Arne Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei! Finst det noen måte å oppdatere skrivebordet i windows XP? Jeg skal nemlig endre filene som påvirker utseende på skrivebordet, og da må jeg ha tilgang til å oppdatere skrivebordet. Med vennlig hilsen Arne Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Private Declare Function SHChangeNotify Lib "Shell32.dll" (ByVal wEventID As Int32, ByVal uFlags As Int32, ByVal dwItem1 As Int32, ByVal dwItem2 As Int32) As Int32 SHChangeNotify(&H8000000, &H0, 0, 0) for å refreshe... hadde ikke denne koden i c# men du kan jo more deg med å oversette Lenke til kommentar
Arne Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Nå kan jeg jo ikke vb.net da (hvis det var det du postet koden i), det var derfor jeg spurte her... Fint om du eller noen kan oversette det. Men takk for at du svarte uansett! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Det var et par feil i definisjonen av SHChangeNotify som jeg rettet opp. [DllImport("shell32")] public static extern void SHChangeNotify(int eventid, uint flags, IntPtr item1, IntPtr item2); (...) SHChangeNotify(1<<31, 0, IntPtr.Zero, IntPtr.Zero); Endret 4. november 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 @GG: Takk, litt googling bekreftet dette. Gammel kode (men den virker) @Arne: Litt googling fortalte meg og at dette muligens ikke vil fungere i vista da programmet må kjøres som administrator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå