FSOL Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Noen som har erfaringer med denne disken? Er den veldig treig? Vurderer å få meg en sånn til backup, da min 80gb maxtor d740x ble rimelig fort full, da jeg fikk ADSL:). Vet foresten noen om det følger med kontrollerkort i alle webshopper til maxtor 160 gb disken? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Du kna lese litt om spinpoint disken her. http://www.hardware.no/tester/harddisk/ide...ning/index.html Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hva mener du at det følger med kontrollerkort? Betyr dette at dy kobler den til en pci slot og ikke ide? Skal nemlig kjøpe meg harddisk nå, og lurer nemlig på omtrent det samme som deg... På forhånd takk for svar. Kristian Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Grunnen til at de skulle følge med kontrollerkort er at 128+ gb disker ikke fungerer på en vanlig hk kontroller. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 21:21, FSOL skrev:Noen som har erfaringer med denne disken?Er den veldig treig?Vurderer å få meg en sånn til backup, da min 80gb maxtor d740x ble rimelig fort full, da jeg fikk ADSL:).Vet foresten noen om det følger med kontrollerkort i alle webshopper til maxtor 160 gb disken? For å kunne benytte harddisker over 120GB må kontrollern også støtte ATA133 pga oppgradering til høyere bit adressering som er nødvendig på IDe disker over 120GB ifølge Maxtor. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg skjønner ikke helt det her: Spørsmål 1: Følger det med kontrollerkort hos noen av butikkene? Spørsmål 2: (Til Per Kallevåg) Er ikke ata-133 Bakoverkompatibelt dersom du har en harddisk større enn 128 GB? (Man får jo for eksempel en 60 gigs disk til å virke selv om biosen ikke støtter mer enn si 8.4 gb. Det finnes jo "lureprogrammer" i forskjellige varianter.) mvh Kristian Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Er det noen som vet noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå