Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med vond rygg

13375k1133z

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier sliter jeg litt med ryggen. Når jeg sitter lenge i ro, får jeg smerter i ryggen og når jeg står oppreist i litt lengre tid får jeg vondt i ryggen. Har arbeidet on i 3 timer, må sette meg med hvert 15 pga ryggen. Dette kan umulig vére normalt. Jeg har hatt vondt i ryggen av og på over noen måneder, men no merker jeg det blir smått verre. Hva skal jeg gjøre? Få meg time hos fysiotera fort som f? Hvis ja, er det noen flinke her i bergen? Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å gå til legen, for å se hva han/hun har å si. Sliter selv me ryggen. Klarer ikke å sitte/ligge i for lenge perioder i gangen for da stivner korsryggen heelt og blir vanvittig vondt. Har vært slik et par år nå, var værst i begynnelsen men etter jeg begynte å trene ryggen ble det bedre. Hvis ikke du trener burde du begynne ellers ber du nesten om vond rygg.

Lenke til kommentar

hverken lege, fysioterapeut eller kiropraktor hjelper i det lange løp. 2 ting du kan gjøre, gå turer i skog og mark, ikke asfalt, og trene ryggen.. Her er det mange øvelser, jeg har prøvd dem alle, her er den som funker for meg.. Se bort fra navnet på videoen, settet er utrolig effektivt for å løse opp ryggen og å trene magen. I tillegg bør en ta en ryggøvelse, jeg har treningsball, der jeg plasserer beina på den, overkropp i bakken og strammer kroppen, holder i ca. 6 sekunder..

Dette har funket for meg, jeg har hatt 4 prolaps i L7/L5, kroniske smerter i muskulaturen midt på ryggen. Sier ikke at disse funker for alle, men når det kommer til ryg så må man være persistent. Ikke gi opp, det værste du kan gjøre er å legge deg ned, du skal kun slappe av om du kjenner akutte smerter. Ellers bør du komme deg ut og gå en tur hver dag.

Det må sies at øvelsene løser opp ryggen om jeg har litt smerter, gjør dem selvsagt ikke om jeg har akutte smerter, da venter jeg til dem avtar litt..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...