9E2 Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Hei Jeg har noen korte spørsmål som jeg håper noen kan svare på: 1) Er det lov å si amerikanske daler, eller må man bruke amerikanske dollar? Islendingene sier i alle fall (bandaríkja)dalur. (Jeg er litt opptatt av å bruke ekte, norske ord i stedet for låneord) 2) Finnes det noe bedre ord for noe som kommer USA enn «amerikanere» (t.d. usask eller usansk)? Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Tusen takk! Har brukt den ordboka i hele kveld, men tenkte selvfølgelig ikke på å slå opp «daler» der (begynner nok å bli trøtt). Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Jepp, da har jeg funnet meg et nytt ord som skal brukes når amerikanske dollar blir omtalt. Err, daler, såklart. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 22. november 2008 Rapporter Del Skrevet 22. november 2008 hahah, det skal jeg begynne å si. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå