Gå til innhold

Morsomme "hjemme hos andre jobb" episoder!

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så akuratt tråden om historier fra butikkarbeidere, og tenkte vi kunne lage en om da vi er hjemme hos noen og fikser noe, i mitt tilfelle, data. Jeg fikser pcen til folk noen ganger. En gang, så var jeg hos en eldre dame. Hu trengte hjelp med å legge ut bokmerker til VG osv. Jeg fikser det enkelt og greit, så sier hun; "Her, ta denne du! Tusen hjertlig takk skal du ha! Hils moren din da!" (hun kjenner moren min) og gir meg 500,-kr.

Jeg ble jo ganske glad og sa "Du trenger da ikke å gi meg noe for det da!" og vil gi dem tilbake. Hu insisterer ved å si "Jooda, bare ta dem du! I min alder er det ikke mye å bruke dem på he-he" "Ok tusen takk, jeg skal hilse til mamma jeg! er det noe mer du trenger hjelp til?" "Neeeida, det går bra, tusen takk!" Jeg sa takk for meg, og gikk. Rett etterpå hørte jeg "Han ligner på en filmstjerne!" :lol: :!: Jeg tok det som et kompliment, og gikk :) Jeg synes det var litt merklig og gi 500kr for 5 minutters arbeid, og hu var ikke senil eller noe, men jeg synes det var snillt av henne i samme slengen :) Likte den kommentaren på slutten der ^^.

En annen gang var jeg hos en fyr, som jeg kobla til et par ting, og instalerte et par ting. Jeg viste jo selvfølgelig hva jeg gjorde, plutselig utbryter han: "Nei, du må ikke gjøre det sånn!" jeg sier "Joda, går fint slik jeg gjør det." :) Men så utbryter han "NEEEEEI, IKKE GJØR DET!" så sa jeg "Hvorfor ikke? Neivell." "Du kan INGENTING!" sier han. Og da sa jeg "Du, hvorfor spurte du om jeg kunne hjelpe deg? Det er JEG som holder på, så hvis du ikke tror på mine kunnskape, så kan jeg godt gå!" Så sier han "å beklager, jeg snakka til katta mi ser du!" mens det ikke var noen katt der :hmm: Merklig fyr.

hmm...

Var en venn av meg, som dro 2 timer vekk for å hjelpe en med pcen, så hadde han ikke satt inn kontakten... Han klagde på at pcen ikke slo seg på...

Kom med deres! :D

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Her var det lite enda.

Kan da tilføye en liten en.

Dro hjem til en litt eldre dame som hadde problemer med å komme seg på internett. Jeg kommer dit, åpner opp IE og vips dukker det opp et sånt varsel fra Norton: "Vil du la dette programmet koble seg til internett?" Jeg trykka ja og vips så var kunde på nett :)

Det viste seg at hun var så redd for at det var virus, så hun hadde aldri turt å trykke ja, og på den måten selv nekte PC'en å koble seg til nett :!:

Løste problemet på 5 minutt og fikk vel en 300 kr. for jobben :)

Lenke til kommentar

Jeg kan huske godt at jeg gjorde en jobb hos fetteren min og der igjen skulle bryte opp en lås og det første som skjer er at jeg hadde glemt dirkesettet mitt, låsdrillen og det meste for å få opp en god kjellerdør med triovinglås. Så jeg nølte ikke, ser at de hadde prøvd å få opp døra før, henter slegga, to bolter og en rull med gaffa, setter i snusen, teiper boltene fast til hver hengsel på døra, smeller inn og sparker inn døra, kommer opp med en brus i hånda og sier: "Jobben er gjort." Og der igjen setter jeg meg ned i stolen og ALLE klappet (bursdagsselskap i utgangspunktet, for de eldre kvinnemenneskene i bursdagen til min kjære tante:)). De hadde hørt to smell og et siste støkk (var dog en 30 mins jobb).

Endret av Balto
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...