Gå til innhold

FIFA09-diskusjon FC

lilleru

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for Fifa 09 klubben diskusjon FC :)

Medlemmer:

Dexter! - PSN: lilleru

tc47 - PSN: trust47

trydis - PSN: kamikazegrandma

avrack54 - PSN: avRack54

hardkjerne - PSN: hardkjerne

steen_jadd - PSN: steen_jadd

Samtlige brukere skal vedkjenne at de har lest og godtatt innholdet i denne infoposten før det spilles videre.

Først og fremst er poenget med å spille å ha det gøy. Vinner vi har vi det gøy. Derfor må vi ha noen grunnregler.

Klubbregler

- Når man spiller kamp, så spiller man kamp. Da får telefoner fra sinte ekskjærester, mor eller ligningskontoret vente. Full fokus på det som skjer på kampen.

- Hvis man avtaler et tidspunkt så kommer man til det avtalte tidspunktet. Hvis en ikke kommer bør det gis beskjed til noen enten her på forumet, eller via MSN.

- Kritikk er bra, så lenge det er konstruktivt. Utbrudd skaper bare frustrasjon.

Spilleregler

- Når vi spiller skal vi fokusere på basisferdigheter. Pasninger er en basisferdighet som vi må jobbe mye og lenge med for å få til å sitte.

- Minimere balltap. Dette betyr at det er slutt på å prøve å løpe gjennom 5 mann. Det er OK å utfordre hvis en ikke har bedre pasningsalternativer. Men alt i alt må man så langt det lar seg gjøre minimere balltap.

- Alle spillere må være obs på bruken av R2 (sprinteknapp). Sprinteknapp når en har ball skal i prinsippet kun brukes når en er på vei mot målet, ned over vingen etc. Bruker man R2 i forsvar eller på midten mister en nesten garantert ballen.

- Kast. Kast må tas umiddelbart. Hvis en venter en 3-4 sekunder får motstander tid til å markere.

- Frispark. Kunstnerisk frihet. En kan skyte, slå innlegg eller passe. Men hvis man skal ta en kort variant må dette gjøres umiddelbart, slik at motstanderen ikke får markert opp.

- Forsvar. Heller en klarering for mye enn en klarering for lite. Vi slipper inn for mye mål i situasjoner der vi burde ha klarert.

Posisjoner

- En skal så langt det lar seg gjøre holde seg på den posisjonen en har valgt. Er man ving, så er primærjobben å gi målgivende til spissen. Ikke gå på de løpene spissen skal ta. Er man midtbanespiller så er man midtbanespiller, og ikke ving/angriper.

- Vi må prøve å minimere utskiftning av posisjoner. Alle må ha en primærposisjon og en sekundærposisjon. For å holde en høy scoringsrate må de som har spiss som primær/sekundærposisjon bytte med jevne mellomrom.

Endret av Dexter!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

03.11.2008

2-3 tap mot Atletico Madrid.

Dei var vel jamnt sett betre enn oss, men me scora 2 mål i løpet av dei siste 20 min og var svært nær utlikning også, men.. Viste kva som bur i oss på slutten av kampen, mykje godt spel. Samspelet sitter meir og meir. Spelte mot dei same personane litt tidligare på kvelden, gjekk på ein stygg 1-4 smell. Men revansjen var nær med å enda god!

2-0 seier mot Portugal.

Bra kontroll i heile kampen, fekk eit tidleg mål på straffe. Lilleru putta den sikkert i krysset. 2-0 målet kom etter 45 min, ganske så bra samspel før. Kontring var det vel tek eg ikkje heilt feil, ballen gjekk fort og presist. Avslutta med noko klønete måte med snubling her og der og takling og tull men ballen gjekk i mål.

Endret av avRack
Lenke til kommentar

2-3 tap mot Inter

Me startar bra med ei fin heading heilt nede i hjørna på ein bra slått corner. Deretter utliknar dei og stillinga vert 1-1. Slutten av i 1.omgang tek Puyol (avRack) ein siiiiigande sklitakling på Zlat(fa)n og det vart dømt straffe. Den sette Zlat(fa)n i mål og stillinga var 1-2. Like etter på var keeperen vår på ein bærtur av dimensjon, og Zlat(fa)n lobba over keeper og i mål. 1-3 :( :(. Eter 55 min fekk me straffe og reduserte til 2-3 ved Kazaii. Etter dette bølga spelet mykje fram og tilbake og fleire lag hadde store sjansar. I 90 min fekk Zlat(fa)n ein fin gjennombruddspasning, trilla den forbi keeper men der kom Puyol og klarerte på streken.

Eit litt ufortent tap vil eg sei. Me er på gang for å sei da slik, samspelet kjem seg meir og meir. Litt meir pasningar, slå dei tidleg.

Endret av avRack
Lenke til kommentar

2-0 seier mot Inter

Jamn kamp, mykje gode sjansar til begge lag. Me scorar heilt i slutten av 1.omgang. Eit fint løp av Messi på høgresida, skjærer innover og slår på tvers av feltet. Der står Eto (msd1234) klar og knaller den i mål via ein Inter spelar. Andre omgang startar bra for oss også med 2-0 ledelse allereie etter 55 min. Igjen skjærer Messi innover frå høgrekanten og skyt, keeper gjer retur og på bakerste kjem Xavi (oivols) og knaller den i mål. i det 70. min får me århundrets største sjanse, keeper er på bærtur og Eto (msd1234) plukkar opp den løse ballen, set fart mot mål, knaller til ved 16-meteren og ballen fyk 15,34 meter over det opne målet. Nokon som prata om ro og R1 ? :)

Kampen er jamn, men me har dei største sjansane og setter dei. Ein velfortent 2-0 seier.

Msd1234 har virkeleg overbevist oss om at han passar bra som spiss, sjølv om han bomma på århundrets mogelegheit.

Lenke til kommentar

2-2 mot Chelsea.

Msd1234 putta 2 i denne kampen ;)

1-0 mot Aston Villa

Vart tildelt 1-0 seier etter at Aston Villa trakk seg etter 20.minutt.

4-1 mot Manchester United

Erik putta etter at både Luna og Oliver var lite egoistiske, bra ! :)

Så trillar måla inn, enkelt og greitt ! :p

Er det mulig å være med på dette laget? :)

Erfaring: Spiller på profesjonell og vinner 2/3-0 hver kamp.

Plassering: Spiss, men kan spille midtbanen på også.

Skal ta det opp med dei andre og diskutere det;) Me spelar atm so tek det etterpå;)

Endret av avRack
Lenke til kommentar
2-2 mot Chelsea.

Msd1234 putta 2 i denne kampen ;)

1-0 mot Aston Villa

Vart tildelt 1-0 seier etter at Aston Villa trakk seg etter 20.minutt.

4-1 mot Manchester United

Erik putta etter at både Luna og Oliver var lite egoistiske, bra ! :)

Så trillar måla inn, enkelt og greitt ! :p

Er det mulig å være med på dette laget? :)

Erfaring: Spiller på profesjonell og vinner 2/3-0 hver kamp.

Plassering: Spiss, men kan spille midtbanen på også.

Skal ta det opp med dei andre og diskutere det;) Me spelar atm so tek det etterpå;)

Flott :D

Håper på svar innen imorgen :p

Endret av Teh_Pretty_boy
Lenke til kommentar

Var en vellykket kveld med spilling, der spillet satt virkelig godt til tider. Og det endte med 5 seire, 2 uavgjort og 3 tap tilslutt.

Avrack var en klippe i forsvar som vanlig.

Luna viser hvor viktig han er gang på gang, med både viktige mål og assists.

Vår nye spiller Oivols imponerte stort, med veldig mange smarte pasninger og god kjemping defensivt på Sentral Midtbane plass.

Det er også foretatt en liten endring i troppen, etter en runde mellom meg og Luna som er Managere i klubben, har vi funnet ut at de 6 spillerne som har en plass i troppen er:

Lilleru

LunaticFanatic

Avrack54

oivols

Kazaii

Diogosan86

Endret av lilleru
Lenke til kommentar
Var en vellykket kveld med spilling, der spillet satt virkelig godt til tider. Og det endte med 5 seire, 2 uavgjort og 3 tap tilslutt.

Vår nye spill Oivols imponerte stort, med veldig mange smarte pasninger og god kjemping defensivt på Sentral Midtbane plass.

Det er også foretatt en liten endring i troppen, etter en runde mellom meg og Luna som er Managere i klubben, har vi funnet ut at de 6 spillerne som har en plass i troppen er:

Lilleru

LunaticFanatic

Avrack54

oivols

Kazaii

Diogosan86

dette synes jeg nesten grenser til å vere frekt.. men ok, synes selv det gikk greit for meg når jeg kom meg opp som spiss hvertfall for å vere første dagen men men kast meg ut av noe jeg starta opp suppert_:D

Lenke til kommentar

Vår nye spill Oivols imponerte stort, med veldig mange smarte pasninger og god kjemping defensivt på Sentral Midtbane plass.

Lilleru

LunaticFanatic

Avrack54

oivols

Kazaii

Diogosan86

dette synes jeg nesten grenser til å vere frekt.. men ok, synes selv det gikk greit for meg når jeg kom meg opp som spiss hvertfall for å vere første dagen men men kast meg ut av noe jeg starta opp suppert_:D

Dette er rett og slett fordi du gjentatte ganger ikke hører på kritikk. Du fikk flere ganger beskjed fra mange forskjellige spillere, men du fulgte din egen vei allikevel.

I tillegg irriterte du flere spillere med dine utsagn på msn under spillinga.

Dette er gjort av den enkle grunn at å ha en spiller i klubben, som irriterer flere andre i klubben både under kamp og på msn imellom kampene bidrar veldig sterkt til å ødelegge det sosiale samholdet i klubben. Og det er noe som jeg mener er veldig viktig i klubben at vi har det moro sammen når vi spiller og når vi snakker på msn.

Jeg har diskutert dette med de 2 mest aktive spillerne i klubben, og vi var alle 3 enige om avgjørelsen.

Dette er ikke ment som et angrep på deg moldespurven, men er gjort for klubbens beste. Og jeg tror alle er enige med meg at de som er med på å ødelegge det sosiale samholdet i klubben bør lukes ut.

Lenke til kommentar
Men, har me funne faste plassar då sånn ca. eller ?

Mitt forslag er som følger:

Lilleru: Any

LunaticFanatic: Spiss (Eto)

avRack54: Forsvar (Puyol!)

oivols: Midtbane (Xavi?)

Kazaii: Ving (Messi)

Diogosan86: Ving (Henry)

Er Toure (SM) på midten jeg.

Kampene igår var de første med så mange spillere samtidig for min del. Kommer nok mer inn på det etterhver mtp plassering på banen og slikt, men synes vi hadde en god økt igår. Ser frem til flere kamper!

Er det planlagt kamper ikveld eller? :)

Endret av oivols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...