Gå til innhold

PES2009 vs FIFA2009 (PS3)?

Fornax

Anbefalte innlegg

Har sett det har vært endel diskusjoner om de forskjellige spillene, men savner en litt mer saklig og nyansert diskusjon om hvilket spill folk foretrekker og hvorfor.

På PESNorge.net får man jo knapt lov å nevne FIFA...

Har selv alltid foretrukket PES-serien (PS2).

Har ikke prøvd PES2008, men skjønte den var to steg tilbake.

Ble veldig skuffet da jeg prøvde PES2009-demoen. Det værste var den "hakkete" feelingen på spillet. Litt vansklig å bekrive, men spillerne virket lite responsive og "digitale" (90 graders svinger etc) - lite flow i spillet, idiotisk AI (som bl.a. hver gang skulle sende en forsvarer rett etter meg hvis jeg styrte en annen forsvarer mot en motspiller som løper nedover flanken).

FIFA demoen virket mye mere smooth synes jeg, og selve spillet fløt bedre.

Så sier folk at PES demoen er mye dårligere enn full-spillet. Er det bedre flyt i spillet?

Har lest om at det virker alt for lett å score. Hører folk spiller kamper som ender 6-4 etc hele tiden og synes også demoen var altfor lett i så måte - vinner de tre første kampene på vanskeligste nivå - og er lite interessert i å ha et spill hvor man scorer i hytt og pine da ballen søker spilleren (og ikke omvendt;)).

Noen "nøytrale" personer der ute som har prøvd begge og kan gi en anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært tilhenger av PES-serien på PS2.

Men på Fifa09 på PS3 er etter min mening det beste og mest underholdende fotballspillet som noensinne er laget.

Ikke bare ligger Fifa09 langt foran PES2009 når det gjelder grafikk og lisenser. Men gameplayet er etter min mening også myye bedre enn på PES2009.

Det å spille hundrevis ( om ikke tusenvis) av kamper mot computeren på Fifa 09 blir iallefall jeg aldri lei, på PES 2009 tok det meg ca 4 timers spilling hos en kamerat, og bli lei av det.

I tillegg, så er Fifa så utrolig mye bedre når det gjelder online-spilling. Og det mest positive med Fifa 09 mener jeg er den nye online klubb-funksjonen, som lar deg bli med i en klubb sammen med andre fifa spillere, enten det er venner ifra virkeligheten, eller om det er venner ifra nettet. Det å samle en gjeng på 3-10 mann og spille mot andre er fantastisk underholdende, men også veldig sosialt og moro =)

Så jeg mener Fifa09 er et klart førstevalg for de som sitter hjem med pengene i hånda, og ikke klarer å bestemme seg for om de skal ha Fifa eller PES. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...