Gå til innhold

Sony 40" KDL-40W4500 vs. Samsung 40" LE40A676/LE40A656

Anbefalte innlegg

Er helt ny på TV-fronten og har ingen sammenlikningsgrunnlag.

- Jeg ønsker å bruke mellom 9 000 - 14 000 kr.

- Vektlegger at TV-en ser bra ut.

- Jeg skal for det meste bruke TV-en som en slags PC-skjerm (mini mac + bluetooth)

Vil nok naturligvis også se litt film, spille litt Xbox, har Get HD PVR så det blir kanskje noe TV også.

Basert på mine kriterier, ville dere gått for:

1. Sony KDL40-W4500 (ca kr 13 000)
  2. Samsung LE40A656 (ca kr 10 000)
  3. Samsung LE40A676 (ca kr 12 000)

Setter stor pris på noen som vet sine saker kan hjelpe meg!

Endret av ocr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må finne ut er om du vil ha en norsk TV med innebygd dekoder; dvs. Samsung LE40A676 eller Sony KDL40-W4500. Handler litt om garantier etc.

Samsung LE40A656 er parallell import uten dekoder og "på plassen service"

Når det gjelder bilde er alle disse TVene overlegent det meste på markedet.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Fikk nettopp w4500 selv, og den er MYE bedre enn samsung sin A6 serie. Samsung har også mye større feilprosent på sine skjermer...

Så mye bedre er den faktisk ikke etter tester.. Sony W4500 sliter også med cloding noe ikke Samsung A656 gjør. At det er høyere feilprosent på Samsung grunner til at det selges over dobbelt så mye Samsung skjermer kontra Sony og marginene er regnet ut der etter.

Lenke til kommentar

- Jeg skal for det meste bruke TV-en som en slags PC-skjerm (mini mac + bluetooth)

Vil nok naturligvis også se litt film, spille litt Xbox, har Get HD PVR så det blir kanskje noe TV også.

Helt klart Sonyen. Samsungen har såkalt ultraclear panel og gir for mye reflekser. Sonyen har også enda mer detaljert bilde og naturlige farger. Går du for W4000 sparer du noen tusenlapper og får en like bra tv...

Lenke til kommentar

Helt klart Sonyen. Samsungen har såkalt ultraclear panel og gir for mye reflekser. Sonyen har også enda mer detaljert bilde og naturlige farger. Går du for W4000 sparer du noen tusenlapper og får en like bra tv...

Ja sitter man i glasshus så blir det et problem med ultraclear panel, jeg har en 50LG PG6000 selv med hele fronten i en glassplate og ultraclear panel samt stuevindu mitt er en halv meter unna skjermen på v side uten noe problem... Har man vindu i ryggen så sol går direkte på sjermen så vil man slite men da med alle skjermer"gardiner er fint".

Nei dette blir tullete og dra frem som et argument på A656 og vil ikke heller ikke plage deg.

Samsung A656 har slått Sony W4000 i alle testene de har hatt seg i mellom og Nei W4000 har ikke så bra bilde som W4500 mye av grunnen var savnet av 100Hz som W4500 har fått så hvorfor tror du man utvikler teknologien for å stå på stedet hvil? Her er en test der 5 konkurenter inkl W4000 testes mot A656.

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...amp;testid=4048

Trenger du ikke bordstativ evt skal ha tv-en på veggen så får du faktisk denne A656 nå ned mot 8000,- med bordstativ godt under 9000,- og ingen kan komme og si at W4500 er verdt 5000,- mer for alle de testene jeg har sett så vinner W4500 med små små marginaler mot A656 og det var før man fant ut at skjermen sliter med cloding....

https://prisguiden.no/product.php?product_id=95597

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Samsung A656 har slått Sony W4000 i alle testene de har hatt seg i mellom og Nei W4000 har ikke så bra bilde som W4500 mye av grunnen var savnet av 100Hz som W4500 har fått så hvorfor tror du man utvikler teknologien for å stå på stedet hvil? Her er en test der 5 konkurenter inkl W4000 testes mot A656.

Vel, Whathifi + trustedreviews gir bedre karakter til W4000 i sine tester...

Smaken er som baken, men jeg var ikke i tvil etter å ha sett begge modellene i butikk. Designet på Sonyene er også mer tidløst. Blanke skjermer og overdreven bruk av pianolakk på Samsungene blir litt "80-tall"....

Lenke til kommentar

Vel, Whathifi + trustedreviews gir bedre karakter til W4000 i sine tester...

Smaken er som baken, men jeg var ikke i tvil etter å ha sett begge modellene i butikk. Designet på Sonyene er også mer tidløst. Blanke skjermer og overdreven bruk av pianolakk på Samsungene blir litt "80-tall"....

Vet ikke hvor gammel du er men matte skjermer stemmer bedre med 80/90 tallet en blanke... Det er vel en grunn for at 90% av alle LCD skjermer inkl til alle PC-ER har blanke skjermer nå for tiden tror ikke du det? Jeg har hatt antall bærbare pc-er og ville aldri gått tilbake til en matt skjerm og nei ikke kom med at vi sitter ute i solys og problemene med dette er du snill... W4000 er en bra skjerm uten tvil men syntes du designet er mer tidløst :p Vel du er ikke noen designer skjønner jeg for her heller de fleste den motsatte veien. Sony har et mer røft design mens Samsung har klart mer stil hvem andre ville argumentere på dette? At du liker en stålramme og en matt skjerm kontra pianolakkog blake flater hele veien sier i hvertfall at du er mann men kanskje litt for mye mann...

Lenke til kommentar

Valget falt på W4000 for meg. Har lest ett titalls tester med w4000 og samsungs 6 serie og konkluderte med w4000.

Grunnen var en avveining mellom pris og kvalitet samt at w4000 har innebygget dekoder.

Jeg sjekka også TVene i RL og kan bekrefte at også Samsung sitt bilde er overlegent det meste andre.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Valget falt på W4000 for meg. Har lest ett titalls tester med w4000 og samsungs 6 serie og konkluderte med w4000.

Grunnen var en avveining mellom pris og kvalitet samt at w4000 har innebygget dekoder.

Jeg sjekka også TVene i RL og kan bekrefte at også Samsung sitt bilde er overlegent det meste andre.

Gratulerer med et meget godt valg!

I prisklassen +/- 10 000,- finner man ikke noe bedre enn dette. Bevares, den nevnte Samsungen leverer også flotte bilder, men Sonyen virker på alle måter mer gjennomført. At det kke er 100Hz spiller i realiteten ingen rolle. Sigalprosessor/bildebehandling W4000 serien er utmerket og den leverer fantastisk gode bilder. Utmerket kontrast og sortnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...