Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til kalkulator

Anbefalte innlegg

Heisan

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en litt ordentlig kalkulator, altså med litt mer en kun + og -. Går nå VG1 på vanlig studiespesialiserende. Har teoretisk matte, og har planer om å ta R1 og R2 matte.

Det blir muligens å ta neste år i utlandet, som utvekslingsstudent. Og da med fag tilnærmet realfag, så jeg kan fortsette med det i VG3 her hjemme igjen... Om det skulle ha noe å si.

Pris er ikke så veldig viktig, men selvfølgelig, er ikke noe vits i å sløse bort penger heller.

Ser Casio skiller mellom Teknisk og vitenskapelig kalkulator, Programmerbar kalkulator og Grafisk kalkulator. Hva er greiest for min bruk?

Bruker nå kun TI InterActive på skolen, for de som er kjent med det, men synes det går så tregt med det. Lettere å dra frem kalkisen enn å gjøre plass til PC'n på bordet.

Takker på forhånd :) Ble muligens litt feilpostet, men det får gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den store klompete Casio kalkulatoren.

Den er utrolig bra. Fikk beskjed at det var THE KALKULATOR de jeg begynte på VGS i fjord og at den nesten var obligatorisk. Så ikke at de hadde flere typer; progammerbar, grafisk osv :s Men du trenger nok bare "den vanlige typen" eller spørr matte-læreren din.

Dyr men bra.

post-143860-1225843509.jpg

Lenke til kommentar

HP49G er min gamle traver fra tusenårsskiftet. Den har en modus som heter RPM som gjør at inntastingen går raskere, dvs at du slipper alt styret med paranteser, men det kreves at du setter deg inn i det.

Minuset er noe svak dokumentasjon. Selv ga jeg opp å prøve å programmere den, for det fantes ikke god nok dokumentasjon, bare et fåtall eksempler.

Nå er det jo kommet nye versjoner etter den tid, men tror det kan være vanskelig å få tak i.

hp49g.jpg

Casio classmate er min nye kalkulator. Opptegning av kurver er en ting som går raskere enn på den gamle HP'n min. Det som er spesielt med denne er at den har touch screen, og støtter drag'n drop.

Når man tegner avanserte formler med brudne brøker, så kan fremgangsmåten minne mye om formelredigering i office. Synes det er effektivt å skrive formler slik.

calculator.jpg

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...