Gå til innhold

Serie-BK: The Nut-house


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først vil jeg komme med litt skryt her, for du har virkelig funnet ett sted som det kan være spennende å ta mange fine bilder av.

Det var skryten :p

 

Det du dessverre ikke klarer her, er å fange meg, og få meg interessert og involvert i settingen. For det første så funker det virkelig ikke med lommelykt her, det virker som om noen har gått rundt med ett gammelt HP lommekamera og tatt bilder med en utslitt flash. Du mister så altfor mye av bildet pga skygger som fjerner, i noen av bildene, halve bildet. (Blir som å ta bilde av en person, hvor halve bildet er ødelagt av at en avis f.eks er med og dekker halve trynet til personen).

 

Var jeg deg, ville jeg tatt turen tilbake, bare litt tidligere når det er mer lys ute, legge igjen lommelykten hjemme, og heller bruke lengre lukketid for å få med mer av detaljene.

 

Fargene her er også for blasse, så mer lys, ta seg mer tid til å tenke over komposisjonen i bildene, og muligens få dem i S/H for den gufne, old-style, følelsen, så kunne dette vært noen utrolig fine bilder.

Lenke til kommentar

Mulig at det med lommelykt er smak og behag, men jeg har definitivt hatt mer hell med det enn her.

 

Jeg kommer utvilsomt til å dra tilbake. Vi var 11 stykker på denne turen, jeg var den eneste som tok bilder og de andre ble etter hvert redde for asbest, vakter, bøter, radon, spøkelser og ras. Jeg skal tilbake med en mindre gruppe snart, for eksempel når jeg får skaffa litt mer lysutstyr.

 

Svart/hvitt er en god idé, men jeg har faktisk aldri brukt det på digitale bilder noen gang - veit ikke hvorfor. Tror dette stedet kan gjøre seg godt på en rull Tri-X, da. :)

Lenke til kommentar

lysmaling med lommelykt er gøy og funker -til sitt bruk-

her fungerer det derimot ikke.

 

seriøsiteten ved bildene forsvinner rett og slett i strekene av lys.

sett opp en blitz eller to med softboxer på, legg på vignettering, og -pang- det sitter.

 

..kan jeg tenke meg :p

Lenke til kommentar

Det som kunne ha funket, om det er såpass mørkt, er å ha lang lukketid, ca 10 sec eller mer, og "male" veggen med lommelykten. Du må da huske på å gå rundt bak kameraet og lyse opp, både ovenifra, og nedenifra. Lurer på om det kunne ha blitt bra ja.

 

Og ja, en skikkelig lommelykt, ikke en liten clas ohlson lykt :p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det skikkelig lykt. Jeg har da såpass med selvrespekt at jeg drasser med min MagLite D-cell.

 

Neste gang skal jeg prøve litt forskjellig. Innen da har jeg forhåpentligvis en adekvat blitskabel og kanskje en slave, det kan bli gøy. Det kan kanskje også funke å gå rundt i bildet og fyre av blitsen har og der hvis jeg tar en eksponering på et halvt minutt eller noe.

Lenke til kommentar

Det er en veldig kul ide, og plass med store muligheter til å ta bra bilder.

Men...

Jeg vil si det motsatte, ta deg en tur med fjerutløser og lommelykt. Gå ut når det er mørkt, bruk lommelykta til å sette fokuset. Sett kameraet på BULB og ha en lang eksponering ved å sette fjernutløseren på hold. Ta med deg stoppeklokka og prøv deg fram!

Lenke til kommentar

Disse bildene blir for meg mer som en bildelig synopsis (i mangel av ord, haha) til en idè du nå skal videreføre. Jeg vet du kan bedre, og gleder meg derfor til å se ressultatet. Jeg kan ikke utale meg om lommelykt teknikken, siden jeg ikke har prøvd det selv. Bulb og fjernutløser virker litt urealistisk, om det er helt mørkt der. Har du ikke lys, så...

 

Jeg stemmer for at du tar minst ett selvportrett med deg selv som gal passient ^^

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...