Kongolaf Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Fikk skjermkortet idag, og titta litt i catalyst.. Der står det at minnehastidheten er 1000mhz mens jeg trodde det jo var 2000mhz som står stort på eska.. hva er greia her egentlig? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Tror ikke du har noe å uroe deg for.. Tar jeg ikke helt feil så er dette en slags sparefunksjon, omtrent som AMD's Cool'n'Quiet funksjon. Det er ikke nødvendig for kortet og bruke all sin kraft når du bare driver med enkle 2D applikasjoner. Kan ogås nevne at det er likt hos meg, har dog ikke samme kort, men minnehastigheten blir også redusert hos meg når jeg ikke bruker maskinen til tungre oppgaver. I brøkdelen av et sekund jeg starter noe som krever litt av 3D ytelsen, tas all ytelse til kortet i bruk. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 ållrait.. takk for svar.. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 nei, er visst ikke sånn spare modus.. det er bare på 1000mhz, men kan nå 2000mhz i ddr, så en sånn video på yputube?????? skjønner egentlig ikke dette, noen som kan forklare litt nærmere hvordan det fungerer egentlig:) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Grunnen til at den kun viser 1000 MHz er nok p.g.a at den viser den reelle hastigheten og ikke DDR-verdien. (1000x2). Så det stemmer nok de verdiene du ser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå