Gå til innhold

Tips til læring?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst til å lage en nettside med integrert forum. Det jeg mener er at jeg har en side som er designet i dreamweaver, men som bruker ett forum av typen invision powerboard som hele siden er integrert i. Folk vil da kunne logge på og forbli innlogget imens man navigerer rundt på siden, i tillegg kan man kanskje poste nyheter på fremsiden av siden via forumet.

Eksempel: Nettsideeksempel.

Har intet spesielt formål med siden, annet at den skal være for meg og folk jeg kjenner etc. Kanskje nettside for noen som lager filmer etc.

Har allerede laget ett template(dwt) i dreamweaver (uten at jeg vet om det vil hjelpe meg.) + at jeg har fått tak i og installert forumet på serveren min, så jeg vet at serveren støtter php mySQL osv.. Forumet

Så, er det noen som har tips til hvor jeg kan lære dette? Bøker, tutorials, lynda.com?. Har ikke hastverk, og kan vel investere en god del tid og arbeid i dette.

Kan lite php fra før, men kan det grunnleggende i Dreamweaver CS3.

EDIT: Fikset noen setninger.

Endret av Pandreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du ser etter er vel CMS funksjonalitet. Du må da lære kordan du tilpasser siden du vil lage til CMS sitt template system. Noe slikt som Integramod *edit riktig url*.

Hvis du vil lage det på egenhånd...

Ikke sikker på dreamweaver, anbefaler deg å lære deg HTML iallefall.

Hvis du bruker login funksjonen til forumet så kan du sikkert bruke den til hele siden.

For å bruke forumet til nyheter, kan du enkelt lage en kategori der bare du kan poste, deretter henter du ut de første postene fra databasen eller via forumets funksjoner (?) og skriver dem ut på forsiden.

Men for å gjøre dette må du ikke bare lære deg grunnleggende PHP, men også kordan innsiden av forumet du har valgt virker. Dette kan ta tid.

Endret av OISNOT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...