Gå til innhold

HJELP!! Hva skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha ny bærbar, men er litt i villrede om hvilken jeg skal velge. Hva sier ekspertene?? :)

 

Jeg skal primært bruke PC-en til skolearbeid og surfing, men kanskje også spilling i ny og ne, samt se på filmer. Det er fint om den har et rimelig bra skjermkort, minst 512 MB DDR-RAM og minst 40 GB HD. Dessuten er det et krav at jeg må kunne bruke Bluetooth og WLAN, samt at den har CD-brenner.

 

Alternativene jeg har funnet er:

 

Dell Inspiron 8500

+ denne kjenner vel de fleste her inne

+ spesifikasjonene på maskinen virker veldig bra!

+ skjermkortet er vel det beste som er å få?

- er virkelig Dells kundeservice så dårlig som alle skal ha det til?

- ikke Centrino, men har jeg virkelig bruk for dette?? aner ikke selv..

 

Dell Inspiron 500m

+ Centrino

- delt skjermkortminne?

- er det ikke mulig å bestille en 600m med dedikert skjermkortminne?

- er WLAN standard? på produktsiden står det ja, men når man skal konfigurere, kommer det som ekstra tilbehør

 

Compaq Evo N800v

(http://www2.compaq.no/produkter/baerbare/Armada/ifamilie.cfm?objectid=DB5E8890-2D16-4A37-9C67A6F2517F5474&method=productfamily_display_full&cid=848C1493-D0D9-4558-A3394B8C3792D52B)

+ gode spesifikasjoner

+ Centrino?

+ bass i høyttalerne :)

- bare 256 MB minne

- bare 32 MB minne på skjermkortet (delt eller dedikert??)

 

Acer-maskiner

+ har hørt mye positivt, men

- jeg kjenner ikke så godt til disse

 

Pris er ikke SÅ viktig, så lenge det kommer under 20.000,-. Det er viktigere at jeg får en PC som fungerer og som jeg blir fornøyd med.

 

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen kan komme med innspill og erfaringer.

 

Vis du skal kjøpe Compaq kjøp Evo N1000V:

Det er en bra maskin!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk denne !!

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...ify&nComputer=6

Denne har jeg selv har hatt  i ca 14 dager, virker kjempe bra.

Når det gjelder å handle med whitebox, så er det vel med di som meg alle andre, noen er fornøyde og noen er ikke.

Sånn er det bare. Var ikke noe problem for meg.

 

:wink: Trikks.

 

Ser ut til at Whitebox'en har desktop prosessor.. Det er ganske uaktuelt, da jeg er ute etter en støysvak maskin.. Men takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt PC!!

 

Valget falt på en Dell Latitude D600

 

Standard komponenter

ATI® Mobility RADEON™ 9000 videokort med støtte for 4xAGP

Video memory - 32MB DDR Video SDRAM

Internal MiniPCI Wireless 802.11

10/100/1000 Ethernet LAN on motherboard

Integrert 56k V.92 modem

Integrated Smartcard reader

Dualpoint (Touch pad & Track stick)

 

Konfigurasjoner

Intel® Pentium® M Processor 1.4Ghz - 14.1" SXGA+ TFT-skjerm (+1,680 kr)

512MB 266MHz DDR SDRAM (2x256MB) (+2,062 kr)

Internal Bluetooth™-kort - Factory Install Only (+252 kr); dersom de har dette tilgjengelig. Hvis det tar enda lenger tid å bygge PC-en fordi de må vente på BT-kortet, dropper jeg det

40GB harddisk ATA-100 (removable) (+1,095 kr)

DVD 8x/CD-RW 24x Combo-drive med Decoder Software (+1,055 kr)

Microsoft® Windows® XP Home (SP1), Norsk (- 255 kr)

Uten Complete Care

3 år International Next Business Day On-site (INDB); Standard

 

Maskinen kom på 21,922 kr inkl. MVA

Levering 738 kr inkl. MVA

Sum 22,660 kr inkl.MVA

 

Rabatter 2,660 kr inkl. MVA

 

Sum til betaling: 20,000 kr inkl. MVA

 

Leveringstid var 14-17 dager sa mannen hos Dell..

 

Håper jeg blir fornøyd, og at jeg har gått til anskaffelse av en god PC! Tusen takk for all hjelp!

 

Gleder meg til å teste den!! :D Skal poste et innlegg når jeg får testet og sett hvordan Centrino'en er i forhold til "vanlig" Pentium..

Lenke til kommentar

 

Oi! Det var en bra pris på den maskinen ja!! Mobile prosessor (finnes det hele 2,53 GHz på mobile prosessorer?), ATI-skjermkort og 512 MB! Men nå har jeg som nevnt bestilt meg en Dell..

 

HP-maskinen klarer dessuten bare en oppløsning på 1024x768. Maskinen veier også en god del (3,3 kg)..

 

Men absolutt et bra kjøp virker det som... :)

Lenke til kommentar

Eg har ein compaq presario 2800 og er veldig fornøyd med den, kjempemaskin. Så og sei identisk med evo N800 maskinene.

 

Har ein 15 tommer sxga skjerm, og anbefaler det 1050x1400 i oppløysning, funker ganske bra.

Ein mobil p4 1.8 GHz prosessor, som eg anbefaler og compaq wireless lan, heilt konge. radeon 7500 skjermkort, 64 mb, brenner, 256 mb ram og 40gb harddisk.

 

Har hatt ein compaq bærbar før og, veldig fornøyd og god support på drivere på nettet.

Tastaturet svikter heller ikkje når ein bruker det, noko som ein god del bærbare (billige) har tendens til å gjere. (kikka litt før eg handla)

 

Einaste er at maskinen mangler firewire og hadde vert bra med ein 5400 rpm harddisk, men det går an å gjere noko med.

 

Viss du følger med litt, så bruker compaq å kjøre litt kampanjer inni mellom der dei setter ned prisen ganske kraftig på ein del maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...