13375k1133z Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hei! er siste året mitt på VGS, karakteren jeg får på dette teller en del, så trenger hjelp, på hvordan gå fram, og litt nyttige tips! Som emnetittelen sier, trenger jeg litt hjelp med særemnet jeg har, nemlig blogging! Vi har hatt ca 1 måne på oss å arbeide med dette, har 1-1/2 uker igjen på dette, men det skal være ok med tid? Først av alt, jeg har ikke noe anelse på bra problemstillinger til dette temaet, noen her som kanskje kunne ha hjulpet meg? eller iallefall gitt tips til problemstillinger? Det jeg også lurer på er hvordan jeg skal bygge opp teksten? Jeg selv tenkte : 1. Forklare litt hva blogging er (Generell info) 2. Hvilke personer som driver med blogging (alle) 3. Funksjoner og muligheter ( hvilke muligheter har blogging, noen som kanhjelpe?) 4. Temaer som blogger tar opp (alle type temaer) Trenger all hjelp jeg kan få! Takk! Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 1. Se linkene nedenfor. 2. De personene som driver med blogging kan være hvem som helst. alt i fra ikke data kyndige til de som er mester i data. Men i hovedsak så vil jeg nok tro at flest ungdommer benytter seg av blogging om alt mulig. 3. Du deler litt av livet ditt til alle som kan være både positivt og negativt for begge parter. eks hjelp til noe, du har funnet opp noe, en løsning på noe, diskuterer et spesielt tema som du er interisert i osv.. 4. temaene som de bloggerne tar opp er alt i fra spill til sex.(etter min mening Her er linkene til mye bra fakta om blogg- http://www.idi.ntnu.no/~elimalan/Kurs/Kurs...vidert_2%5D.ppt http://tepettersen.wordpress.com/2006/11/0...blogger-finnes/ http://www.dinside.no/php/art.php?id=219871 Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Takker så mye, om det er noen som har flere ideer til hva jeg kan ha med i bloggen, mottas hjelp med takk! problemstillingen jeg har tatt for meg er følgende: Hvorfor blogger man og hvilke funksjoner og muligheter har blogging? Hvordan fremhever blogger enkeltpersonenes budskaper og interesser? Hvilke temaer tar blogger opp? Endret 4. november 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Har ett spørsmål! Det jeg tenkte litt på, hadde det vært lurt å trukket inn bloggen til Obama som er en tekstblogg vs bloggen til McCain som er en video blogg? og forklart litt hva budskapet deres i bloggen er osv..? eller blir dette bare noe tull? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det kan absolutt være relevant Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 den obama opplegge du tenkte på kunne jo ha vært veldig interresant da. men så er det bare å få kommet igang med det Problemstillingen din var veldig bra, så tror du kommer til å klare deg bra jeg. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Flott! da skriver jeg om det, men vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal gå fram, noen som har tips ? kanskje hjulpet meg litt på vei? andre ideer mottas med takk! Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 En ting til ! Læreren min ønsket at jeg skulle skrive om hva noen av de ulike bloggene inneholder: strikkeblogger, forfatterblogger, matblogger, jussblogger, politiske blogger og teknologi blogger. Problemet mitt er at jeg finner 0 informasjon om de ulike bloggtypene. Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 IT blogg går jo ut på IT. mat går på Mat. bil på bil osv.. så er det vel bare å skrive litt ytfyllende innen det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå