sonny Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Aiai! Stygge merker! Forstår at de sier den er "tampered".. Men hva med garantiseglet? Intakt? Hvor sitter garantiseglet? Hvordan ser det ut? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det sitter bak frontdekselet, som du lett kan ta av. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Originalt segl ser slik ut: Segl etter service / kurering av 3RLOD ser slik ut (på de tre jeg har sett som har vært på service): Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Med måten MS drifter 360-reparasjon på er det null problem å sannsynliggjøre at dette ikke er ditt verk, og da ligger bevisbyrden på MS. Dette burde gå bra om du får tak i de rette folka, så ikke bedriv brevveksling med den samme idioten på support i ukevis. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Eventuelt kan du levere den til butikken der du kjøpte den, og slippe å forholde deg til en håpløse MS-supporten. Du har full rett til å åpne konsollen din så mye du vil, uten at det går utover rettighetene du har i følge forbrukerkjøpsloven, så selv om seglet ER brutt, har det egentlig ingenting å si. Lenke til kommentar
sonny Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Med måten MS drifter 360-reparasjon på er det null problem å sannsynliggjøre at dette ikke er ditt verk, og da ligger bevisbyrden på MS. Dette burde gå bra om du får tak i de rette folka, så ikke bedriv brevveksling med den samme idioten på support i ukevis. Hvem er de rette folkene og hvordan får jeg tak i dem? Lenke til kommentar
sonny Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Eventuelt kan du levere den til butikken der du kjøpte den, og slippe å forholde deg til en håpløse MS-supporten. Du har full rett til å åpne konsollen din så mye du vil, uten at det går utover rettighetene du har i følge forbrukerkjøpsloven, så selv om seglet ER brutt, har det egentlig ingenting å si. Den eneste tilpassede meldingen fra Support fikk jeg i går etter at jeg presset dem til å gi meg noe skriftlig på deres versjon av saken. De skrev: "As per our previous phone conversation I hereby send this confirmation of our decision. Unfortunately we are unable to assist you further with your repair request. This is due to tampering evidence of your console. If we find that a console has been tampered with in any way, it makes it uneligible for service repair at our repair center, as per manufacturer warranty. This information can also be found in your Warranty Manual for further clarification. Please note that this is mainly for our technicans safety at our Service Center. If you need further information, I would be more than happy to help you find the correct documentation regarding your claim. Kind Regards, Mehdi Microsoft Xbox 360 Tier 2 Support Agent" De skriver altså at det står i Warranty Manual at de ikke trenger å reparere den. Du mener at dette er feil? Det står ikke i mailen men er blitt sagt muntlig at de ikke vil reparere den hverken på garanti eller om jeg hadde vært villig til å betale (noe jeg ikke er). Det de sier om at det er mer enn glade for å hjelpe meg med å gå videre med kravet mitt er bare tull. Jeg spurte eksplisitt om å få denne informasjonen i går. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Apple like også at tro at de kan bable om en garanti på ett år, og slippe unna med det. Du har fem eller to års års reklamasjonsrett etter norsk forbrukerkjøpslov på alt du kjøper, uansett hva produsentene måtte mene. I en xbpxs tilfelle er det fem år. Ta den med til butikken der du kjøpte den/evt få den sendt i retur til nettbutikken du kjøpte den fra. Det kan lønne seg å fortelle dem hva som har skjedd, så de ikke plutselig får vite det fra MS og tar det de sier for god fisk. red: Forresten, så burde du først sende en mail tilbake dr du opplyser om at de er bundet av norsk forbrukerkjøpslov, som i korte trekk krever at de kan bevise at du har gjort noe med konsollen som har forårsaket feilen, eller at de fikser den umiddelbart. I tillegg kan du si at du tar saken til FTU om de setter seg på bakbeina. Tror Microsoft kunne ha godt av å finne ut at de faktisk e nødt til å forholde seg til lovverket. Endret 5. november 2008 av NgZ Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Dette er skandaløs kundeservice fra Microsoft sin side. Kontakt forbrukerombudet. Hvis du skriver en epost og legger ved bilder, samt forklarer saken grundig skal du ikke se bort i fra at de kan hjelpe deg med saken. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Apple like også at tro at de kan bable om en garanti på ett år, og slippe unna med det. Du har fem eller to års års reklamasjonsrett etter norsk forbrukerkjøpslov på alt du kjøper, uansett hva produsentene måtte mene. I en xbpxs tilfelle er det fem år. Ta den med til butikken der du kjøpte den/evt få den sendt i retur til nettbutikken du kjøpte den fra. Det kan lønne seg å fortelle dem hva som har skjedd, så de ikke plutselig får vite det fra MS og tar det de sier for god fisk.red: Forresten, så burde du først sende en mail tilbake dr du opplyser om at de er bundet av norsk forbrukerkjøpslov, som i korte trekk krever at de kan bevise at du har gjort noe med konsollen som har forårsaket feilen, eller at de fikser den umiddelbart. I tillegg kan du si at du tar saken til FTU om de setter seg på bakbeina. Tror Microsoft kunne ha godt av å finne ut at de faktisk e nødt til å forholde seg til lovverket. Det kommer litt ann på hvem som er leverandør av Xbox 360 i Norge om de er bundet opp mot norsk lovverk eller ikke. Er det en distributør i Norge som selger dem er det distributøren eller selgeren og ikke produsenten som er den som er pålagt å følge norsk lov. Har jobbet på kundesupport selv og fått mange av de der "Norge har 5 års reklamasjonsrett på ditt og datt, og jeg går til forbrukerombudet om ikke" kommentarene. De har null påvirkning. Om det er noe som distributøren må rette for kunder ordner eventuelt produsenten og distributør opp seg imellom. Å si til en person i England som jobber for et firma som ikke selger sine produkter i Norge selv at de må forholde seg til norsk lovverk hjelper deg ingen vei. Derfor gå til forhandler. Men sjekk også seglet foran om det er intakt for om det ikke er intakt så har kommer du nok ingen vei uansett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er ingenting i norsk lov som tilsier at man har anledning til å nekte reklamasjon fordi et klistremerke ikke er helt lenger. Poenget hans er uansett at han ikke har gjort dette selv, og siden man så vidt jeg har forstått det ofte ikke får tilbake samme maskin av MS, bør ikke dette være så vrient å sannsynliggjøre. Alle som henvender seg til norske kunder i Norge må forholde seg til norske lover. Microsoft står vel selv for distribusjonen, eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Så lenge man forholder seg til warranty har Mehdi alt sitt på det tørre. Men warranty betyr som kjent garanti og her er det snakk om en soleklar reklamasjonssak. Når ikke MS vil reparere denne må derfor dessverre kunden ta på seg "vanskelig-kunde-hatten" sin og gå til butikken hvor han kjøpte den og forklare hendelsesforløpet. Når butikken da sikkert vil si at "jo men MS vil ikke reparere den, det er ingenting vi får gjort" så må nok bare butikken påta seg ansvaret og sørge for at konsollen enten blir reparert eller kunden får en annen form for avhjelp. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Når boxen allerede har vært inne til reparasjon er det for meg innlysende hvor merkene i plastikken har kommet fra. Hvordan åpner ms rep ellers xboxen? Og hvordan ser du for deg at han skal kunne bevise for noen som helst at han ikke gjorde det selv? Med sitt eget ord? Det varer ikke lenge. Så Microsofts ord betyr mer? Hadde jeg jobba i MS ville jeg sett nærmere på saken og prøvd å hjelpe kunden. Det er bare idioti å si at kunden tar feil, når man ikke engang orker å se nærmere på problemet. Sinnsykt dårlig kundebehandling av MS. De er ikke særlig flinke på dette området. Har selv vært i konflikt med de pga en feil de gjorde, men det var allikevel jeg som måtte svi for det. Om jeg bare hadde en SPAS 12 Lenke til kommentar
sonny Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Har nå fått tatt av frontdekslet. MS "seglet" er ubrutt jmf bildet: Jeg oppfatter da at dere mener at det er et bevis på at den ikke er modd'et, slik at jeg har en bedre klagesak? Lenke til kommentar
sonny Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Tok kontakt med Forbrukerrådet i dag. De anbefalte meg å gå til forhandler å legge frem saken der. Hvis ikke forhandleren fikser opp i saken bad han meg ta kontakt igjen så skal de bistå meg i den videre prosessen. Har derfor nå sendt av gårde en epost til Komplett med mange vedlegg og bilder for å dokumentere saken. Har hatt positiv erfaring med Kompletts klage/retur ordninger tidligere så jeg håper at jeg gjør samme erfaringen igjen. TUSEN TAKK for innspill og engasjement så langt alle sammen! Skal oppdatere tråden når jeg får vite noe fra Komplett. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Imponerende at noen orker å styre så mye for noe som bare koster 1400kr å kjøpe nytt. Eller faktisk mindre siden man får jo en kontroller, minnekort, spill osv "ekstra" da. Selv er jeg rimelig gnien men dette hadde jeg latt være og heller bare kjøpt en ny. Særlig med tanke på at de fleste reparerte 360'er bare fortsetter å få problemer. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Garantiseglet er det lille "Microsoft" merket som er forran, under dekslet right? Endret 5. november 2008 av DragonsHeaven Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Garantiseglet er det lille "Microsoft" merket som er forran, under dekslet right? Stemmer det... (: Er det ødelagt, kan du ta deg en tur på eBay.. ;D Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Han har jo lagt ut bilde av seglet som er intakt. MagnarP: det er bra for produsenter at det finnes slike som deg, men for meg spiller det ikke noen rolle om et rpodukt koster 500 kroner eller 5000 kroner så lenge det går å få det reparert og det er produsentens feil at produktet ble ødelagt. Jeg har ikke tenkt å la produsenten stikke av med mine penger bare frodi de gjør seg vanskelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå