Gå til innhold

HJELP!! Hva skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg lurte også på om det var flere forskjeller mellom Acer 803 og 800. Sendte derfor en mail til mpx og spurte om dette og leveringstiden. Her er svaret jeg fikk:

 

Hei

 

Takk for henvendelsen.

Den eneste forskjellen er prosessorene. Forventet dato inn til leverandøren er 7. april.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Nå har jeg vel sagt nok i denne sammenheng snart tror jeg, men tror du skal se bort fra negative bemerkninger om Compaq EVO 800 serien - den får stort sett glimrende kritikk overalt, har selv en, kjenner mange som har, og det er generelt svært lite problemer med disse. Høyt kvalitetesnivå, langt bedre enn f.eks Dell, - så det skal du ikke bekymre deg over. Veldig greit med 3 års internasjonal garanti - da forholder jeg meg kun til Compaq om det skulle være en garantisak, så det spiller liten rolle hvor jeg har kjøpt maskinen.

 

Hvordan acer gjør dette vet jeg ikke, men vil vel anta at det er noe av det samme som Compaq har. Butikkene tar normalt ikke av deg slike ting uansett - for min del kommer compaq og henter og leverer tilbake etter en gitt tid. (håper jeg ikke får bruk for dette).

 

Som du sier - 20000,- er mye penger, men utrolig hvor bra det er å bruke bærbar også da - bruker min til alt, har stort sett kastet ut alt som heter stasjonære, og har ikke savnet det i det hele tatt etter det :-)

Ikke minst er skjermen (1400x1050 er et minimum) helt suveren!

Lenke til kommentar
Da vil jeg si det lønner seg å gå for "lillebror".. 6700 er mye penger for 0,3 GHz  

 

Hvordan fikk du sendt mail til MPX? Jeg prøvde å bruke det skjemaet deres, men når jeg trykker på "Send mail" skjer det ingenting...

 

 

Enig. Å betale 6700 kr for 0,3 Ghz mer er vel på grensen til galskap?!

 

Jeg brukte kontaktskjemaet til mpx. Gikk helt fint det. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Da vil jeg si det lønner seg å gå for "lillebror".. 6700 er mye penger for 0,3 GHz  

 

Hvordan fikk du sendt mail til MPX? Jeg prøvde å bruke det skjemaet deres, men når jeg trykker på "Send mail" skjer det ingenting...

 

 

Enig. Å betale 6700 kr for 0,3 Ghz mer er vel på grensen til galskap?!

 

Jeg brukte kontaktskjemaet til mpx. Gikk helt fint det. Prøv igjen.

 

enig. hva med forslaget til johndoe144? :D

 

btw, ikke capslock i topic og ikke mer enn ett utropstegn :roll:

Lenke til kommentar
Da vil jeg si det lønner seg å gå for "lillebror".. 6700 er mye penger for 0,3 GHz  

 

Hvordan fikk du sendt mail til MPX? Jeg prøvde å bruke det skjemaet deres, men når jeg trykker på "Send mail" skjer det ingenting...

 

 

Enig. Å betale 6700 kr for 0,3 Ghz mer er vel på grensen til galskap?!

 

Jeg brukte kontaktskjemaet til mpx. Gikk helt fint det. Prøv igjen.

 

enig. hva med forslaget til johndoe144? :D

 

btw, ikke capslock i topic og ikke mer enn ett utropstegn :roll:

Lenke til kommentar

Ekren, tror ikke du skal være redd for at du har sagt for mye, det er vel vanskelig å få FOR mye informasjon :) Jeg blir dessuten glad for all hjelp jeg kan få!

 

Fikk nettopp en telefon fra Dell, fordi jeg hadde skrevet en mail der jeg sa jeg hadde hørt at kundeservicen deres ikke var så bra. Men pratet med en hyggelig fyr og han ga meg et meget positivt inntrykk :) Han kunne dessuten anbefale denne pcen:

http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/..._latit_d600.htm

 

Hva synes dere? Jeg satte den opp med

- Centrino Mobile 1,4 GHz

- 512 MB DDR SDRAM (er det DDR eller er det SDRAM??)

- ATI MOBILITY RADEON 9000 (32 MB)

- 14.1" SXGA+ TFT (1400x1050)

- CD-RW/DVD

- Bluetooth, WLAN

- 40 GB harddisk

- Ikke complete care. 3 år internat. next business day on-site

 

Det kom totalt på 24 698,-. Det blir litt for dyrt synes nå jeg, men hvordan er denne maskinen i forhold til de andre?

Lenke til kommentar

PC-byggeren til Dell kan være litt tricky. Man kan feks få helt forskjellig pris på identiske systemer, alt etter hvilken grunnkonfigurasjon man bygger ut fra. På denne linken http://commerce.euro.dell.com/dellstore/de...nspn&co=&c=4311 finner du et spesialtilbud på Latitude D600. Tilbudet er egentlig beregnet på små og mellomstore bedrifter, men du får det sikkert som privatperson også (hvis du ringer og godsnakker litt med dem...). Prøv deg fram og se om det blir noe billigere enn ditt oppsett, det er ikke sikkert.

 

Det er uansett vanskelig for noen her på forumet å si noe vettugt om Acer 800/803 og Dell D600 da så godt som ingen av oss har sett maskinene engang. De er så nye at det kun er test-folk som har prøvd dem. Man må bare se på spesifikasjonene og lese tester og vurdere om maskinen gir en god feeling.

 

 

DDR SDRAM er ddr-ram.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tror ikke du skal sammenligne compaq bærbare med stasjonære - har selv meget god erfaring med EVO -serien, og har hørt lite tull om disse - i det hele tatt svært god kvalitet.  Bærbare er noe sære på komponenter som f.eks minne, dette gjelder også compaq, men du finner tredjepartsdeler som fungerer også.

 

Som jeg sa tidligere - for meg ville to pc'er vært aktuelle i den prisklassen du nevner der:

EVO 610C, 1.8GHz P4M, 14.1" SXGA+, ligger på ca 17500.

Acer Centrino, ca 19000 (1.3 GHz).

Evnt. 800V for å spare penger.

 

Alle maskinene er glimrende, men valget ville naturlignok fallt på Acer om pris ikke hadde betydning. 610C er en mindre og lettere maskin, men er vel samtidig ikke i samme område ytelsesmessig.

 

Har bare gode erfaringer med min nye EVO n800v (og jeg vet jeg har skrytt av den tidligere på dette forumet), og rammen jeg kjøpte fra komplett passet utmerket inn. Tror Compaq har begynt å bruke litt mer standard deler...

Lenke til kommentar
PC-byggeren til Dell kan være litt tricky. Man kan feks få helt forskjellig pris på identiske systemer, alt etter hvilken grunnkonfigurasjon man bygger ut fra. På denne linken http://commerce.euro.dell.com/dellstore/de...nspn&co=&c=4311 finner du et spesialtilbud på Latitude D600. Tilbudet er egentlig beregnet på små og mellomstore bedrifter, men du får det sikkert som privatperson også (hvis du ringer og godsnakker litt med dem...). Prøv deg fram og se om det blir noe billigere enn ditt oppsett, det er ikke sikkert.

 

Hvor fant du det? :) Jeg gikk inn på linken for små og mellomstore bedrifter fra forsiden, men når jeg ser etter er den linken du ga billigere i utgangspunktet! "Din" koster 14.620 inkl. MVA, mens "min" ligger på 17.021 inkl. MVA.. Er en del forskjell der! Men uansett, så kommer den over 20.000, og det har jeg dessverre ikke råd til.. :(

 

Jaja, jeg skal prøve å få bestemt meg snart. Dersom jeg velger en Acer 800 eller Dell 500m/D600 kan jeg jo poste noen erfaringer om det er interesse for det!

 

Uansett, takk for alle innspill, jeg er evig takknemlig :)

Lenke til kommentar

Eksempel på fremgangsmåte for å finne tilbudet på Latitude D600:

 

www.dell.no->små og mellomstore bedrifter->bærbare->choose latitude->choose latitude d-family->choose latitude d600->recommended systems->spesialtilbud->Latitude D600 - (D60004LA)

 

 

Det skal ikke være enkelt... :)

 

Du må absolutt publisere en aldri så liten "test" her på forumet, ja. Særlig hvis du kjøper en Centrino-maskin.

Lenke til kommentar

www.dell.no->små og mellomstore bedrifter->bærbare->choose latitude->choose latitude d-family->choose latitude d600->recommended systems->spesialtilbud->Latitude D600 - (D60004LA)

 

Dersom jeg velger samme framgangsmåte som over, men istedet for "spesialtilbud" velger stien

->recommended systems->Latitude D600->Latitude D600 - Nyhet! Kundetilpasse, begynner prisen på 17.021,- som er 2.401,- høyere enn hvis jeg velger din framgangsmåte! Sjokkerende! :o

 

Du må absolutt publisere en aldri så liten "test" her på forumet, ja. Særlig hvis du kjøper en Centrino-maskin.

 

Det skal jeg gjøre! Det frister med en Acer 800LCi! :)

Prøver, som nevnt over, å sende inn mail til MPX, men jeg får ikke sendt beskjeden gjennom skjemaet. Tror kanskje mailen er for lang, da det fungerer med en "test-melding". Jeg tenker jeg ringer dem i morgen istedet!

Lenke til kommentar
Jeg lurte også på om det var flere forskjeller mellom Acer 803 og 800. Sendte derfor en mail til mpx og spurte om dette og leveringstiden. Her er svaret jeg fikk:  

 

Hei

 

Takk for henvendelsen.

Den eneste forskjellen er prosessorene. Forventet dato inn til leverandøren er 7. april.

 

Jeg snakket med MPX i dag, og de sa at 800 ikke har innebygget Blåtann.. De mente det kun var 803 som hadde dette..

Lenke til kommentar
Ok, da ga de meg feil info. Dårlig! :(  

 

Har du funnet ut om det er flere forskjeller? Hvor mye koster det å oppgradere 800 med blåtann?

 

Han fyren jeg snakket med på MPX visste ikke så mye. Han kontaktet derfor importøren og fortalte meg at siden det står "Wireless PAN: Integrated Bluetooth™ (available on selected models only)" på hjemmesidene til MPX og Acer, så var det nok Blåtann kun på 803. Det er litt dårlig at de ikke vet så mye, men jeg tenkte jeg skulle dobbeltsjekke med Acer. Ringer dem vel senere i dag. Kan spørre om flere forskjeller da.

 

Tror kanskje jeg gjør en helomvending og går for Dell Latitude D600. Har fått tilbud om en gunstig pris på den. Eneste negative er at den har 32MB på grafikkortet, mens Acer 800 har 64. Men nå er ikke spilling mitt primære mål med PC-en (selv om det hadde vært kjekt) :)

 

Uansett 32 MB på skjermkortet og 512 MB DDR-RAM bør vel være nok til å takle spill som CM4, FIFA2003, Civ3 osv..?

 

Skal si ifra om hva Acer sier når jeg får snakket med dem

Lenke til kommentar
Hva slags spesifikasjoner på Dell Latitude D600 har du tenkt deg? Til hvilken pris?

 

Centrino Mobile 1,4 GHz

512 MB 266 MHz DDR SDRAM

ATI MOBILITY RADEON™ 9000 (32 MB)

14.1" SXGA+ TFT (1400x1050)

CD-brenner + DVD (combo)

Bluetooth

WLAN

40 GB ATA-100 (usikker på hvor mange rpm det er)

Ikke Complete Care

3 år Internat. Next Business Day On-site

 

Vet ikke om den har Firewire

 

Pris:

22.760,-

+ frakt

- 2.000,- rabatt

=20.760,- + frakt

(da gikk jeg utifra den billigste stien - den med spesialtilbud)

 

Tror kanskje jeg velger WinXP Home og sparer 255 kr. Har lisens på XP Pro fra før av.

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt satt over for tredje gang til en selger, fikk jeg endelig kontakt med Acer Norge. De fortalte meg faktisk at ingen av 800-serien hadde innebygget Blåtann (i hvert fall var det slik i første omgang)!

 

Dessuten lurte han jeg snakket på om skjermstørrelsen kanskje var forskjellig på 800 og 803, men etter å ha konferert med sidemannen sa han at den eneste forskjellen var CPU'en..

 

Tror valget faller på en Dell Latitude D600 da...

Lenke til kommentar

Virker som om Acer ikke er helt oppdaterte på egne produkter, ja. :(

 

Hvordan fikk du den rabatten? :o

 

Hvis du går for Latitude d600, synes jeg du bør velge 1X512 mb ram istedenfor 2X256. Koster bare et par hundrelapper mer, men da blir det mye lettere/billigere å oppgradere senere.

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du den rabatten? :o  

 

Hvis du går for Latitude d600, synes jeg du bør velge 1X512 mb ram istedenfor 2X256. Koster bare et par hundrelapper mer, men da blir det mye lettere/billigere å oppgradere senere.

 

Hei, jeg har pratet med en hos Dell ang. god og dårlig service/support, samt erfaringer hos ulike produsenter og mulige alternativer jeg har hos konkurrentene. Dersom jeg valgte Dell skulle jeg få 2000 i avslag. Det er god service det! :)

 

Lurte litt på om jeg skulle kjøpe 1x256 ja, men det blir jo ca. 300,- ekstra.. Blir fort penger ut av det her!

 

Nå kom jeg opp i 21,922 + frakt uten rabatten og med 2x256. Tror prisene deres varierer litt fra dag til dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...