Gå til innhold

Hvordan legger man PS2-spill over på cd?

killex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er snakk om sikkerhetskopiering.

Måtte kjøpe nytt spill ettersom cd'en min ikke tålte cola:S

Fikk søskenbarnet mitt til å kopiere spillet fra cd'en til pc'en, men han viste ikke hvordan man fikk det til en cd/dvd:P

Anyone`?

Lenke til kommentar

Fikk søskenbarnet mitt til å kopiere spillet fra cd'en til pc'en, men han viste ikke hvordan man fikk det til en cd/dvd:P

Anyone`?

Avspilling av backup av spill er kun mulig hvis PS2'en er modifisert. ( les: chippet )

Lenke til kommentar

Anyone`?

Avspilling av backup av spill er kun mulig hvis PS2'en er modifisert. ( les: chippet )

Trenger ikke chippe den, holder med FreeMCBoot og noen andre programmer for å kjøre en backup-kopi på en umodifisert PS2.

Lenke til kommentar
Hei!

Sitter her med et PS2-spill på pc'en (bildefil) Saken er; kan jeg bare brenne filen over på en DVD å smelle den i PS2'en?

Fila er en Imagefil. Denne kan brennes ut på en dvd. Ikke bare dra den over og brenn som data-dvd. Er flere måter å brenne ut image filer på. En del brenne program har eget "brenne ut image" valg. Kan også laste ned program som heter daemon tools og mounte imaget slik at det blir en virtuel dvd rom. Da er det bare å ta en direkte kopi.

For avspilling av sikkerhets kopier anbefaler jeg kun en ting og det er å få montert Infinity Matrix modchip. Det er den eneste 100% stabile løsningen jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

1. Du må enten kjøpe en chip til ps2 (Dette krever at du må åpne ps2'en og lodde), kjøpe minnekortet Baltazar snakket om eller kjøpe SwapMagic (Dette har jeg, funker fjell og enkel og bruke) side som selger slikt <-- trykkbar

2. Last ned dvd decrypter HER! og brenn filen over.

3. Det er visse cd'er som ikke funker å brenne på slike som RW, Memorex DVD R- funker ;)

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar
3. Det er visse cd'er som ikke funker å brenne på, Memorex DVD R- funker ;)

Du mener at enkelte plater burde/må man ikke brenne på ja??

Når det gjelder plater å brenne til vil jeg kun gå god for Verbatim sine plater. Dette har med gjengivelse av lys fra/til laser. Dårlige plater gjør at laser "brenner" kjappere ut.

Lenke til kommentar
oki. men når jeg åpner bildet fila i DT, hvordan skal jeg da gå frem?

Du skal ikke åpne bildefilen og pakke den ut.

Veiviser i DVD Decrypter:

steg1.bmp

Steg 1: sett mode til iso write.

Steg2.bmp

Steg 2: Trykk: Please select a file

Steg3.bmp

Steg 3: sett skrive hastigheten til 4x (dette er for å unngå hakking og dårlig kvalitet.

og trykk på knappen jeg har markert med WRITE

3. Det er visse cd'er som ikke funker å brenne på, Memorex DVD R- funker ;)

Du mener at enkelte plater burde/må man ikke brenne på ja??

Når det gjelder plater å brenne til vil jeg kun gå god for Verbatim sine plater. Dette har med gjengivelse av lys fra/til laser. Dårlige plater gjør at laser "brenner" kjappere ut.

Mente bare det at du ikke kunne bruke DVD RW og visse produsent typer av brennbare dvd'er fordi de ikke vil virke. Men godt poeng det der ;)

Endret av StalkerPrime
Lenke til kommentar
Mente bare det at du ikke kunne bruke DVD RW og visse produsent typer av brennbare dvd'er fordi de ikke vil virke. Men godt poeng det der ;)

Vel. Alt skal i teorien funke. Men er kvaliteten på platene for dårlige så vil det ikke virke fordi laser ikke klarer å lese plata. Men det er også viktig å ha en god brenner når man brenner, og som du også sier gå ned på hastigheta for å få bedre kvalitet. Har selv brent spill på RW og har virket hos meg (mener jeg å huske ihvertfall). Har matrix chip i v9, montert av meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...