Gå til innhold

Anbefal meg et nettverkskort (LAN) som tåler en del trafikk.

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at nettverksporten på mitt hovedkort er flaskehalsen i systemet.

Hvis det går noen torrents, så blir hele maskinen sirrup.

Bare det å åpne et word-dokument tar en del lengre tid.

Selv om jeg begrenser hastigheten til uTorrent til kun 25% av min linjekapasitet, så kan man ikke surfe på internett så lenge noen torrents går.

Må slå av hele uTorrent før tingene løsner igjen.

Grunnen til at jeg tror det er LAN-porten er fordi alle mulige programmer på maskinen blir trege.

(Det hadde vel ikke skjedd om det var ruteren som var flaskehalsen)

Har forresten prøvd både en 3com og Linksys-ruter. Samme resultat.

Så, hvilket dedikert LAN-kort klarer litt mere trafikk?

Trenger ikke noe über-kort, men noe som for en 50 eller 100-lapp mere presterer en del bedre en de billigste kortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er ruteren, for selv om uTorrent går for full pupp, så kan jeg surfe fint med den bærbare pc-en, og spille online med Xbox360 og PS3 uten de store problemene.

Og hvorfor blir Word, Excel og alt annet tregt hvis ruteren er overarbeidet?

Har en 5mbit/5mbit SDSL (fiberlinje).

Og hvordan kan linjen min være for dårlig når selv uTorrent på 25% av tillatt kapasitet, likevel medfører at hele maskinen blir sirrup?

Altså, uTorrent med full pupp klarer i overkant 600kbps både opp og ned samtidig.

Hvis jeg struper uTorrent til å kun bruke f.eks 100kbps opp og ned, så er likevel hele maskinen treg, og kan ikke surfes særlig godt på.

Tror dere ikke at lan-porten på hovedkortet kan rett og slett jobbe overtid, og dermed senke CPU og alt på maskinen?

Det var derfor jeg tenkte et dedikert LAN-kort kanskje ville være løsningen.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Det kan nok stemme det. Det kan også i noen tilfeller være at du har fått max antall TCP tilkoblinger. Windows tillater bare 100 pga forhindre utsending av masse spam mail. Det finnes en patch for dette. Søk på google. Sett den til 5000. Det burde være rundt grensa på routeren din.

Ellers så ville jeg valgt 3com eller intel nettverkskort om løsningen min over ikke hjelper. Dette frks: https://prisguiden.no/product.php?productId=57885

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...