Gå til innhold

Ulogisk virusprogram? HJELP!

Anbefalte innlegg

Fikk en error på skjermen om at datamaskinen er utsatt for trusler og trykket på advarsel ikonet som åpnet en internettside som tilbød seg å skanne. Den skannet og fant ca 30 trusler jeg ikke ante om. Jeg lastet ned programmet og fikk beskjed om at filene var fjernet, men advarslene fortsatte og når jeg trykket kom det samme tilbudet opp på skjermen.

Programmet heter antivirus 2009 (Kan være windows)

Det kostet 50 dollar og jeg er veldig irritert akkurat nå!

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en error på skjermen om at datamaskinen er utsatt for trusler og trykket på advarsel ikonet som åpnet en internettside som tilbød seg å skanne. Den skannet og fant ca 30 trusler jeg ikke ante om. Jeg lastet ned programmet og fikk beskjed om at filene var fjernet, men advarslene fortsatte og når jeg trykket kom det samme tilbudet opp på skjermen.

Programmet heter antivirus 2009 (Kan være windows)

Det kostet 50 dollar og jeg er veldig irritert akkurat nå!

Hjelp!

Jeg håper virkelig for din del at du var smart nok til ikke å kjøpe dette programmet, dette var helt klart et forsøk på å svindle deg , noe som det virker til at de har fått til allerede.

Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg skaffa noen skikkelige antivirus og spyware programmer sånn som AVG (Google it)

Jeg hadde vell kanskje tatt en telefon til banken i tilegg og sperra kontoen noen dager til du har fått ting under kontroll dersom du ga fra deg kortnummeret til dette "antivirusprogrammet".

Lenke til kommentar

Gratulerer, du har nettopp falt for en svindel.

Dette er et lite virus som installeres på din PC, og roper ut "Du har virus, du har virus! Kom hit, så fikser vi det!". Så drar du dit, scanner og får vite at "Problemet er fikset, men det finnes mer! Kjøp meg, så fikser jeg alt!". Og så kjøper du det.

Penger tapt for ingenting. Lykke til med å få dem tilbake. :)

Lenke til kommentar

Punkt 1:

Last ned Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) til skrivebordet.

Kjør og installer programmet. Velg Norsk-språk

La programmet oppdatere seg og velg å kjør en 'hurtig systemskann', klikk Skann.

Det kommer en meldingsboks om at scannen er ferdig, klikk Ok

Klikk på Vis resultat-knappen.Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet.

Klikk så på Fjern valgte -knappen for å fjerne malwaren som evt. ble funnet.

Det vil deretter åpnes en logg i notisblokk. Den kopierer du og poster senere.

Punkt 2:

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) + MBAM-loggen

Edit: Hvis du har betalt for programmet (med Visa), så skulle det la seg gjøre å få tilbakeført pengene. Kontakt i såfall banken din.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Anbefaler deg til å bytte emne tittel fordi du har kanskje er farlig virus vis du har programet (Antivirus 2009) så kanskje ha med antivirus2009.

Følg også denne guiden jeg fant her på forumet (Norbat)

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programet kjører.

post logg C:\combofix.txt

PS: Norbat kan sikkert hjelpe deg ;) en flink fyr det! creed til han

EDIT:

Too late, Norbat har postet

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg fikk det samme, men jeg kjøpte det aldri (Hadde vært borti noe lignende før).

Så søkte jeg litt på Google, så fant jeg noen som hadde hatt samme problemet.

Jeg installerte "Malwarebytes Anti-Malware (MBAM)" tok en hurtigskann og vips, det var borte (Brukte ikke combofix).

Takk til Google :)

Lenke til kommentar

I mange tilfeller fjerner MBAM hele infeksjonen, men erfaringen tilsier at det nesten alltid ligger noen filer igjen som en combofix-logg kan avsløre.

Til trådstarter: Om du har betalt for programmet, så kontakter du banken din og forklarer at du har blitt svindlet. Litt ut fra hva som står i 'kontrakten' så er det godt mulig at de kan ordne opp slik at du får tilbakeført de pengene du evt. betalte.

Litt info fra Visa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...