Modeswitch Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har aldri gjort det før. Hvordan gjør jeg dette, hvis noen kunne forklare det på en enkel måte? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Veldig greit. Du lager en paypal konto (ikke med tullenavn som mikke mus i mikkegata 12). Så har du 2 valg. Enten kan du overføre penger fra nettbanken din over til paypal-kontoen, og betale direkte fra den kontoen (altså ingen link mot banken din). Ellers kan du registrere VISA/kredittkortet ditt på paypal, så beløpet trekkes direkte fra bankkontoen din istedet. Men da må du la paypal trekke noen få kroner så de kan verifisere at du ikke har skrivd et tulle-kontonummer. F.eks. på Amazon trykker jeg "pay with paypal", så popper loginskjermen til paypal opp, logger inn med brukernavn/passord, trykker et par ganger til så er bet. gjennomført. Hvis du har nettbank med BankID, må du først verifisere betalinga med å skrive kode fra kodebrikke/kalkulator og passord til nettbanken din også. Det er tryggere enn å betale direkte fra nettbank siden betalinga går via paypal og det er masse ekstra sikkerhet og mulighet til å få penga tilbake hvis du blir svindlet i nettauksjoner e.l. Du må heller ikke skrive inn hele kontonummeret ditt når du betaler, så keylogger-virus kan ikke plukke opp kontonr ditt og sende det videre heller. Endret 4. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Oppretter jeg paypal-konto på paypal.com? Jeg vet altså ingenting om dette. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Du gjør det på www.paypal.com ja. Jeg har brukt det i noen år, og det har fungert bra. Jeg har kontoen knyttet opp mot et kredittkort. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Vil du ha en paypal konto eller skal du bare betale for en vare/tjeneste som tilbyr paypal som betalingsløsning? Om du skal ha paypal konto går du bare på paypal.com og leser deg fram. Om du kan grunnskole engelsk er det ikke så vanskelig å finne fram. Om du bare skal betale for en vare eller tjeneste er det bare å fylle inn kredittkort-informasjonen (f.eks VISA) din. Du trenger ikke noe paypal konto for å gjøre det. Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Vil du ha en paypal konto eller skal du bare betale for en vare/tjeneste som tilbyr paypal som betalingsløsning? Om du skal ha paypal konto går du bare på paypal.com og leser deg fram. Om du kan grunnskole engelsk er det ikke så vanskelig å finne fram. Om du bare skal betale for en vare eller tjeneste er det bare å fylle inn kredittkort-informasjonen (f.eks VISA) din. Du trenger ikke noe paypal konto for å gjøre det. Jeg skal kjøpe en vare på Ebay. Der står det at man skal betale med paypal. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Slenger meg på her; lurer på det samme som trådstarter Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Da er det bare å registere seg på paypal.com! Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Tusen takk til de som har svart. Jeg er registrert, og ved første øyekast ser det ganske greit ut. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ja, bare du tar deg noen sekunder til å lese informasjonen og meldingene som kommer opp på skjermen din er det utrolig hva man kan klare på egenhånd : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå