Gå til innhold

FIFA09-diskusjon FC

lilleru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finner meg aldri til rette faktisk :p Har vel noe med det at alle hadde en dårlig dag, og ting som ødelegger konsentrasjonen! :)

Disse "vurderingene" er jo mye for gøy, men også en måte å prøve å komme med tilbakemeldinger, mtp at vi skal kutte 2 spillere ifra klubben til lørdag.

Når det gjelder dagen igår, så var det vel aldri noen av oss som kom helt igang.

LES!

De 6 som tas ut i troppen til lørdag, må poste følgende ting her på forumet:

1. Ønsket posisjon og en liten forklaring på hvorfor du mener du bør få denne plassen

2. Hvor mye du regner med at du kan spille i uka, og hvilke dager som vanligvis passer best for deg.

3. Innspill til regelboka i klubben, og taktikken i klubben (Ikke obligatorisk at dere gjør dette, men veldig fint om dere gjør det, da det vil bli satt opp en ny og oppdatert Regler og Taktikk. Så da er det veldig fint om de fleste er med på å sette opp dette, da vi slipper fremtidige unødvendige diskusjoner i fremtiden om regler og taktikk)

Tilslutt minner jeg bare om at!

GARDEROBETIDEN FREMDELES ER 18.30 IDAG :)

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Jeg er ikke med i kveld.

Men på lørdag kan jeg stille, HV som vanlig.

Hvorfor? Fordi jeg syns ting har funket bra tidligre når vi har fått til samspillet alle mann så har vi overkjørt de vi har spillt mot!

Vi er helt rå når vi tenker lagspill og ikke flyg på ego løp etc.

Men tidspunk på lørdag er viktig, IKKE midt i premier league runden! :p

Lenke til kommentar

Har fått besøk i dag, so får sjå kor vidt eg blir med å spelar i dag. Fotballtreninga gjekk i myra som ein sikkert har skjønt.

1. Trur vel i grunn at eg held fram som Puyol eg, likar godt da og føle vel i grunn eg gjere ein heilt ok jobb der !

2. Høver vel som oftast best på kveldstid, og er vel i grunn med mesteparten av gongene. Er sjølvsagt eit par gongar eg ikkje kan spela, men det er vel respektabelt at ein har eit liv utanom fifa også :p

3.

- Ego løp er ut !!!

- Klarere ballen når ein er pressa i forsvarsituasjonar

- Raskt, presist spel langs bakken

Lenke til kommentar

Lagoppstilling:

avRack: Puyol

Lilleru: Any

Oivols: Touré

LunaticFanatic: Eto

Hamza: Milito

Barcelona 0 - 1 Spania

Ganske jamn kamp, fleire sjansar til begge lag. Solid forsvar i denne kampen, hamza som er ny i forsvar gjer ein super jobb med fleire gode sikringar og taklingar. Fryseboks1 har vel vår største sjanse då han kjem åleina med keeper men set ballen like utanfor, uheldig. Kunne kanskje passa til LunaticFanatic som var på tvers ovanfor, men om 50/50 sjanse for at ballen hadde kome fram så like greitt med avslutning. Me startar rett frå pause og rett i angrep, Luna set ballen i mål men avblåst for offside. ETter 59 min scorar motstandaren etter at forsvaret rett og slett er utspelt.. Litt ufortent.. Kampen utartar seg dårlig for oss og me klarar ikkje å etablera so mykje spel. Kampen endar 0-1 til Spania.

BB: 4 stk fekk 7

Barcelona 2 - 2 Man Utd

Ganske ok jamn kamp i starten. Uheldige som me er scorar dei selvgølgelig fyrst og me ligg under 0-1. Heilt i slutten av omgangen klobbar dei seg gjennom forsvaret og avsluttar med ein frekk lobb over keeper, 0-2. Resten av kampen går for det meste med til å forsvare seg, dei er gode og kjempar godt. I det 88 min får me straffe og puttar den lett i mål. I det 90.min klarar me søren meg å utlikna etter at forsvaret deira opnar seg litt opp. Lilleru får ein pasning frå Luna og får stå heilt åleina straffemerket og set den sikkert i mål. Hamza som spelar midtstoppar for andre gong gjer nok ein god kamp og blir kåra til banens beste, ganske så fortent syns eg.

BB: Milito (Hamza)

Barcelona 3 - 2 Man Utd

Kampen startar bra for vår del med eit tidleg mål av LunaticFanatic. Klin i krysset, bra. Ikkje lenge etter kjem da ein løs ball på vei på mot vårt mål, Puyol skal klarere men i stadenfor å måke ballen vekk sklir han ballen i eige mål. Ufattelig sjølvmål... Uheldige skal me fortsetja å vera då rett dei rett før pause skyt og ballen går i Pyoul og i mål, uheldig for andre gong i kampen. I det 64. min kjem lilleru seg fint fri på kanten, drar seg ned mot cornerflagget, før han vender inn mot mål. Slår så vidare til Luna som står heilt åleina framfor mål og skyt i mål. I det 83. min er det omvendt, då er det Luna som sentrer til lilleru som drar seg fri og set ballen sikkert i keepershøgrehjørna. Me har virkeleg klart å snu denne kampen frå 1-2 til 3-2. Bra kamp gutar !!!

BB: Eto (Luna)

Barcelona 6 - 3 Liverpool

Startar kampen godt, corner vert slått inn og heada i tverrliggeren, returen vert heada i tverrliggar og i mål. 1-0. Liverpool svarar umiddelbart og utliknar. Me har fleire store sjansar åleina med keeper, men slit å setta den i mål.. I midten av fyrste omgang får Mascherano rødt kort, og me frispark. Det endar opp i ingenting. Oivols slår ein fantastisk crossball til Luna som dempar fint men set den like utanfor. I det 45. min drar una seg fint fri og set ballen sikkert i mål. Liverpool tek så avspark og me stel ballen umiddelbart, Luna sentrer til Lilleru som scorar. 3-2. Igjen, i det 45. min scorar motstanderen også rett frå avspark. Og når me tek avspark går me rett i angrep og puttar inn eit mål til. Heile 4 mål i det 45. min. Stillinga er altså 4-2 til oss til pause, veeeldig fortent syns eg. Me har mesteparten av spelet og skapar fleire gode sjansar. Mange gode pasningar og gjennombruddspasningar frå oivols og Lilleru. Hamza storspelar i forsvar og Luna storspele som spiss. Avrack er vel berre tilstede... :p Lilleru har i det 50. min eit fint løp langs sida og slår inn til Luna som står heeeeilt åleina i 16-meteren, han set den så 19,5 meter over.. :p I det 59. min slår Lilleru ein fin pasning til Luna som er heilt åleina med keeper, han drøsar tida litt og ventar på lilleru som kjem i 120, sentrar til han som set den sikkert i mål. 65 min blir Pyoul grisetakla av Gerrard som får sitt 2. gule for dagen. Etter litt klabb og babb og fint spel av motstandaren reduserer dei til 5-3. Ufortent etter mitt syn. Fleire store sjanser til oss og i det 84. min får me igjen uttelling, også denne gang ved Eto. Rett etterpå forlater motstandaren kampen. Dårlige taparar. Ganske irriterende i grunn med slike folk, er ok om du stikk ganske tidleg i kampen, men når du ligg under 6-3 og stikk i det 85. min seier det mykje om kor dårlige taparar folk kan vera. Men men, ein god kamp av oss, rett og slett overkøyring føler eg spelemessig. Dei hadde vel 3 sjansar og scora på alle, uheldig.

BB: Vil sei Eto spela ganske bra, det same gjorde oivols. Lilleru får aldri creeds for han er overalt ;)

Barcelona 2 - 0 Man City

Bra kamp av oss igjen , startar med at luna sentrer til lilleru som scorar lett frå 16-meteren. Kampen bølgar så mykje fram og tilbake og etter pause får me faktisk straffe, igjen. Lilleru setter den sikkert i mål. Me bør vel strengt tatt scora fleire i denne kampen, men litt for lite egoisme ute å går i nokre situasjonar faktisk så det blir med dei to måla.

BB: Messi (Any)

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Vurdering av Lilleru :D

Sagt det før og sier det igjen, han er overalt og er en utrolig ballvinner. Sender noen glimrende pasninger/langpasninger og er uten tvil god venn med ballen, og han scorer mål på toppen av alt :)

Var MEGET god idag, ga meg noen nærmest ferdigscorede pasninger og jobber utrettelig både forover og bakover, syns vertfall at Lilleru passer supert som ANY.Hadde en av sine beste dager på banen idag i mine øyne.

Lenke til kommentar

Da er enda en fin spilløkt ferdig =)

Vi er vel oppi 28-10-31 i stats nå. En utrolig kjedelig siste kamp, der Luna,Oivols og meg egentlig bare skal avslutte kvelden med en liten kamp for gøy.

Vi spiller mot United, og vi er egentlig det førende laget hele veien, vi har et par småsjanser. Undertegnende får en enorm sjanse når Luna drar seg fri på venstre kanten, og spiller inn foran målet, men jeg klarer på en eller annen måte å måke den i stanga og ut:(

Det hele ender selvfølgelig med et utrolig surt 1-0 tap. Jeg synes vi har utrolig mye uflaks ikveld, men allikevel så ender vi kvelden godt i pluss når det gjelder antall seire :)

LunaticFanatic: Spiller godt i hver eneste kamp, og blir som vanlig vår toppscorer! Utrolig oppmerksom på gjennombruddsmuligheter idag, og vi scorer masser av mål av den grunn. Viser også gang på gang hvilken fantastisk lagspiller han er, når han flere ganger sentrer til en bedre plassert medspiller når han er igjennom.

Hamza: Ny prøvespiller. Endelig en som vil spille bak sammen med Avrack:) Har en veldig god førstekveld, og ble vel banens beste et par ganger. Flink til å velge riktig løsning når han har ballen i forsvaret, veldig positivt.

Avrack: Endelig sier jeg bare! Endelig er du tilbake der du har vært før! En klippe i forsvaret, samarbeidet med Hamza sitter nesten umiddelbart. Utrolig flink til å dukke opp med livsviktig takling når vi andre tror alt håp er ute!

Oivols: Spiller veldig bra ikveld. Utrolig pasningssterk, utrolig moro og se denne fyren få ballen med 3 motspillere rundt seg, vende opp, og slå geniale gjennombruddspasninger gang på gang. Jobber også iherdig defensivt, noe som er til stor hjelp for forsvaret!

Fryseboks1: Fikk bare spilt en kamp, og det var vel vår dårligste kamp ikveld. Men viser seg allikevel positivt frem. Flink med ballen, bra til å utfordre, dessverre satt ikke sjansene ikveld. Men han har vist tidligere at han er en veldig habil målscorer både på hodet og med bena :)

Imorgen er det siste spilledag før uttaket. Så da håper jeg det blir godt med folk som stiller opp til spill!

Et lite spørsmålstegn om jeg kan stille dessverre:( Jeg er invitert i bursdag til en kamerat, og kan ikke takke nei pga fifa :p

Men jeg er ikke helt sikker på når dette begynner, så mulig jeg rekker noen kamper før jeg må gå dit!

SETTER GARDEROBETIDEN TIL 18.30 NOK EN GANG :)

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Barcelona 1 - 0 Man Utd

Kveldens fyrste kamp. Startar med ein soolid 1-0 seier. Me har full kontroll, veldig solide bakover ! Når motstandaren kun er inne i vår 16-meter 2 gongar i løpet av kampen, 0 skudd mot eller på mål ila. heile kampen så seier det litt om kor solide me var bakover i kampen. Forsvar og midtbane jobba bra og hadde full kontroll. Hadde også fleire gode sjansar til å scora, men me slit litt med å setja dei sjansane me har. Kom vel åleina med keeper 3-4 gongar, alle gongane skaut me tilnærma rett på keeper. Målet kom etter at Puyol vann ballen midt på vår halvdel, satte fart framover og slo ein pasning til kazaii på høgrekanten, gjekk ned til dødlinja og la inn til Luna som stod klar på 5-meteren og satte den hardt i nettaket.

Ein svært fortent 1-0 seier.

BB: Milito (Hamza)

Barcelona 3 - 1 Man Utd

Spelar mot dei same igjen visstnok. Har god kontroll etter 25 min og får vår fyrste mål etter at ddei er litt sløve med utsparket. Har god kontroll resten av kampen, sjølv om dei pressar litt meir so har me dei største sjansane. Satsar på at dette også går veien vår. Men er enno ein omgang att. Startar bra for vår del denne omgangen også, har fleire store sjansar før me etter i det 51. min set ballen i mål. Luna scorar igjen. Resten av kampen er ganske jamn, men me har vel dei største sjansane. I det 84. min kjem luna seg fint igjennom før han slår inn til Kazaii som er heilt åleina med keeper. Skyt fyrst rett på keeper men får returen rett i beina og set den sikkert i mål. 3-0 ! Reduseringa kjem i det 87.min då me slit litt med å klarere. Synd at me ikkje klarar å halda nullen. Viser solid defensivt arbeid, offensivt er det framgang sidan sist kamp, men syns me bør putta meir.

BB: Eto (Kazaii)

Barcelona 2 - 1 Marseille

Lekker lobb kazaii, luna snetrer via 3 spillere frå 16-meteren til kazaai som er på løp heilt åleine. Igjen klara me å spela oss igjennom, KAzaii slår til Luna som slår ballen sikkert i det lengste hjørna. Mykje midtbankekrig resten av omgangen. Det siste som skjer i omgangen er at dei reduserer, ufortent ! Resten av kampen bølgar det fram og tilbake, men me har dei garantert største sjansane. avRack og Hamza vert meir og meir samspelte i forsvar, føler eg i alle fall. Samarbeidet der går betre, og ser fram til å spela meir hamza der bak. Framover går det bra også, men fortsatt syns eg me bør putta meir ;)

BB: Eto (Kazaii)

Endret av avRack
Lenke til kommentar

:dribble::dribble::dribble:

For en fantastisk kveld!!

Vi spilte 6 kamper,vi vinner 5!! på rad og siste kampen spiller vi uavgjort 1-1 som nok er ett rettferdig resultat utfra kampbildet.

Da tar eg vurderingen siden Lilleru dessverre ikke kunne være med oss idag :(

Fryseboks1:Ikke til stede.

Pretty boy:Ikke til stede.

Kazaii: Har en forbanna god dag på jobben, dyktig til det meste, vinner det meste og scorer mål.

Jobber som en helt fremover og hjelper til i forsvaret når det trengs.

avRack: NOK en dag som forsvarets Mount Everest, står som en gud og slipper ingen forbi seg.Stopper alle de som tørr nærme seg vår 16meter.Jobber som faen i forsvar, men sender også noen flotte pasninger fremover som skaper MANGE farlige situasjoner.Spilte ikke siste kampen som endte 1-1.

Oivols:Spiller knalllbra ikveld. Helt fenomenal med ballen og sender noen utrolige pasninger,Jobber herlig på sin posisjon på banen og sender noen knallfine løpspasninger. Jobber også meget godt defensivt, som er til god hjelp for både avRack og Hamza.

Hamza: Spiller også MEGET bra ikveld sammen med avRack i forsvar,jobber meget godt og har stoppet mange skumle situasjoner ikveld.

Spilte meget bra igår og spilte DEFINITIVT ikke noe dårligere idag.Virkelig vist at han er en sterk deltaker til å bli tatt med i troppen.

Da håper eg alle har hatt en KNALLBRA spillkveld. Vi ligger vel på 32-10-31 i stats nå og det er FIIIIIINT :D

Så får vi se hvem som blir tatt ut i den endelige troppen imårra når Lilleru tar sin avgjørelse.

Lykke til til alle sammen, er en FRYD å spille med dere alle sammen. :)

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Da var tiden kommet :)

Det har vært en veldig bra uke med mye spilling, og mange gode kamper!

Og som sagt så ville jeg ha troppen ned til 6 spillere, fordi jeg synes det vil være mye bedre for klubben, da det blir mye lettere og få samspillet til å sitte =)

Det har vært utrolig vanskelig å plukke ut troppen, men her kommer den iallefall:

Lilleru - Any

Avrack - Forsvar

Hamza - Forsvar

Oivols - Midtbane

LunaticFanatic - Angrep

Kazaii - Angrep

Det stilles noen krav til de som nå er med videre i klubben.

Det viktigste er at man stiller opp til spilling så ofte som mulig. Går det 3 dager uten at man får spilt, er dette en advarsel.

Om man vet at man skal noe spesielt, så man ikke får spilt på viss periode, så man dette gis beskjed om til meg.

Dere som er tatt ut har alle fått en posisjon, dette er deres faste posisjon. Og om dere ikke ønsker denne plassen, må dere ta kontakt med meg. Men vi har en fin fordeling nå, der vi har 2 forsvarere, 1 midtbanespiller og 2 angripere + en any.

Takk til alle dere som prøvde dere denne uka. Fryseboks1 var uhyre close på å bli tatt ut, at Diogo og Roma ikke ble tatt ut var vel ikke noen stor bombe for noen. Diogo har stilt sin plass til disposisjon grunnet at han har veldig lite tid og Roma ble rett og slett veid for lett, mot LunaticFantatic og Kazaii.

Så, tilslutt vil jeg bare si at nå håper jeg alle som er i klubben nå er innstilt på å være aktive, sånn at vi kan fortsette å bygge på denne gode uka vi har hatt nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...