Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rar hakking (ikke lag) uregelmessig

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en PC for ikke så lenge siden som jeg satte sammen selv, den har fungert feilfritt, og det gjør den forsåvidt fortsatt, men av og til oppstår det en slags tenke hakking som ikke avstår hvis den først har begynt, den forsvinner hvis jeg restarter datamaskinen, men den kommer til forskjellige tider og ikke ved noen merkbare handlinger, det kan virke som den laster ned noe, legger inn noe, overvåker noe, eller et program/driver som ikke fungerer slik som det/den skal.

Det aner meg at det er AVG free edition fordi AVG av og til lager rare oppdateringer som ikke lar seg laste ned eller installere og da er det som om den starter og stopper prossessen hele tiden og bruker alt fra 0-100% CPU kraft med 1sekunders mellomrom som varer i 0.1sekunder det er utrolig irriterende og jeg har enda ikke klart og diagnoisere problemet.

Jeg har prøvd og kjøre diverse scan for og utelukke malware og andre fiendtlige applikasjoner, og jeg har overvåket prossess listen i task manager for og se hva som bruker CPU kraft, men det virker som intervalene er for korte til og registreres så jeg kommer like langt. Hadde vært fint om noen som har hatt/har lignende symptomer eller kan noe om det kunne si noe om hva de har prøvd/hørt eller tror det kan være etc.

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
har du prøvd å ta diskoppryddnig eller disk formatering eller søke etter opptateringer. til dataen. kjensje det vil bli bedre

Jeg har gjort alle mulig oppryddninger og oppdateringer, men ingenting ser ut til og hjelpe...

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 15:58:02, on 01.12.2008

Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

D:\programmer\Spyware Doctor\pctsTray.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\RtHDVCpl.exe

C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe

C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

C:\Program Files\ASUS\GamerOSD\GamerOSD.exe

D:\AVG\avgtray.exe

C:\Windows\System32\rundll32.exe

D:\programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

D:\programmer\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe

D:\programmer\SetPoint\SetPoint.exe

C:\Program Files\OpenOffice.org 2.4\program\soffice.exe

C:\Program Files\OpenOffice.org 2.4\program\soffice.BIN

C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE

C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe

D:\programmer\Firefox\firefox.exe

C:\Users\Otto\Desktop\hijackthis\HijackThis.exe

O23 - Service: SiSoftware Deployment Agent Service (SandraAgentSrv) - SiSoftware - D:\programmer\SiSoftware Sandra Lite XII.SP2c\RpcAgentSrv.exe

O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - D:\programmer\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe

O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - D:\programmer\Spyware Doctor\pctsSvc.exe

--

End of file - 1471 bytes

Her er loggen til hijackthis, takk for svar

Lenke til kommentar

Når jeg kjører det process explorer programmet og tar opp det system information vinduet ser jeg at I/O Bytes svaier opp og ned fra 0 - 158.6 Kb i takt med hakkingen.

Jeg vet ikke hva I/O Bytes måler eller betyr, men håper at det kan si noen noe :)

Det som slo meg var at det kanskje er en minimal spenningsfeil noe sted som gjør at av og til får denne komponenten "hetta" og overopphetes deretter slår seg av og overopphetes slår seg av = hakking.

Aner ikke, men bare tenkte det kunne være en mulighet.

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar

Kan du poste hele hijackthis loggen.

Nå er den under halv.

Når jeg kjører det process explorer programmet og tar opp det system information vinduet ser jeg at I/O Bytes svaier opp og ned fra 0 - 158.6 Kb i takt med hakkingen.

Du må se på cpu eller CSswitch delta.

Da må du se på navn på prosess og poste navn eller et skjembilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...