Bruker-93156 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Naboen til besteforeldrene mine sliuter med Picasaen sin. De har 2.000 bilder liggende i mapper på Pc'n som tidligere lå i Picasa-biblioteket. Noe har skjedd og alle untatt 4 mapper er fjerna fra biblioteket. det er ca 3% av alle bildene, og de vil ha mappene tilbake i biblioteket. Problemet er bare at når man trykker på "Legg til mappe i picasa" og evlger en mappe og trykker på "ok" så skjer det ikke noe... Noen som har peiling på hva som kan være feil? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Avinstaller, og installer det igjen. La picasa laste inn alle bildene til biblioteket automatisk igjen. Kan sikkert ta sin tid vis det er 2000 bilder. Endret 4. november 2008 av Pirja Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bildene lå kanskje tidligere i Mine Bilder, og nå har de fått flyttet de til et annet sted på disken ? Litt uvøren omgang med musen fører til slikt i Windows. Da er det bare å flytte dem tilbake. Hvis filene er flyttet med hensikt; så må man fortelle Picasa om det. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Bildene lå kanskje tidligere i Mine Bilder, og nå har de fått flyttet de til et annet sted på disken ? Litt uvøren omgang med musen fører til slikt i Windows. Da er det bare å flytte dem tilbake. Hvis filene er flyttet med hensikt; så må man fortelle Picasa om det. Tom Så er "bare" å legge mappene i "mine bilder" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bildene lå kanskje tidligere i Mine Bilder, og nå har de fått flyttet de til et annet sted på disken ? Litt uvøren omgang med musen fører til slikt i Windows. Da er det bare å flytte dem tilbake. Hvis filene er flyttet med hensikt; så må man fortelle Picasa om det. Tom Så er "bare" å legge mappene i "mine bilder" Hvis de har flyttet mappene ved en feil, så skal det holde. Men pass på at Picasa er lukket når man flytter de tilbake. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Ok... hvordan stiller man det i picasa? File - innstillinger - endre målmappe, eller noe? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 File -> Add Folder eller noe i den stilen. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 File -> Add Folder eller noe i den stilen. Tom Det funket ikke, som skrevet i første posten... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Da kan forslaget til Pirja prøves. Eventuellt sjekk om at hardisken er frisk. Tom Lenke til kommentar
GLN Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Picasa husker hvor bildene lå, og åpner dem derfra. Når de har blitt flyttet, en eller flere ganger, så kan det fort bli rot. Vis du reinstallerer Picasa, så vil alt nullstilles, og bildene vil bli lastet opp på ny, med ny adresse. Prøv det, og si til det at de ikke bør flytte på bildene for mye, helst kopiere, og la orginalene ligge der Picasa tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå