thamule Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Er litt skeptisk til om eg får den farten eg skal få gjennom usb-portane mine. Korlesi kan eg enkelt finne ut om dei kjører med usb2 hastigheit eller ikkje? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Vel, et clue er vel at Windows ville fortalt deg om du hadde plugget inn en USB 1 i en USB 2 port. Hvis du har en maskin som er gamlere enn 5 år kan det godt hende du har USB 1 porter, nyere enn 3 år og du har USB 2(tør jeg påstå) Sjekk hvilket hovedkort du har og evt. google det. Eller se i manualen til det/PC-en Endret 4. november 2008 av Mark9 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Sjekk Device Manager (Enhetsbehandling). Står det "Standard Enhanced PCI to USB Host Controller" (eller tilsvarende på Norsk) så er det USB 2. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Slik ser det ut hos meg: Så då er driver for usb2 installert og alt skal fungere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Du har "Standard utvidet ...". Da er High-speed USB (USB 2) driver installert. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Tusen takk Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Viss dette skal fungere, kor lang tid burde eg då bruke å kopiere ein dvd med data? Sit her og skal kopiere 3,7gb frå ein dvd og over på ein ekstern hdd. Ser ut som det kjem til å ta ca ein halvtime. Er ikkje dette unormalt lenge? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Tror ikke det. Det er ca 2 MB/s, som tilsvarer 2x DVD hastighet. Men ta i betraktning at angitt tid for filkopiering i Windows er ekstremt upålitelig. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Tror ikke det. Det er ca 2 MB/s, som tilsvarer 2x DVD hastighet.Men ta i betraktning at angitt tid for filkopiering i Windows er ekstremt upålitelig. Så det er dvd-romen som er flaskehalsen her og ikkje frå datamaskina til harddisken? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det vet jeg ikke. Du kan jo sammenligne med å kopiere fra en intern HDD. Det er mange faktorer som spiller inn, som fragmentering og virus scanner. Antall filer har veldig mye å si, en stor fil er vesentlig raskere enn mange små med samme datamengde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå