noXelon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Tenkte jeg skulle overclocke cpu'n min enda litt mer. Jeg har hatt den på 3ghz lenge nå helt stabilt uten å forandre på volten. Tenkte jeg skulle få fsb på 400mhz mot for 333mhz som den er på nå. Men får den ikke høyere! Setter opp i bios, med volt og hele pakka. Saver og startet på nytt. Det går en liten stund så starter maskinen på nytt. Men da går den tilbake til fabrikk instillinger, eneste som er forandret på er vcore. Går tilbake i bios for å se hva som står, da står alt som jeg satte det opp riktig uten volt. den står igjen på Auto. Jeg har flashet bios til nyeste per dags dato v1.5 Noen som kan hjelpe meg? Jeg har sikkert glemt å skrive noe her nå, men spør om det er noe som er uklart! Edit: Jeg har B3 versjonen av Q6600 (Drit versjonen) Kan noen komme med noen instillinger som kanskje skal være av for å få den til å fungere? Instillinger nå: Unlinked FSB <QDR> 1333 Multiplier x9 MEM <DDR2> 1000 vil bruke: unlinked FSB <QDR> 1600 Multiplier x9/x8 MEM <DDR2> 1000 Endret 4. november 2008 av noXelon Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Ingen som har noen tips? Kan godt komme med erfaringer fra andre hk med samme cpu Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Heisann.. Kan prøve å hjelpe litt jeg, hva setter du volten på når du skal gå høyere da ? Klokket en kamerat sin q6600 sist uke, vi satt den på 3,5ghz. Husker ikke helt volten, var vel 1,45-1.5 regner jeg med. Hold et lite øye på tempraturen. Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Heisann.. Kan prøve å hjelpe litt jeg, hva setter du volten på når du skal gå høyere da ? Klokket en kamerat sin q6600 sist uke, vi satt den på 3,5ghz. Husker ikke helt volten, var vel 1,45-1.5 regner jeg med. Hold et lite øye på tempraturen. har prøvd å satt den fra 3.2ghz til 3.6ghz med alt fra 1.32v (default) til 1.5v Men det som er problemet er at den ikke husker volt instillingene også står instillingene på fsb+++ på det jeg satte, men når windows starter er den på default instillinger, men volten husker den at jeg har forandret på, men ikke i bios HK mitt må leve et eget liv, tror det begynner å bli senilt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå