Manuel Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hadde vært gøy med en Russisk versjon av MOHAA, det var jo Russerne som sto bak de fleste og største/verste kampene. Hmm, godt poeng... Men igjen så blir det vel slik at amerikanerne bare lager historiske spill så fremt det får fram "bragder" i deres historie. (Nei, jeg kaller ikke Vietnam en bragd.) Er ikke BF42 svensk? Hvilke sider kjemper man for der? Har litt lyst til å prøve det spillet. Ja, at russerne deltok i de mest blodige kampene skyldes kun Stalins inkompetente "heltestrategi". Tyskerne var russerne overlegne når det gjaldt våpen og strategi og planlegging. Det fantes bare så j... mange russere. Hvis man skulle laget et realistisk russisk vinklet spill, så hadde vanskelighetsgraden vært utrolig høy: Man må hele tiden beine som faen mot fienden, du får selvfølgelig ikke lov til å bøye deg ned eller stanse (da blir du skutt i ryggen av dine egne). Hvis du skulle være så heldig å (tross alle odds) overleve kampen, så blir du "helt". Høres morsomt ut... ;-) Det finnes mange spill som ikke er pro-amerikanske, men det finnes til gjengjeld ikke så mange "midtøsten-spill" (man er en slem allahmann som skal sprenge seg selv i luften). Men det hadde vært litt morsomt å spille terrorist (men kortvarig moro). Først så får du en briefing: Do gå sprenge day, do komme på allah, du få pole mange dame på paradis. Så bærer det løs... Propagandaen ville vært minst like fremtredende her! Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hadde vært kult med et spill der du spiller som alien og jorda blir invadert og menneskene er fiender!! Halo der du spiller som en topptrent Alien, det hadde vært saker det! Eller at du spiller som menneske, men samme hvor bra du spiller så taper du.. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Det finnes mange spill som ikke er pro-amerikanske, men det finnes til gjengjeld ikke så mange "midtøsten-spill" (man er en slem allahmann som skal sprenge seg selv i luften). Men det hadde vært litt morsomt å spille terrorist (men kortvarig moro). Først så får du en briefing: Do gå sprenge day, do komme på allah, du få pole mange dame på paradis. Så bærer det løs... Propagandaen ville vært minst like fremtredende her! Hehe, tror ikke den hadde slått HELT an hos EA, nei... Snabben: Har du lyst til å utdype det litt? Er du med meg eller mot meg? (Jaa, folkens, hvor har vi hørt den før?) Cappo: Jeg tror fortsatt ikke du skjønner helt hvor jeg ville hen, men jeg noterer meg at du sier at propoganda og reklame generelt ingen effekt på deg overhodet. Spennende utsagn, håper det var ironi, ellers er det nok mange flere mediestudenter enn meg som ville hatt lyst til å dissikere holdningene dine... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hadde vært gøy med en Russisk versjon av MOHAA, det var jo Russerne som sto bak de fleste og største/verste kampene. Hmm, godt poeng... Men igjen så blir det vel slik at amerikanerne bare lager historiske spill så fremt det får fram "bragder" i deres historie. (Nei, jeg kaller ikke Vietnam en bragd.) Er ikke BF42 svensk? Hvilke sider kjemper man for der? Har litt lyst til å prøve det spillet. Ja, at russerne deltok i de mest blodige kampene skyldes kun Stalins inkompetente "heltestrategi". Tyskerne var russerne overlegne når det gjaldt våpen og strategi og planlegging. Det fantes bare så j... mange russere. Hvis man skulle laget et realistisk russisk vinklet spill, så hadde vanskelighetsgraden vært utrolig høy: Man må hele tiden beine som skitt mot fienden, du får selvfølgelig ikke lov til å bøye deg ned eller stanse (da blir du skutt i ryggen av dine egne). Hvis du skulle være så heldig å (tross alle odds) overleve kampen, så blir du "helt". Høres morsomt ut... ;-) Det finnes mange spill som ikke er pro-amerikanske, men det finnes til gjengjeld ikke så mange "midtøsten-spill" (man er en slem allahmann som skal sprenge seg selv i luften). Men det hadde vært litt morsomt å spille terrorist (men kortvarig moro). Først så får du en briefing: Do gå sprenge day, do komme på allah, du få pole mange dame på paradis. Så bærer det løs... Propagandaen ville vært minst like fremtredende her! inkompetent er nok litt og ta i, hadde Stalin tapt ved stalingrad så hadde det ikke vært som det er i Europa i dag, metoden funket, bra faktisk. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Flott du kommer med sakelige begrunnelser og komenaterer. Vil også berømme sjakktrekket i å poste en post bare for å kritisere de som bidra til en fornuftig diskusjon. At et komersielt produkt ikke kan ta seg råd til å kristisere "de gode" er vel egentlig ikke noe nytt. Hadde garantert blit ståhei i USA om de slapp et spil hvor du skulle stope usa's maktsyke leder før han innvaderte land etter land, skapte kaos i en ustabil verdensdel og ble uvenner med de fleste. GTA hadde nok ikke vært noe i forhold. Noen som har spilt red faction her forresten? At man ikke har et spil hvor Alien er de gode som blir invadert av menneskene er egenltig lit rarere. Kunne egentlig vært morsomt å være på andre siden av bordet, og så veldig injurerende er det heller ikke. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Og jeg blir provosert over at du ser svart/hvit Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Og jeg blir provosert over at du ser svart/hvit Svart/hvitt heter det. Du foretrekker kanskje at jeg skal se rødt, slik som du? FAEN, nå skrev jeg ennå et svar her...jaja Lenke til kommentar
nord Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 pass på så ikke onkel Bush kommer og tar dere! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 OPF er jo en rimelig grei beskrivelse på hva som ville skjedd i 1985, hvis russerene gjorde noe... + det er jo lagd av tsjekkere da... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Og jeg blir provosert over at du ser svart/hvit Svart/hvitt heter det. Du foretrekker kanskje at jeg skal se rødt, slik som du? skitt, nå skrev jeg ennå et svar her...jaja Jeg ser på flere sider av saken, Rødt, Svart Hvit og Fine Farger.. hehe Men denne krigen er uten reelt grunnlag, når man ser på fakta, og de sivile drept? forferdelig.. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Synes anti-amerikanismen her på forumet og i Norge generelt er helt idiotisk. Gidder ikke å engasjere meg i denne diskusjonen noe mer enn jeg gjør nå, for det er så mange komplett idiotiske innlegg før meg. Ble MEKTIG provosert da jeg lese gjennom innleggene før meg. Synes jo kanskje du kunne spart deg frustrasjonen ved å lese litt grundigere, da. Jeg prøver ikke - i alle fall ikke med overlegg - å drive anti-amerikanisme her, jeg bare spurte om det var flere enn meg som hadde merka trenden med pro-amerikanske spill. Det er en vesentlig forskjell her. Min ideelle holdning er å forholde meg nøytral, men dette klarer jeg kanskje ikke fullt ut hele tiden. Synspunktene jeg kommer med er 100% personlige, og jeg prøver så godt jeg kan å ikke tvinge dem nedover halsen på andre, ettersom det alltid vil være andre som enten har en passiv holdning til det jeg legger frem, eller som tar amerikanerne i spill i forsvar, noe som også vil være en relativitet at noen gjør. At et komersielt produkt ikke kan ta seg råd til å kristisere "de gode" er vel egentlig ikke noe nytt. Hadde garantert blit ståhei i USA om de slapp et spil hvor du skulle stope usa's maktsyke leder før han innvaderte land etter land, skapte kaos i en ustabil verdensdel og ble uvenner med de fleste. Dette er et veldig godt poeng, både siden spillmarkedet idag er såpass presset at å produsere en tittel som åpenbart ville provosert nok til å hemme salgstall ville være absurd og fordi spill i dagens samfunn legges mye mer merke til enn det gjorde for bare tre-fire år siden. GTA som du nevner er jo et glimrende eksempel også her. Svart/hvitt heter det. Du foretrekker kanskje at jeg skal se rødt, slik som du? skitt, nå skrev jeg ennå et svar her...jaja Ærlig talt tror jeg mange foretrekker at du foretar den slags flaming i en PM, og ikke offentlig her? Prøver meg igjen med at denne diskusjonen ikke har så mye med den pågående krigen i Irak å gjøre, dette er noe jeg har stussa på en god stund. Hvor langt klarer man egentlig å spore denne holdningen til amerikansk krigføring i spill? (Hvis dere ikke har noe saklig svar, vær så vennlige å holde det for dere selv, takk.) Jeg legger ut et bud med Delta Force. Tror det kom i 1998 eller så. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Cappo: Jeg tror fortsatt ikke du skjønner helt hvor jeg ville hen, men jeg noterer meg at du sier at propoganda og reklame generelt ingen effekt på deg overhodet. Spennende utsagn, håper det var ironi, ellers er det nok mange flere mediestudenter enn meg som ville hatt lyst til å dissikere holdningene dine... Bring it on! Det er ikke ironi. Det er fakta fa3n! Men nå forstår jeg litt mer når du sier du er mediestudent. Forklarer hvorfor du i svarteste natta graver og analyserer spill. Det er faktisk lov å bare la seg underholde. Du trenger ikke å stille spørsmålstegn ved ALT du ser. Men med annet spillet har som mål å være 100% historisk korrekt så gir jeg f og bare rister oppgitt på hodet over folk som ikke kan la seg underholdet av det det der. Et spill. Noe som er fiktivt. Eller lagde Hitler supersoldater som skyter elektrisitet og tåler bazooka kuler? For da må jeg ha duppet av i historietimen. :wink: Krig er gøy! På spill i hvertfall. Kanskje Bush burde ta å finne frem Battleship spillet sitt igjen? Eller kanskje Saddam burde sjekke best før datoen på rakettene sine? Selvmordsbomber spill? Kunne blitt litt av en utfordring å lage. Litt kjipt egentlig. Dauer etter det første oppdraget hver jæv|a gang liksom. Vil tro det vil ha en veldig kort lasting appeal, mens den scorer høyt på spillbarhet, grafikk, lyd og orginalitet. Men spill som provoserer selger jo! Bare se på GTA 3, State Of Emergency og kommende Postal 2. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Bring it on! Det er ikke ironi. Det er fakta fa3n! Men nå forstår jeg litt mer når du sier du er mediestudent. Forklarer hvorfor du i svarteste natta graver og analyserer spill. Det er faktisk lov å bare la seg underholde. La oss stoppe der først, det er ikke av natur som mediestudent jeg startet opp denne diskusjonen. Dette er av personlig interesse, eller rettere sagt for å prøve å finne ut om jeg er den eneste som har denne holdningen. (Noe jeg tydeligvis ikke er, heldigvis.) Grunnen til at jeg blander inn det at jeg er mediestudent er utsagnet ditt: Men nå har jo propoganda og reklame generelt ingen effekt på meg overhodet. Det tyder nemlig på at du er relativt lite bevisst over mediavanene dine, spørsmålet for deg ligger vel egentlig i i hvilken grad du blir påvirket. Videre sier du: Du trenger ikke å stille spørsmålstegn ved ALT du ser.Men med annet spillet har som mål å være 100% historisk korrekt så gir jeg f og bare rister oppgitt på hodet over folk som ikke kan la seg underholdet av det det der. Et spill. Noe som er fiktivt. Igjen håper jeg du er ironisk, selvfølgelig kan også jeg la meg more av både det ene og det andre, og som sagt spiller jeg blandt annet C&C Generals uten at jeg har noen problemer med det. Det eneste jeg forsøker på her er å finne ut om jeg er blitt sprø eller om jeg og andre faktisk har begynt å bli mer observant på hva vi bedriver store deler av fritida vår med. (Antakelig har jeg kommet frem til at jeg står et eller annet sted midt i mellom der...) Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Eneste ultra amerikansk spill må jo være america's army. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Igjen håper jeg du er ironisk, selvfølgelig kan også jeg la meg more av både det ene og det andre, og som sagt spiller jeg blandt annet C&C Generals uten at jeg har noen problemer med det. Det eneste jeg forsøker på her er å finne ut om jeg er blitt sprø eller om jeg og andre faktisk har begynt å bli mer observant på hva vi bedriver store deler av fritida vår med. (Antakelig har jeg kommet frem til at jeg står et eller annet sted midt i mellom der...) Er du sprø? Nei tror da ikke det. Du bare tenker for mye på andre ting når du spiller spill. Jeg er på grad 0 av påvirkning. Jeg kjøper ikke ting fordi det reklameres for den. Jeg heier ikke på Bush og missliker ikke Saddam. Jeg sier heller 'jaja, så er vi i gang igjen da'. Og jeg stemmer heller ikke ved valg. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 USA er det desidert største markedet når det gjelder dataspill (konsoll er vel muligens Japan). Å gi ut et anti amerikansk spill er vel å skyte seg selv i foten? Lenke til kommentar
FlaSch Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Om amerika-propaganda er så farlig, syns jeg synd på dere om dere tilfeldigvis skulle slå dere ned ved TV'n en dag. Men jeg er enig, USA lager spill som vinkler seg selv som helter, samme med filmer, men sånn har de alltid vært, og kommer alltid til å være. Det er absolutt ikke noe nytt. Men nå kan det hende de prøver litt ekstra å virke tøffe siden de får en del mas ang. Irak. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ok, her er et forslag. husk at et sak har alltid to eller flere sider, og hva om dere spillte C&C generals og samtidig tok i bruk "humor" delen av hodet. Da ville dere kanskje få en liten a-ha opplevelse, alt unitsene sier er jo liksom sterotyp for sin side. det er hele poenget! USA er freedom bla bla bla, Kina er "tut og kjør så lenge vi har folk" og GLA er "onkel osama's long lost grandson" skjønner?? Og musikken, den er vel mer ment som å representere den siden du spiller med. så vidt jeg vet er ikke John Phillip Sousa og amerikanske militær marsjer vanlig i midtøsten eller asia for den del, og "arabisk" musikk er vel ikke det du forventer å høre på broadway under thanksgiving opptoget. BTW: det finnes en mod til X-COM 1&2 der du kan spille romvesna mot X-com folka. "Flameproof pants are installed" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå