pink Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Har i dag en acer aspire 7720G med hd-spiller. Hadde tenkt å bruke denne opp mot min prosjektor (Benq 8720) gjennom hdmi. Min pc har ikke hdmi, men dvi. Så jeg har kjøpt en splitt sånn at jeg kan kobble disse to sammen. For å få lyd tenkte jeg da å bruke en mini-jack fra pc og inn i receiver (som ikke har hdmi). Plages av at det kun blir skurring og ingen lyd. Noen som vet om jeg kan få 5.1 digital til å virke på pc? Legger til en link til min pc, Acer Aspire 7720G, T7500 Håper noen kan hjelpe meg med råd. Forøvrig har jeg en Yamaha DSP-Z9 som receiver. Denne er utstyrt med i-link, men da jeg prøvde å kobble Z9 til acer med denne kablen ville maskinen at jeg skulle sette inn en innstalasjonsplate (noe som ikke finnes, tror heller ikke det finnes hos Yamaha til å laste ned) Vennnlig hilsen Roger Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Er i-link er det samme som optisk kabel ? Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Er i-link er det samme som optisk kabel ? Nei, ikke det samme. Har lagt ved bilde av en i-link kabel Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Men det er også digital spdiff ingang på forsterkeren. PCen din har digital spdiff ut fra lydkortet. Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Men det er også digital spdiff ingang på forsterkeren.PCen din har digital spdiff ut fra lydkortet. Spdiff? Jeg leter og leter men finner ingen beskrivelser på denne i bruksanvisningen for receiveren. Vet du hvordan den ser ut? Beklager, men jeg finnes ikke hendighet i dette Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Her er bilde av en slik kabel: http://www.ramelectronics.net/audio-video/.../prodSPDIF.html Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Her er bilde av en slik kabel: http://www.ramelectronics.net/audio-video/.../prodSPDIF.html Ok, en sånn sak. Får lete litt og se. Hjertelig takk for hjelpen Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Her er bilde av en slik kabel: http://www.ramelectronics.net/audio-video/.../prodSPDIF.html Ok, en sånn sak. Får lete litt og se. Hjertelig takk for hjelpen Må komme med et kanskje dumt spørsmål til. Skal denne inn i en digital-inngang på receiveren? Endret 4. november 2008 av pink Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Ja den skal det. Det er 3 slike coax innganger på forsterkeren din. Også skal det være en digital minijack på den bærbare Endret 4. november 2008 av obergeru Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Ja den skal det. Det er 3 slike coax innganger på forsterkeren din. Også skal det være en digital minijack på den bærbare He, he, he. Jeg er like takknemlig som jeg er idiot og da kan man ikke bli mer takknemlig. Tusen, tusen takk Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Skurringen du hørte er nok skikkelig god gammel Commodore64-lyd vil jeg anta, altså et digitalt signal (laptopen står sikkert i digital SPDIF modus) tilkoblet en analog inngang på forsterkeren. Som resten foreslår i tråden så er det nok en god idè å teste de digitale inngangene og la forsterkeren dekode signalet Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 PCen sender vel ut digitalt signal optisk gjennom minijack/3,5mm porten, og da må du bruke en av de 7 toslink (optisk) inngangene på receiveren din. (mulig PCen også kan sende digitale RCA/koaksial signal gjennom minijack/3,5mm porten slik at du kan bruke en slik kabel det linkes til lenger opp, men i så fall er dette nytt for meg) Bruker selv en slik kabel med acer 5930g laptop: http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=133594 Lenke til kommentar
pink Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Hjertelig tusen takk for alle svar. Kabelen er bestillt og håper alt går bra! Jeg har nå fått ett nytt problem for når jeg kobbler i hdmi/dvi-kablen i pc får jeg dette opp på skjermen "Inkompatibel grafikkdriver. Kontroller at grafikkdriveren din møter minimumssystemkravene. - (Feilkode = 0122)". Noen som kan hjelpe meg dette da:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå