Gå til innhold

Leietaker pusser opp, men utleier nekter å betale for utstyr

ekjono

Anbefalte innlegg

Hei

Vi leier en leilighet i Oslo. For et par uker siden ble vi enige med huseier om at vi skulle male stue, kjøkken og gang. Huseier sa hun ville betale maling om vi gjorde jobben. Jeg kjøpte utstyr og har nå malt. Da jeg ga kvitteringene til huseier fikk jeg beskjed om at hun ikke ville betale for malerutstyr - altså koster, ruller, skrape og malingstape. Jeg tok det som en selvfølge at det fulgte med malinga, spesielt siden hun ikke hadde dette utstyret fra før.

Jeg er ikke interessert i å betale for utstyret og ville ikke ha malt om jeg visste dett. Jeg er ikke interessert i å betale for å male når jeg tross alt gjør jobben gratis.

Hva ville dere gjort? Hva er rettighetene mine? Noen som kan hjelpe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Antageligvis står du ganske svakt i denne saken ja, men spør du meg er det helt klart verd å bruke noen hundre kroner på å male noen lekre streker i rødt/grønt/blått/rosa over alle veggene du har malt, slik at utleier blir nødt til å betale for en ny male-runde :-)

.. Bare gjør det etter du har sagt opp og fått igjen depositumet ditt :|

Ellers synes jeg utleier oppfører seg ordentlig ugreit!

Lenke til kommentar

Utleier sa at hun ville betale maling, ikke nevnt noe om utstyr til å male med. Utstyret er således ditt, og kan brukes ved en senere anledning et annet sted.

Jeg kan ikke se at du kan kreve noe her, du har misforstått avtalen rett og slett :). Så smil til utleier, si at det er greit, og behold et godt forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...