Gå til innhold

Sony hints at future third party downgrades for 360


Ramsey

Anbefalte innlegg

Speaking in a recent interview with VideoGamer.com, Sony Computer Entertainment UK managing director Ray Maguire has suggested that future multi-platform titles from third-parties will be led on PS3 and will have to be downgraded for systems with weaker processors.
Discussing the topic of third-party publisher support on the PS3, Maguire said: "I think we now have an install base which is big enough for any third party to want to develop for. Now the decision making part of development is which do you lead your development on? Is it easier to lead with the most powerful, both in terms of AI and graphics, i.e. PS3 and then just remove part of the functionality for the processors that aren't quite as strong? I would imagine that's very much part of the thought process now from a studio development point of view."

 

Det var det jeg visste hele tiden. Multiplatform spill vil etterhvert bli nedgradert på xbox360.

 

Kilde: http://www.videogamer.com/news/03-11-2008-9831.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Don't shoot the messenger. :(

 

Jeg leverer bare fakta. Konsollene er fine som de er, de. Er ikke det saken her dreier seg om. Om du ikke tåler å høre, eller nekter å diskutere den på en saklig måte, bare trekk for blindgardina og fornekt i vei. Det er din rett og det skal du få lov til. :)

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar

Vel, nå har 360 kraftigere GPU, leser spilldata raskere, er lettere å programmere for og er flinkere til lastdeling. Så langt har ikke PS3 hatt noe overtak på noe som helst slags vis, annet enn å ha BluRay-spiller. Om denne "enorme kraften" som PS3'en vistnok har på papiret, vil bli hentet ut i framtiden gjenstår å se, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

Lenke til kommentar
Vel, nå har 360 kraftigere GPU, leser spilldata raskere, er lettere å programmere for og er flinkere til lastdeling. Så langt har ikke PS3 hatt noe overtak på noe som helst slags vis, annet enn å ha BluRay-spiller. Om denne "enorme kraften" som PS3'en vistnok har på papiret, vil bli hentet ut i framtiden gjenstår å se, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

 

Vel, da kunne du sluppet pusten din for et år siden. Hvis meg et spill til xbox som ser like bra ut som uncharted. Kraftig hardware som har produsert dette, det er helt sikkert.

 

http://ps3.ign.com/dor/objects/812550/unch...?page=mediaFull

 

http://ps3.ign.com/dor/objects/812550/unch...?page=mediaFull

Lenke til kommentar

Bla bla bla bla. Dette har vi da kranglet om mange ganger før? Hva så om Sony nå sier at multiplattform spill senere vil bli nedgradert på xbox 360. Mulig at hw er der, men for at utviklerene skal gidde å ta seg bryet så må sony sette ned prisen på ps3 og få solgt 17 millioner konsoller til. For slik det er i dag er det liten vits for utviklerene, de ser heller at spillet er like bra på begge konsollene. Noe vi stort sett er kommet til i dag.

Lenke til kommentar

Mirror's Edge er jo utviklet med PS3 som lead platform. Likevel ser det ikke ut til at det har funnet sted noen nedgradering fra PS3 til X360. Faktisk har jeg tilgode å se et PS3 spill som ser merkbart bedre ut enn X360 spillene. Tenk, kanskje platformene er tilnærmet like kraftige? Vanvittig tanke, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Bla bla bla bla. Dette har vi da kranglet om mange ganger før? Hva så om Sony nå sier at multiplattform spill senere vil bli nedgradert på xbox 360. Mulig at hw er der, men for at utviklerene skal gidde å ta seg bryet så må sony sette ned prisen på ps3 og få solgt 17 millioner konsoller til. For slik det er i dag er det liten vits for utviklerene, de ser heller at spillet er like bra på begge konsollene. Noe vi stort sett er kommet til i dag.

 

Så nå må ps3 selge 17 mill til for at third party skal bruke ps som utgangspunkt?

 

Ps3 har nå, med sine 16 mil, nok solgte enheter til å være et fristende prospekt for multiplatform devs. Og hvorfor skulle den ikke være det? Er ikke snakk om mye xboxen leder i salgstall nå, og ennå mindre blir det sannsynligvis til neste år hvis man følger markedsutviklingen.

 

360| 21 755 400 21 790 000 21 772 700(163k) 30.36% (-0.10)

PS3| 15 664 800 16 220 000 15 942 400(168k) 22.23% (+0.00)

Wii| 33 690 000 34 300 000 33 995 000(431k) 47.41% (+0.10)

 

Third parties har allerede startet utviklingen på ps3, det er like naturlig som det er uungåelig at ps3 versjonen til syvende og sist vil bli seendes bedre ut, hardware tatt i betraktning.

 

Forstår at dette er et veldig følsomt og omdiskutert emne, men når vi får høre det rett fra hestemunnen, mener jeg det er verdt en god diskusjon. Det håper jeg du er enig i.

Lenke til kommentar

Problemet er at denne uttallelsen er ifra en som har store interesser i at PS3 skal komme seirende ut av den store konsollkrigen. Han er ikke nøytral.

Hvis det hadde vært en samlet mengde av uavhengige utviklere som gikk ut i media og sa at PS3 var best, da hadde det vært en helt annen sak. Hadde du ment det var rett hvis Steve Ballmer gikk ut i media og påsto at 360 var best?

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Problemet er at denne uttallelsen er ifra en som har store interesser i at PS3 skal komme seirende ut av den store konsollkrigen. Han er ikke nøytral.

Hvis det hadde vært en samlet mengde av uavhengige utviklere som gikk ut i media og sa at PS3 var best, da hadde det vært en helt annen sak. Hadde du ment det var rett hvis Steve Ballmer gikk ut i media og påsto at 360 var best?

 

Final Fantasy XIII: 360 development starting after PS3 version

 

PS3 dev makes for better 360 games? Burnout Paradise thinks so

 

GDC08: Lucasarts prioritizing PS3 development for future projects

 

Dette er også fordelaktig for xbox360 som platform:

 

PS3 Development Making 360 Games Better

 

+ Dette var bare noen, det er mange flere third parties som også mener dette. Også EAGames, som er verdens største uavhengige spillutvikler.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
Vel, da kunne du sluppet pusten din for et år siden. Hvis meg et spill til xbox som ser like bra ut som uncharted. Kraftig hardware som har produsert dette, det er helt sikkert.

 

Å hva med IGN og Gamespot som gir Far cry 2 bedre score på 360 nettop på grunn av den dårlige grafikken på PS3 versjonen, de små glitschene som passer på 360 vers kan ignoreres, ikke boxy grafikk...

 

Å ja. Sett det selv... Så husjt på deg

(Var sony fanboy helt til PS3, dumme dumme sony)

Lenke til kommentar

Det er antagelig fordi de ikke hadde planlagt å utgi spillet til 360 når de startet utviklingen av spillet. Med tanke på at spillmotoren; Crystal Tools, bruker PC som grunnplattform så skulle det ikke vært noe problem å utvikle til 360, deretter PS3, eller utvikle det samtidig for den slags skyld.

 

John Carmack er uenig.

 

At Lucasarts ikke klarer å porte fra 360 til PS3 er irrelevant for hvilken konsoll som er sterkest.

 

Dette er også fordelaktig for xbox360 som platform:

 

PS3 Development Making 360 Games Better

 

+ Dette var bare noen, det er mange flere third parties som også mener dette. Også EAGames, som er verdens største uavhengige spillutvikler.

Blablabla, Sony-anstatt sier at PS3 er flott, blablabla...

Overraskelse, Steve Ballmer er uenig. Tjohei!

Lenke til kommentar
Bla bla bla bla. Dette har vi da kranglet om mange ganger før? Hva så om Sony nå sier at multiplattform spill senere vil bli nedgradert på xbox 360. Mulig at hw er der, men for at utviklerene skal gidde å ta seg bryet så må sony sette ned prisen på ps3 og få solgt 17 millioner konsoller til. For slik det er i dag er det liten vits for utviklerene, de ser heller at spillet er like bra på begge konsollene. Noe vi stort sett er kommet til i dag.

 

Så nå må ps3 selge 17 mill til for at third party skal bruke ps som utgangspunkt?

 

 

Forstår at dette er et veldig følsomt og omdiskutert emne, men når vi får høre det rett fra hestemunnen, mener jeg det er verdt en god diskusjon. Det håper jeg du er enig i.

 

Øh.. nå må du skjerpe deg Ramsey, du får det nesten til å høres ut som om jeg ikke er Sony fanboy :p

 

Det du begynner tråden med er snakk om at spill som er multiplattform vil utvikles på ps3 for så å downgrades ned til xbox 360. Jeg mener at utviklerene ikke vil bruke ressursene som trenges for at ps3 versjonen skal utnytte hw i ps3, for så å være nødt til å nedgradere spillet for at det skal kjøre på xbox 360. Så lenge at ikke ps3 plutselig har 10-15 millioner konsoller mer enn xbox 360 så vil ikke utviklerene prioritere dette.

 

Vel, da kunne du sluppet pusten din for et år siden. Hvis meg et spill til xbox som ser like bra ut som uncharted. Kraftig hardware som har produsert dette, det er helt sikkert.

 

Å hva med IGN og Gamespot som gir Far cry 2 bedre score på 360 nettop på grunn av den dårlige grafikken på PS3 versjonen, de små glitschene som passer på 360 vers kan ignoreres, ikke boxy grafikk...

 

Å ja. Sett det selv... Så husjt på deg

(Var sony fanboy helt til PS3, dumme dumme sony)

 

Har du sett på sammenligningsvideoene? Vis meg gjerne hvor xbox 360 versjonen er bedre, Ser ingen forskjell, og spillet kjører og ser FLOTT ut på Ps3.

 

Link til video i HD

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Teletubbiekid:

 

Selv John Carmack har i senere tid måtte gå tilbake på sine ord og pent innrømme at 360 versjonen av hans nyeste spillmotor, RAGE, vil se dårligere ut en både PS3 og PC versjonen

 

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=24128

 

Urge:

 

Om utviklingsverktøyene allerede er der, og er mektig gode på ps3, hvorfor skal de ikke utnytte det til det maksimale? Er Content som tar tid og ressurser, ikke motoren hvis den allerede er ferdig og/eller optimalisert. For å ikke snakke om hvor mye multiplatform spillene hadde tapt seg i skyggen av 1st party titler, noe ingen utviklere med selvrespekt ville tillatt. Særlig når vi lever i en så grafikkåt tid som vi i disse dager gjør.

 

Det er ikke så vanskelig å nedgradere som du tror. Om devs har dette i bakhodet under utvikling kan de partisjonere koden slik at de kan ta vekk elementer uten at det har effekt på hvordan spillet kjører i sin helhet. Det er det å legge til, og rearrangere kode i ettertid som tar enormt med tid og krefter.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
At en Sony-ansatt påstår at PS3 er kraftigst ville jeg tatt med en klype salt. Det er bare PR.

 

Uansett så er det bare tåpelig å diskutere hvilken konsoll som har best grafikk. Hvis du er en ekte grafikkhore så spiller du PC. :grin2:

 

Bare synd at PC has no gaems :grin2:

 

SRSLY tho, at en Sony-ansatt fremhever PS3 som "bigger than Jesus" bør tas med mange kilo salt.

Lenke til kommentar

Utrolig at folk ikke er ferdig med dette emnet enda.. Har bevisst unngått å gå innom slike tråder de få gangene jeg er inne på spilldelen av forumet, og titter innom nå og man har ikke kommet et skritt lenger....

 

Hva er vitsen med å drive med slik fanboy-virksomhet? Den eneste som taper på det er jo en selv!! Hva så hvis farcry ser bedre ut på 360, eller GTA4 var bedre på ps3? Forskjellene er marginale, og når onlinetjenestene som blir tilbudt av konsollene ligner mer og mer på hverandre så blir det avgjørende punktet for min del hvilke eksklusive spill hver konsoll har!

 

Vil du ha Little big planet så kjøper du deg PS3, Gears of War 2, 360.. (begge så blir det dyrt for deg;) )

 

Hvis dere bruker all tiden på å se etter forskjeller på spillene tvers over konsollene, så kan jeg bare forestille meg hvor mye glede som blir borte i spillingen... Eks: "å nei jeg kjøpte til feil konsoll, og ifølge gamespot så er spillet litt bedre på den andre! Nå orker jeg ikke å spille det mer da det er så fullt av feil!! "

 

 

Vil også be trådstarter titte littegranne på sin egen post lenger opp, (link til post) og fortelle meg hvorfor den "beste" maskinen har solgt under halvparten av den desidert svakeste av de tre. Kanskje du klarer å se at det ikke alltid er det som er best på papiret som folk vil legge pengene sine i!

 

(Siste her kan bli litt rar,da jeg personlig synes det har kommet bedre spill på ps3 og 360 enn på Wii, men kanskje det kan fortelle noen hvorfor man begynte å spille tv-spill i første omgang da vi gikk etter spillbarhet og underholdningsfaktor,og ikke telte fps og vurderte oppløsninger......)

Lenke til kommentar

Hehe, hvis trådstarter kaller dette "å bare levere fakta" så foreslår jeg et kurs i kildekritikk. Egentlig ganske uinteressant å diskutere dette uten å faktisk ha noen uttalelser fra multiplatformutviklere, men man kan jo selvsagt synse om det er realistisk eller ikke. Det største problemet er vel lagringsplass på DVD kontra Blu-ray, og her er det vel mer sansynlig at problemet løses ved å ta i bruk flere DVD plater.

 

Før eller siden kommer vi jo til et punkt hvor de tekniske begrensningene vil sette en stopper for både xbox360 og PS3. At dette skjer med 360 før PS3 kan man kanskje anta, men innen den tid tror jeg nok vi får se en xbox 720 eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...