phax Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Vurderer oppgradere tv-pcen min da den begynner å bli litt for seig.. Har satt sammen dette oppsettet: prisguiden. • Hovedkort: Gigabyte GA-EP43-DS3L • Prosessor: Intel Pentium Dual Core E5200 • Minne: Corsair TWIN2XP2048-6400C4 • CPU-kjøler: Noctua NH-U12P I tillegg har jeg et Radeon HD 2600 pro som skal benyttes, samt lydkort og resten som trengs. Bruksområdet blir "vanlig" stuebruk. Film/musikk/nedlastning og surfing. Det mest krevende blir nok avspilling av HD-matriale. Skal ikke overklokke noe. Fokuset blir stabilitet og ytelse iforhold til pris selvsagt. OSet blir Vista x64. Ser oppsettet greit ut? Prosessoren har jeg allerede fått bekreftet at skal duge i en annen tråd her, så da er det vel mest hovedkort og minne jeg lurer på. edit: droppet harddisken. Endret 4. november 2008 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Her var det ikke mye respons. Kan jeg da konkludere med at delene jeg har valgt er helt perfekte og jeg er et geni uten like? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvilket kabinett bruker du? Jeg ville gått for en passiv CPU kjøler. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Passiv? Blir det nok kjøling av det altså... Ser egentlig ikke behovet for passiv-kjøler. Har cpu kjøler med 12cm vifte nå, en modifisert northQ greie, og med denne så er støynivået så lavt at jeg ikke klarer å høre om maskinen er av eller på med mindre jeg legger øret inntil. Oppdaget forresten at jeg kanskje kan bruke samme kjøleren som jeg har nå mens jeg skrev dette innlegget. Har denne kjøleren: NorthQ Giant UFO 120mm Kabinettet er Silverstone LC17 Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Vel da har jeg bestillt, endte på følgende: • Hovedkort: Gigabyte GA-EP43-DS3L • Prosessor: Intel Pentium Dual Core E5200 • Minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB • Harddisk: Samsung SpinPoint F1 1TB Får satse på at det gjør jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå