Gå til innhold

FIFA09-diskusjon FC

lilleru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har vore på bar til bar runde og skal ta kveld nå, og har heller ikkje tid i morgon. Fyrst skitur så rett på afterski, og der går vel kvelden. Lørdag må eg rydda der vi hadde fest så skal eg jobba frå 16-03, så tviler på da blir noko då også. Men søndag kanskje er eg med :)

Orsak meg !

Lenke til kommentar

Vi har hatt en spiller i klubben theGunner_76. Som har vært på prøvespill, men har bare dukket opp 2 ganger, over en lang tid. Og vil derfor ikke bli tatt inn i klubben.

Til medlemmene: Jeg synes at vi må bli flinkere til å holde liv i denne tråden. Jeg etterlyser mer diskusjoner, og ideer om taktikk, hvordan vi har spilt, hva vi vil fortsette med, og hva vi må få luket bort.

I tillegg så mener jeg at vi bør sette opp en 100% fast posisjonliste.

Vi har sånn nogenlunde faste nå, men det blir til tider litt mye bytting, og det påvirker resultatene. Selv om resultatene har vært mer eller mindre meget bra de siste gangene vi har spilt.

Sahil og Monz, dere får ta diskusjonen om hvem som skal være vår nummer 1 som any. Det jeg mener er altså at når begge dere spiller samtidig, så skal det ikke være noen tvil om hvem som tar any plassen. Om en av dere ikke ønsker å spille Any, så er det selvfølgelig helt greit, men jeg sitter med inntrykket av at Any er favoritten til begge dere.

Det viktigste er selvfølgelig at alle spiller i en posisjon som de trives i.

Så mener jeg at vi i fremtiden bør spille med 2 faste spisser, vi har vist flere ganger, at det fungerer meget bra, og kjappe pasninger mellom spissene, og motsatte bevegelser, skaper fullstendig kaos i motstanderens forsvar.

Så ber jeg alle medlemmer om å svare på dette spørsmålet.

Hvilnen posisjon vil dere at skal være deres faste?

Jeg er selvfølgelig også åpen for om noen vil at jeg skal bytte posisjon. Da alle på dette laget er likestilt når det kommmer til avgjørelser.

Lenke til kommentar

Synes det fungerte rimelig godt i går, med en ving som kan strekke ut forsvaret. Ellers blir det ofte mye spill sentralt og motstanderen kan følgelig kun konsentrere seg om dette området. Denne varianten gir jo også mer rom for spissene i midten dersom vi er flinke til å variere spillet.

Det har vel også vist seg at vi slipper inn færre mål dersom vi er mer enn 1 person som kan hjelpe bakover, da det er veldig vanskelig dersom vi møter motstandere som er gode på å brette ut spillet.

Mitt ønske angående posisjon:

Høyre ving

Lenke til kommentar
Til medlemmene: Jeg synes at vi må bli flinkere til å holde liv i denne tråden. Jeg etterlyser mer diskusjoner, og ideer om taktikk, hvordan vi har spilt, hva vi vil fortsette med, og hva vi må få luket bort.

Jeg tror det beste er å sette opp garderobetider her inne. Vi diskuterer jo masse rett før, under og etter kamp :)

I tillegg så mener jeg at vi bør sette opp en 100% fast posisjonliste.

Vi har sånn nogenlunde faste nå, men det blir til tider litt mye bytting, og det påvirker resultatene. Selv om resultatene har vært mer eller mindre meget bra de siste gangene vi har spilt.

Da er vi avhengig av å finne en taktikk som fungerer like bra enten vi er 3 eller 5. Og det sliter vi litt med i dag...

Sahil og Monz, dere får ta diskusjonen om hvem som skal være vår nummer 1 som any. Det jeg mener er altså at når begge dere spiller samtidig, så skal det ikke være noen tvil om hvem som tar any plassen. Om en av dere ikke ønsker å spille Any, så er det selvfølgelig helt greit, men jeg sitter med inntrykket av at Any er favoritten til begge dere.

Det viktigste er selvfølgelig at alle spiller i en posisjon som de trives i.

Hvis Sahil får seg en mikrofon så kan vi kombinere slik at vi kan være to any så lenge vi begge er der. Men slik som det er i dag kan vi ikke spille to any med hverandre. Vi er helt avhengig av kommunikasjon for at det skal skje. I tillegg hvis begge øver seg på any, så vil det gå bedre å spille any når bare en av oss er til stede.

Så mener jeg at vi i fremtiden bør spille med 2 faste spisser, vi har vist flere ganger, at det fungerer meget bra, og kjappe pasninger mellom spissene, og motsatte bevegelser, skaper fullstendig kaos i motstanderens forsvar.

Her er jeg litt uenig. Som any, og jeg er ganske sikker på at Sahil er enig med meg her, så scorer anyene mye mål hvis det er en ledig spissrolle. Det har noe med at en fri spissrolle (Ronaldo) river opp forsvaret og får det i ubalanse. Og det åpner opp for Rooney. Jeg er rett og slett imot å bruke to spisser :)

Hvilnen posisjon vil dere at skal være deres faste?

Jeg er selvfølgelig også åpen for om noen vil at jeg skal bytte posisjon. Da alle på dette laget er likestilt når det kommmer til avgjørelser.

Som jeg skrev lenger oppe, dette er forutsatt at vi finner et system som fungerer unasett hvor mange vi er. Folk må ha primærposisjoner og sekundærposisjoner. Feks har vi avRack bak kan det fort bli rot med to any. Men hvis han ikke er bak, så er to any svært gunstig, spesielt offensivt.

Trydis på vingen fungerer. Jeg svært for å ha han der. Scorer en del må, og er arkitekten på så og si alle fremspill.

My two cents :)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Enig med monz at mykje av taktikkpraten tek me jo før, under og etter kamp. Alle har jo kvarandre på msn, så det er jo lettare å ta den typen prat der. Så primært meinar eg at me kan bruka denne tråden til garderobetider, referat og henta inn evt. nye spelarar om det trengs. Me kan jo ikkje legga ut all taktikken vår i all offentlighet heller :p

Slik me spelte i går syns eg det fungerte bra, då var me 4 stk og me kom til mange sjansar. Når me skal spela med 5 stk så trur eg at den femte skal spela på midtbanen. Eg føler i alle fall at han er mykje med i spelet og ei viktig brikke. Med Barca var jo oivols konge som DMS, og eg syns også at Sahil gjer ein like god jobb der. Evt. kan han spela som MS og vera litt meir offensiv. Trydis når han spelar ving kjem jo ofte på løp innover og fungerer jo av og til som ein spiss (ikkje noko negativt) og då blir det litt voldsomt med tre svært offensive spelarar. Difor stemmer eg for Sahil på DMS/MS.

I forsvar blir det litt rot dersom ein skal ha 2 any og 1 fast, så det ser eg fort berre gjer laget dårligare. Men dersom ein ikkje har fast bak, er det nok betre med 2 any vil eg anta, då eine kan gå og den andre dekke.

Eg likar meg aller best som forsvar, men er sjølvsagt open for endringar om de føler at eg passar betre ein annan plass. Lagets beste går framfor posisjonsvalget mitt !

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...