roysoft Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har brukt Pinnacle Studio 11 Plus til å redigere en video opptatt i sommer. Når jeg nå endelig er ferdig har jeg prøvd å lage en fil av dette, og valgte Mpeg2 som format på utdata-filen. Grunnen til dette er at jeg har forstått at dette er et format som skal gi god kvalitet og at det ble en størrelse som passet på en DVD - filen ble på 4,37 GB. Når jeg skulle brenne fila brukte jeg Nero Vision, og alt så ut til å gå greit. Men når jeg prøver å spille den av, både på PC, via Play Station 3 og annen dvd-spiller så får jeg enkelte steder hvor skjermen blir svart - men jeg hører lyden - og så kommer bildet igjen og kvaliteten er meget bra. Har forresten også prøvd å brenne på 2 typer dvd-er og det blir samme problemet på akkurat de samme stedene. Kan nevne at i Pinnacle ser alt helt fint ut, og at når jeg bruker Tversity og streamer det via Play Station 3 så er alt helt fint. Er det noen som har vært borti noe liknende ? Kan det være at jeg bør velge et annet format på ut-fila ? Eller bør jeg brenne dvd-en med et annet program ? Eller kan det være noe annet ? Håper noen kan komme med tips om hva som kan være feil eller hva jeg bør gjøre. Lenke til kommentar
roysoft Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg fikk ikke noe svar på dette fra noen, men har nå fått det til og velger å skrive her hvordan, i tilfelle noen andre kommer borti det samme. Jeg prøvde å brenne ved hjelp av Pinnacle og direkte til DVD og da ble resultatet perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå