klenoth Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei, har fått ødelagt mitt gode gamle Sony DSC-150 kamera og trenger et nytt omgående. Har kikket litt rundt omkring og kravet mitt er minimum 5 x zoom med litt bra vidvinkel og bør kunne ta opp HD video. Har sett ut disse: Panasonic Lumix DMC-TZ5 og Sony Cyber-Shot DSC-T500 hva vil være det beste allroud kamera med tanke på billedkvalitet og enkelhet i bruk. Er det noen andre kameraer som er bedre? Ai ai, valgets kvaler Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Finnes det kompaktkamera som tar opp HD-video? Ble litt usikker nå men tviler. Uansett når det kommer til kompaktkamera vil jeg anbefale Canon Ixus serien. Billige kamera med kraftig bildebrikke og fantastisk kvalitet. Selv har jeg det jeg kjøpte i 2005 for omlag 5000,- Det er et 7,1 MP kamera som enda rangerer høyt. (Nå er bedre kamera enn det jeg har i Ixus-serien mye billigere) Om du vil filme i ekte HD vil jeg anbefale Sony Handycam HDR-SR5. Det er et kamera som lagrer rett på harddisk, enklere kan det ikke bli. Nå vil jeg si at om du ville redigere HD-video som du selv har filmet trenger du en kraft-pc UTEN like. MYE ram, dobbelkjerneprosessore etc. Jeg sliter med å bare se det jeg har filmet i HD uten hakking. Dette grunnet filtypene som brukes, AVCHD. Håper dette var litt til hjelp. Ha en fin dag Endret 5. november 2008 av BeeGee Lenke til kommentar
klenoth Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Finnes det kompaktkamera som tar opp HD-video? Ble litt usikker nå men tviler. Uansett når det kommer til kompaktkamera vil jeg anbefale Canon Ixus serien. Billige kamera med kraftig bildebrikke og fantastisk kvalitet. Selv har jeg det jeg kjøpte i 2005 for omlag 5000,- Det er et 7,1 MP kamera som enda rangerer høyt. (Nå er bedre kamera enn det jeg har i Ixus-serien mye billigere) Om du vil filme i ekte HD vil jeg anbefale Sony Handycam HDR-SR5. Det er et kamera som lagrer rett på harddisk, enklere kan det ikke bli. Nå vil jeg si at om du ville redigere HD-video som du selv har filmet trenger du en kraft-pc UTEN like. MYE ram, dobbelkjerneprosessore etc. Jeg sliter med å bare se det jeg har filmet i HD uten hakking. Dette grunnet filtypene som brukes, AVCHD. Håper dette var litt til hjelp. Ha en fin dag Det er vel ikke ekte HD video i 1080i oppløsning, men i 720p, men alikevel greit nok. Skal sjekke litt om Ixus kameraer. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har nylig anskaffet Panasonic Lumix DMC-TZ5 og er meget godt fornøyd. Det har vidvinkel, 10x zoom og stabilisator som gjør kameraet meget anvendelig. Video er ikke noe jeg kommer til å bruke særlig mye, men det har en HD modus. Liker litt dårlig at videoene lagres i quicktime format, men det er kanskje bare meg. Det finnes diverse tester på nettet som stort sett konkluderer med at eneste negative er litt mye støy under dårlige lysforhold. Kameraet er litt for stort til å ha i skjortelomma, men linsa er verdt at den veier noen gram mer enn en liten Ixus. Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Sony DSC-T500 er vel det eneste kameraet jeg har kommet over som filmer 1280x720 (720p i 16:9) med 30 bilder i sekundet. Den har vel ca. 4-5 x optisk zoom, og en ENORM 4" touch-skjerm bak. Sålangt har jeg ikke funnet andre kamera som tilbyr lignende mix av funksjoner. Casio har en Exilim modell som filmer i samme oppløsning, men med 24 bilder i sekundet.. og dette var visstnok en merkbar forskjell... Blir Sony DSC-T500 på meg iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå