Gå til innhold

Minwin blir en del av Windows 7

Anbefalte innlegg

Men faen da!!!!
Minwin blir en del av Windows 7
Det er likevel fortsatt uklart om Minwin faktisk blir en del av Windows 7, eller om dette blir et valgfritt verktøy for utviklere som jobber med fremtidige Windows-versjoner.

Slutt å skape forvirringen enda større med dumme tabloide overskrifter!

Littegranne missvisende ja.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Littegranne missvisende ja.

He, he... når en journalist dementerer overskriften i artikkelteksten har forfatterspira glatt nådd "Se og Hør" nivå. Jeg vet ikke om slikt best kvalifiserer til gratulasjoner eller omskolering.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Det beste hadde vært hvis de lager en utrolig tøff oppgavelinje!! :thumbup:

Windows 7 har en ganske "tøff" oppgavelinje. Det er gjort mye med den for å få en ryddigere oppgavelinje. En av de tingene jeg liker er at uansett hvor mange firefox vinduer jeg har opp så er det bare et ikon på oppgavelinjen(og jeg har oppe minst 5-6 hele tiden). Når du holder musen over ikonet så dukker alle vinduene opp som tumbnails på en linje over. Du får installere beta, Key får du på Microsoft.com/windows7 og iso kan du laste ned på "sider som har .torrenter". Så kan du teste litt og se om du liker det. Veldig stabilt og støtter mange programmer selv om det er beta.

Vel, jeg prøvde Windows XP her om dagen (hørt så mye snakk om det både her på forumet og andre steder), og jeg må si at jeg ikke var direkte imponert. Ikke hadde den drivere til nettverkskortet mitt, så jeg kunne ikke laste ned andre drivere, eller søke på nett om hvordan man installerer drivere på Windows. Fant absolutt ingen konfigurasjonsfiler heller, hvor jeg kunne skru av den irriterende gule boblen nederst til høyre på skjermen som spratt opp hele tiden. Måtte desverre gi opp hele greia, og er tilbake på Linux igjen. Windows XP er ganske så annerledes enn hva jeg er vant til iallefall.

EDIT: OG.. er det virkelig slik at Windows ikke har noen pakkehåndterer? For jeg fant ingen. Man må oppdatere drivere/applikasjoner hver for seg??

Jeg forstod hva du mente. Poenget til Krigun er at uansett hvilket OS du har i dag, så vil du oppleve et annet som noe vanskelig å ta i bruk. Og du vil se "svakheter" i Linux som du ikke nødvendigvis har i Win XP. Men kast bort alle tanker du har om Win XP og tenk at du har et helt nytt OS du skal lære deg. Bytt tankesett og se på det uten å bruke Win XP briller. Da vil du få mye større utbytte av Linux opplevelsen.

Jeg har også brukt tid på å installere Ubuntu til bruk på en eldre bærbar. Det som var litt vanskelig til å begynne med var å finne rett sted å endre på innstillinger slik at ting ble slik jeg ville. Men det har å gjøre med at jeg har vaner og måter å gjøre ting på som er tilpasset en windows hverdag. Og jeg må bytte "modus" når jeg sitter på en pc som har linux. Men jeg er ikke nødvendigvis negativ til linux pga andre måter å gjøre ting på. Jeg vil si at jeg ser positive ting i linux som gjør at det er verdt å lære seg å bruke det.

Men alle andre OS satt til side så syns jeg tankegangen bak minwin er veien videre. Kutt ut alt som ikke må være i kjernen. Lag moduler slik at man kan velge hva man ønsker og lag en "pakke" løsning for installasjon av programmer.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...