Gå til innhold

Hvordan lage Recovery partisjon?

ken8

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må ofte fikse pc'er for familie og venner, dvs legge inn winXP og drivere på nytt. Frem til nå har jeg bootet fra Acronis True Image cd'en og tatt backup av hele C:\partisjonen etter en clean install og alt av drivere og standard programmer er lagt inn og lagret den på feks D:\

Skal jeg ha tilbake backup'en så booter jeg fra Acronis CD'en og legger inn imaget.

Det jeg liker med cd'en er at det ikke blir lagt inn noe ekstra software i windows, men desverre er det ikke alle som synes dette er like lett å boote fra cd'en osv. :)

Er det mulig å lage en skjult recovery partisjon slik som det er på Dell pc'ene? Hold nede F11 eller noe sånt når pc'en booter også trykke next next next noen 2-3 ganger også VIPS så har man en clean install av XP eller Vista.

For å få til dette er man kanskje nødt til å legge inn ekstra software på pc'en man vil ta backup av? Er dette noe Acronis True Image klarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det å bruke Acronis cd'en en stund til. Det funker hvertfall bra.

Noen som vet hvilke fordeler det er å installere programmet på pc'en, er det for å kunne ta hyppig backup av filer osv? For selve tilbakeføringen av et image må vel kjøres fra boot cd'en uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...