Fredriao Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Det har tydelig vært endel som trenger hjelp med nettverk og winXP. (Sikkert andre OS, også). Hva med en faq del, hvis noen har ork til å sette opp en sjekkliste? Jeg for min del, sliter nå med å få mitt nettverk med 1 stasjonær og en bærbar, koblet sammen med DI-614+ bredbåndsrouter m/switch. Fildelingen virker når det passer seg. Som regel får jeg ikke koblet meg til noen av de delte mappene på den andre maskinen, og internett-tilkoblingen på den bærbare er svært ustabil. Dette har riktignok også med at DI-614+ er et halvveis produkt (!!) å gjøre, men jeg mistenker at det er noen innstillinger i XP jeg ikke har kontroll på... Begge er XP Pro, samme arbeidsgruppe, alt av firewall slått av, DHCP aktivert, fildeling aktivert.. Noen ganger, når jeg klikker "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" får jeg "ikke tilgjengelig....", mens andre ganger åpnes mappen og bare en av maskinene er synlige. I noen få tilfeller vises navnet på begge maskiner, men jeg får ikke tilgang til den andre. Noen gode råd? Nettverk er alltid gøy ? hehe F Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Kan ikke annet enn å si meg HELT enig. Jeg opplever AKKURAT de samme problemene, og også jeg skal koble sammen en stasjonær og en bærbar via en switch med ADSL. Men jeg HAR fått det til å fungere PERFEKT over LANG tid. Så føkket jeg litt med innstillingene, og nå er det HELT vekke. Jeg klarer å kjøre internett på begge, og dette er helt stabilt. Lenke til kommentar
HPh Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Vet ikke om det funker da, men jeg har gjort det på følgende måte. 1. ta av noe som heter "use simple file sharing" under tools->folder options-> view. 2. så lag en admin konto på begge PCene (f.eks gjest1 på den ene, og gjest2 på den andre og lag ett passord) 3 så kan du skrive PC2gjest1c$ i run maskina på pc 1, da skal det komme opp et vindu hvor den ber om brukernavn og passord, skriv så bare inn brukernavnet og passord som du lagde, så skal du komme inn på PC 2, og ha full tilgang. (omvent når det gjelder andre veien) Får å gjøre det enda mer avansert kam du nå legge til restriksjoner på mapper og disker på de forskjellige PCene. du kan også få mekka det sånn at PC1 kobler seg automatisk på PC2 når su skrur den på. bare ta map network drive under tools og sriv inn feks. PC2gjest1c$ og huk av på atomatisk pålogging. MVH HPh Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Bruk 'enkel fildeling' så ordner det meste seg. Lenke til kommentar
Fredriao Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Tror nok også metoden til HPh er en av de beste løsningene. Fant akkurat ut noe jeg synes var litt rart: Fikk den ekle meldingen om at "maskin1" ikke var tilgjengelig, men så deaktiverte jeg gjeste-kontoen, og så da jeg åpnet på nytt fikk jeg inloggingsvindu (!!) Prøvd litt frem og tilbake, og hos meg er det faktisk slik. At jeg får ikke tilgang til en maskin hvor gjestekonto er aktivert :..?? Jaja, nå ser det iallefall ut til å fungere.. F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå