pulten når du kom tilbake. 2 slike til, og du kunne tatt turen til NAV / Sosialen. Innsjå at det er berre dine egne handlinger som resulterer i slike situasjoner. Edit: Ein liten kommentar om det å ikkje "ta dritt frå folk som her høgare enn ein". Det er DEN mest idiotioske holdtninga ein kan ha og vil som oftast føre med eg meir trøbbel enn gevinst. Heile holdninga oser av misforstått ghettoidelolgi som oftest ender emd ei kule i panna/ryggen. Dei som kjem framover i livet er dei som forstår når ein skal holde kjeft og når ein ikkje skal holde kjeft. I dette tilfellet skulle du nok ha både holdt kjeft og prioritert litt anderledes. Kvifor skal læraren behandle deg med noko som helst anna enn hånlig forakt når du meiner at det er viktigare å gjere private ærend enn å ha den pliktige oppfølginga læraren skal ha med deg. Lærarar er ikkje ein snill rase som behandler alle med respekt, dei er akkurat som andre folk, dei som fortjere respekt får det, dei som ikkje fortjnere det får det ikkje. Endret 5. november 2008 av Jankee Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) haha tror norsk læreren blir passe stille når han ser det brevet Skriv hva han svarte når du får svar Endret 5. november 2008 av Nopros Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Her kommer en fin massequote: Godt skrevet brev Huff. Missliker norsklæreren min. Gav meg annmerkning fordi jeg pakket sekken 1 minutt før hun sa at vi kunne gjøre det. Det forstår jeg at hun gjorde. Timen slutter fakisk ikke (f.eks) 08:19. Den slutter 08:20. Jeg brøt på ingen måte noen regler. Du burde kanskje opptre litt mer formelt? Jeg vet ikke hvilken form for autoritær fremtreden deres norsklærer har, men en mail med trusler pleier ikke være den mest effektive måten å få gjennomslag i slike saker. Hvis du vet du har rett kan du fint vinne debatten uten å spille på retoriske virkemidler og uten å opptre truende eller angripende. Som du selv har ytret er du villig til å gå til høyere instanser hvis du ikke får gjennomslag i direkte tale til læreren, men et slikt språk som du kommer med i mailen vil du nok ikke komme langt med ovenfor dem. Han prøver å være autoritær, men det er ingen som har respekt for ham. Vi har to lærere som fungerer som basislærere i klassen, og da den ene fortalte at norsklæreren(som er den andre basislæreren) var borte, jubla hele klassen i kor. Den første mailen jeg hadde tenkt til å sende var ikke særlig bra, så jeg skrev en litt mer raffinert mail, og det var den jeg sendte til han. Jeg kjenner personlig flere av personen over han, og jeg har ingen problemer med å gå over hans hode. Grunnen til at jeg i det hele tatt står opp mot læreren er at jeg allerede føler at skipet har seilt for et personlig, positivt forhold mellom oss. Derfor velger jeg å heller stå opp mot han. Får ein følelse av at det er litt einsidig her. Dette er ein avtalt skuletime men likevel "måtte" du levere ein bilstereo midt i skuletida? Så er det du som ikkje skjønner alvoret i saka. I tillegg til å det å true læraren til å fjerne anmerkinga kan vel berre beskrivast som reinspikka idioti. Det er ikkje lærarens feil at du ikkje forstår at skuletime er skuletime. Private ærend gjer ein før eller etter skuletid ikkje midt inni. Hadde dette vore ein arbeidsplass der du hadde droppa eit møte for å gjere private ærend, så hadde det nok ligge ein fin liten lapp frå ledelsen på pulten når du kom tilbake. 2 slike til, og du kunne tatt turen til NAV / Sosialen. Innsjå at det er berre dine egne handlinger som resulterer i slike situasjoner. Edit: Ein liten kommentar om det å ikkje "ta dritt frå folk som her høgare enn ein". Det er DEN mest idiotioske holdtninga ein kan ha og vil som oftast føre med eg meir trøbbel enn gevinst. Heile holdninga oser av misforstått ghettoidelolgi som oftest ender emd ei kule i panna/ryggen. Dei som kjem framover i livet er dei som forstår når ein skal holde kjeft og når ein ikkje skal holde kjeft. I dette tilfellet skulle du nok ha både holdt kjeft og prioritert litt anderledes. Kvifor skal læraren behandle deg med noko som helst anna enn hånlig forakt når du meiner at det er viktigare å gjere private ærend enn å ha den pliktige oppfølginga læraren skal ha med deg. Lærarar er ikkje ein snill rase som behandler alle med respekt, dei er akkurat som andre folk, dei som fortjere respekt får det, dei som ikkje fortjnere det får det ikkje. Hva mener du med at det er ensidig? Jeg venta i ti minutter utenfor klasserommet han hadde undervisning i for å spørre om han kunne ta elevsamtalen klokken 10.50 istedet for 11.30 fordi jeg måtte innom med bilstereoen i fritimen han hadde satt opp samtalen i. Vi har fri fra 10.50 til 12.10, og siden det er et kvarter med buss hver vei til butikken, ville jeg rekke 5 over 11 bussen. Han kunne ikke ta elevsamtalen noen minutter før fordi han skulle spise - og det var tydeligvis ikke mulig å forskyve denne 20 minutter. Jeg gjorde det helt klart for han at jeg måtte levere bilstereoen i fritimen, og det var dermed underforstått at jeg ikke kunne komme til den oppgitte tiden for elevsamtalen. Hadde det vært en vanlig skoletime, ville jeg såklart ikke tatt meg fri for å levere stereoen, men siden jeg faktisk hadde fri akkurat da, hadde jeg ingen intensjoner om å sløse bort hele timen på å snakke med han om ting hverken han eller jeg bryr meg om. Derfor spurte jeg om jeg kunne fremskyve denne formaliteten noen minutter, men det ville ikke han - selv om det ikke på noen måte ville gått ut over lengden på pausa hans. Dette er ikke snakk om noen skoletime, men en elevsamtale som ville omhandlet urelevante ting. Hadde dette vært en arbeidsplass, ville jeg hatt bil(da det er omtrent å få jobb når man er under 18). Hadde jeg hatt bil, kunne jeg kjørt ned på 10 minutter i min egen pause. Problem solved. Jeg har faktisk arbeidsmoral nok til å ikke droppe timer. Siden førsteklasse har jeg skulka tre skoletimer(da det var totalt nødvendig). Første året på videregående hadde jeg null timer og null dager fravær. Jeg har også minimalt med sykedager. Hvordan kan du si at det kun er mine handlinger? Jeg spurte han på en høflig og skikket måte om han kunne gjøre denne lille tingen for meg, men så trangsynt som han er, nekta han for det. Jeg holdt meg også til reglene han satt, så jeg har da ingen grunn til å få anmerkning. Som sagt er det en grunn til at jeg gir f. i hva som skjer med forholdet til denne læreren. Han har ikke gjort en eneste ting på to skoleår som gjør at han fortjener min respekt, og hvis du spør en av klassekameratene mine om hva de synes om han, skal jeg love deg at de gir det samme svaret. Han har hverken svart eller tatt bort anmerkninga, så jeg går til hans overordnede i fritimen i morra. haha tror norsk læreren blir passe stille når han ser det brevet Skriv hva han svarte når du får svar Indeed I will. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er vel ikke hans feil at du følte det var så viktig å få levert denne bilstereoen din at du valgte å ikke møte opp til fastsatt tid. Slik du forteller det skulle du ha møtt opp til elevsamtale klokken 11.30, noe du ikke gjorde. Da er det andre helt uvesentlig, du har jo ikke krav på å få endret den fastsatte tiden etter eget godtbefinnende! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Torshov så antar eg Oslo. Å ha parkeringsplass til bil sentral i oslo eller finne parkeringplass i nærheiten av jobben er ikkje verdens enklaste/ billigste affære. (2K i månanden er ikkje uvanlig) så å ha bil tilgjengeleg er ikkje så veldig vanlig i byene. Så Å ha bil er ikkje så vanlig for vanlige arbeidsfolk. Midtveissamtale vil eg definere som noko ein i arbeidslivet kaller medarbeidersamtale, å prøve å bytte denne 10 minutter før ein må gå er forsatt temmeleg kort frist. Så har har du dritte på draget , og fått anmerkning for det. Uansett korleis du vrir og vender på problemstillinga så møtte du ikkje opp sidan du hadde eit privat ærend som du prioriterte istadenfor møtet. Bil eller ikkje bil har ingenting med saka å gjere. Du hadde ein avtale og møtte ikkje opp. Å true med overordna blir berre mat til ei ny anmerkning. Om du prøver å utnytte at du kjenner overdona personleg så prøver du å misbruke makt for å fjerne noko dine egne handlinger påførte deg. At du ikkje tar "dritt" frå nokon, så vil eg seir at du bør bli litt meir voksen for det du truer med er å "springe til pappa og klage". Eg vil anbefale deg å ikkje gjere det, for smak litt på denne setningen: "Jeg møtte ikke opp til møte, men prioriterte privat ærend, læreren var så dum at han ikke hadde tid til å bytte møtetid rett før møte." Lenke til kommentar
dePt Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Nå vet ikke jeg om dette gjelder alle skoler, men til tidspunkt jeg ikke har oppsatt timer (som er endel) er jeg heller ikke pliktig til å oppholde meg på skolen. Dette er i alle fal det inntrykket jeg har fått av lærere på min skole tidligere. Jeg har fått endret elevsamtaler og annet som er oppsatt på tidspunkt jeg ikke har skoletimer. Conflict påpeker at han hadde ikke hadde skoletime til oppsatt tidspunkt, mao. må han ikke være på skolen i det hele tatt, om det vi praktiserer også gjelder for andre skoler. Dette skal jeg ikke si med sikkerhet, men slik blir det i alle fal praktisert hos oss. Selv om jeg tilsynelatende forsvarer Conflict her, så er jeg på ingen måte enig med måten han angrep problemet på. Slik at det er sagt Hadde jeg hatt en avtale på det som, i følge timeplanen, regnes som min egen fritid som kom i konflikt med en oppsatt elevsamtale (eller lignende) ville det for min del handlet om prioritering. Om denne avtalen var viktig og ikke kunne vike, hadde jeg tatt det opp med den aktuelle lærer. Hadde han/hun gjort seg umulig ville jeg tatt dette videre til klasseforstander evt. rådgiver (?) umiddelbart og ikke i ettertid. MVH dePt Edit: Og som Janke sier, gi beskjed i god tid. Jeg har nok forhastet meg litt i lesningen og byttet ut noen tall her og der. Denne posten kan derfor oversees. Legger den i spoiler likevell Endret 5. november 2008 av dePt Lenke til kommentar
Beges Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg tenker du går på VGS. Bare så du vet det, så teller rettskriving bare inn på karakteren om den er dårlig. Du får ikke ekstra god karakter fordi du skriver godt Holder ikke inneholdet i teksten til mer enn 3, så får du ikke mer, uansett hvor mange rettskrivningsregler du kan. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Først og fremst: Dersom du ikke kan møte til timen av en eller annen grunn, må du gjøre alt du kan for å bytte med en annen. Møter du ikke opp til avtalt tid uten å gi melding om det på forhånd, får du anmerkning. Dette er helt ordrett. Jeg gjorde alt jeg kunne for å bytte. Jeg ga melding. Jeg fikk anmerkning. Ingen andre som ser the broken link her? Bor i Gjøvik, en mellomstor by(i min målestokk). Vi har plenty parkeringsplasser, og hvis du ser i signaturen, ser du at jeg faktisk har to biler. I Oslo forstår jeg dog at det er vanskelig å få plass. Var der forrige søndag(på Steakers, en restaurant ikke ulik Big Horn med UTROLIG bra service!) og vi sleit skikkelig med å finne en plass. Endte med at vi parkerte i et slags parkeringshus FYI. Er enig i at medarbeidersamtale er viktig, men midtveissamtale med denne læreren er dødfødt. Han hører ikke på hva en sier uansett, så det er ingen vits å prøve å få han til å høre på det du vil si. Jeg vil uansett definere 10 minutter før som "på forhånd". "Så har har du dritte på draget , og fått anmerkning for det." Hvordan kan du si det? Har ikke gjort noe som gjør at jeg fortjener anmerkning. "Uansett korleis du vrir og vender på problemstillinga så møtte du ikkje opp sidan du hadde eit privat ærend som du prioriterte istadenfor møtet."Det har jeg vel ikke benekta? "Bil eller ikkje bil har ingenting med saka å gjere."Jo. Hadde jeg hatt lappen(som jeg får på fredag), hadde det ikke vært noen sak. Jeg hadde rukket å gjøre begge deler. "Om du prøver å utnytte at du kjenner overordna personleg så prøver du å misbruke makt for å fjerne noko dine egne handlinger påførte deg."Med det mente jeg kun at jeg får dem til å høre på meg. Læreren hører ikke på meg. Det gjør hans overordnede. Jeg kjenner dem ikke bedre enn ved hilsing i gangen, men det er mer enn jeg gjør med denne læreren. "Å true med overordna blir berre mat til ei ny anmerkning."Hva skal være grunnlaget for den anmerkninga her da? "Du prøvde å ordne opp i en sak som du var uenig i. Her får du anmerkning for å prøve å få frem det som er rett"? At du ikkje tar "dritt" frå nokon, så vil eg seir at du bør bli litt meir voksen for det du truer med er å "springe til pappa og klage". Eg vil anbefale deg å ikkje gjere det, for smak litt på denne setningen: "Jeg møtte ikke opp til møte, men prioriterte privat ærend, læreren var så dum at han ikke hadde tid til å bytte møtetid rett før møte." Grunnen til at jeg ikke møtte opp er da irrelevant. Hele problemet er at han fastslo retningslinjer for møtene, og jeg har ikke brutt en eneste av dem. Ergo jeg fortjener ingen anmerkning. Nå vet ikke jeg om dette gjelder alle skoler, men til tidspunkt jeg ikke har oppsatt timer (som er endel) er jeg heller ikke pliktig til å oppholde meg på skolen. Dette er i alle fal det inntrykket jeg har fått av lærere på min skole tidligere. Jeg har fått endret elevsamtaler og annet som er oppsatt på tidspunkt jeg ikke har skoletimer. Conflict påpeker at han hadde ikke hadde skoletime til oppsatt tidspunkt, mao. må han ikke være på skolen i det hele tatt, om det vi praktiserer også gjelder for andre skoler. Dette skal jeg ikke si med sikkerhet, men slik blir det i alle fal praktisert hos oss. Selv om jeg tilsynelatende forsvarer Conflict her, så er jeg på ingen måte enig med måten han angrep problemet på. Slik at det er sagt Hadde jeg hatt en avtale på det som, i følge timeplanen, regnes som min egen fritid som kom i konflikt med en oppsatt elevsamtale (eller lignende) ville det for min del handlet om prioritering. Om denne avtalen var viktig og ikke kunne vike, hadde jeg tatt det opp med den aktuelle lærer. Hadde han/hun gjort seg umulig ville jeg tatt dette videre til klasseforstander evt. rådgiver (?) umiddelbart og ikke i ettertid. Og som Janke sier, gi beskjed i god tid. Skjønner poenget, men jeg hadde ikke mulighet til å snakke med læreren før dette. Bestemte meg på søndag kveld for å levere inn bilstereoen(er gåen), og da måtte jeg gjøre det i fritimen fordi jeg hadde planer etter skolen. Jeg tenker du går på VGS. Bare så du vet det, så teller rettskriving bare inn på karakteren om den er dårlig. Du får ikke ekstra god karakter fordi du skriver godt Holder ikke inneholdet i teksten til mer enn 3, så får du ikke mer, uansett hvor mange rettskrivningsregler du kan. Det er ikke bra for min del. Er mer en realfagsgutt, så mine skjønnliterære sanser er litt... ehm... døde. Bare så det er sagt. Problemet for min del er ikke om jeg burde ha unnlatt å komme til midtveissamtalen, men at jeg fikk anmerkning når jeg ikke føler at jeg fortjente det. Hadde jeg unnlatt å fortelle at jeg ikke kom til samtalen, hadde jeg "gladelig" mottatt anmerkningen, men når jeg faktisk sa i fra på forhånd, skal det kamp til før jeg gir meg. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Problemet her er at du meiner at alle skal stå på pinne for deg. 1: Fakta er at du ikkje hadde bil, dermed var det ikkje mulig å gjere begge tinga. 2: Du prioeriterte bilstereoen. 3: Det var ikkje mulig å bytte og beskjed om forflytning til lærar kom for seint. 30 minutter før møtet skulle skje er ikkje i god tid før. Ei heller strukturen om prata med dei i gangen. Det du derimot ikkje seier er når dere fekk tildelt denne timen. Eg har ein liten mistanke til at dette har komme for ei stund sidan og dermed blei planlagt før bilstereoen. Du var kalla inn til eit møte og du sa ikkje frå før 30 minutter før, og krevde at han utsette lunsjen sin/ flytte undervisning/ usette andres samtaletid for å la deg får gjere dine viktige ærend. Er det virkeleg slik at ditt bilstereo-ærend er det viktigaste som skjer på skulen? Dette vil eg sei nei. Kvifor skal andre måtte flytte endre sine planer fordi du ikkje greier å sei i frå før 30 minutter før? Hadde dette vore i arbeidslivet så hadde advarsel vore på pulten. Skulen er i realiteten arbeidslivet så ta eit tak, og skjerp deg litt. Du er ikkje sentrum av universet så det er ingen grunn til at andre skal ofre 5 flate øre for deg når det er åpenbart at du ikkje greier å sei i frå i tide. At du i tillegg blir forbanna fordi du faktisk uteblei frå møtet og fekk reaksjonen for det seier meg litt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Bilstereo-ærendet mitt er på langt nær det viktigste som skjer på skolen. Fysikk, matte, ja, til og med religion er viktigere enn det. Men midtveissamtale med en lærer som ikke gir blanke f. i meg, er ikke viktigere enn stereoen. Hvis det skulle gått ut over noen at jeg ikke hadde samtalen, så ville det vært meg. Jeg synes fortsatt anmerkninga var ufortjent. Forstår dog poenget ditt. Hadde dette vært en hvilken som helst annen lærer, ville situasjonen være en helt annen. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Da er det et valg du har tatt og du vil følgelig få anmerkning for det. Er du uenig i måten læreren fremtoner seg i klasserommet i timer du deltar i ville jeg heller saklig og konstruktivt fortalt dette til læreren ved en passende anledning for så å ikke dvelt mer med det med mindre det utartet seg til et problem. Personlig tror jeg nok ikke du kommer noen vei hvis saken er slik som den har blitt fremstilt til nå. Endret 5. november 2008 av fargoth Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Har prøvd å snakke med læreren, men det kommer ikke igjennom. Han er helt urimelig. Jeg skal søke studiedager til uka, så må få underskrifta hans i morgen. Får se hvordan ting går da. Hvis han ikke fjerner anmerkningen, går jeg over hans hode og løser saken. Kommer med tilbakemeldingen her. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fakta slik du har lagt det fram. Ikkje oppmøte på møtet = anmerkning Du satt på bussen når møtet skulle vere 30 minutt før møtet prøvde du å få flytta møtet Om innkallinga kom 1 1/2 før møte så har du nok ein muligheit til å få fjerna denne anmerkninga. Derimot hadde du den aktuelle læraren i ein time etter møte blei innkalla til så tviler eg på at det er grunnlag for å fjerne advarselen. Om det må vere nødvendig å skrive på når endringa må vere gjort innan, får meg til å tenke på brev/meldinger heim på barneskulen. Dette er VGS så litt må vel læraren forvente at elevene greier å tenke ut sjølv. I klartekst: Du avbestilte for seint og må betale for vara. I dette tilfellet ei anmerkning. Det som forundrer meg er at du faktisk krever at læraren skulle snudd verda opp og ned for at du skulle få gjort ditt private ærend. Du gjorde prioriteringa og prisen var ei anmerkning, det er enkel handling og konsekvens. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det du kan gjøre er å lyge å si at læreren sa det var greit at du kunne komme på møte senere, for så å ha ombestemt seg/glemt det ut og dermed gitt deg annmerkning. Da blir det plutselig ord mot ord og hvis du står på ditt lenge nok har du en sjanse for at det går gjennom til slutt, da for å eventuelt få en ende på saken. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Som sagt er det en grunn til at jeg gir f. i hva som skjer med forholdet til denne læreren. Han har ikke gjort en eneste ting på to skoleår som gjør at han fortjener min respekt, og hvis du spør en av klassekameratene mine om hva de synes om han, skal jeg love deg at de gir det samme svaret. Hva har du gjort som fortjener hans respekt, da? Å skifte avtale 30 min i forhånd "teller ikke". Det er altfor kort notis, og skal du spikke på flisa på den måten så får du det tilbake med den gode regelen "vær der du skal vær til den tiden du skal være der." Du har ett godt vokabular, men dette blir som å pakke inn dritten i silkepapir, helt komplett nyttesløst. Lærere har tusen andre ting de skal gjør, og når en elev kommer og spør om han ikke kunne ditcha samtalen fordi han skulle levere inn en bilstereo, se det fra hans side og du ser hvor fantastisk trivielt og anmerknings-verdig dette er. "Gjøre alt du kan for å bytte time" betyr ikke at så lenge du gjorde alt du kunne, går det bra alikevell. Du prøvde, fikk ikke byttet, men stakk likevell. Absolutt ikke noen grunn til at du skulle slippe anmerkning. Det virker ikke som om dere har et fint forhold, og for at han skulle ha "vært litt grei" og skiftet time på så kort tid, måtte du jo nesten hatt litt goodwill fra han. Og det er faktisk deg, og kun deg som for svi for den latterlige holdningen "Tar ikke dritt fra andre". Ingen sier du skal slikke ræv, bare å holde kjeft noen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå