Gå til innhold

Trådløst i Ubuntu 8.10

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem, jeg får ikke skrudd på trådløst kortet mitt. "Wireless is disabled" å jeg får ikke enabla det. Jeg har innstalert en AddOn som skulle hjelpe meg, men den får bare en feilkode

Har vært i bios å prøvd å skru kortet av og på der, men ingenting. Kortet er InterPROWireless 3945ABG. Og driverne og alt er innstalert, det er bare det å få slått kortet på!

PC'en min er en HP 530

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det lyste der wirelessknappen er etter at standarddriverne for dette chipsettet ble åpne i 8.04. Ubuntu 7.10 brukte de ufrie driverne som man måtte aktivere og du kan prøve Ubuntu 7.10 hvis du ikke må være bleeding edge. Det skal mest trolig være greit i den versjonen.

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar, men fikk den nå til og fungere, jeg gikk inn i BIOS'en og deaktiverte kortet, for og så boote, restarte og aktivere kortet igjen. Da funka det helt fint.

Det merklige er at jeg har prøvd dette før, da funka det ikke. Men nå fungerer det altså.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
... jeg gikk inn i BIOS'en og deaktiverte kortet, for og så boote, restarte og aktivere kortet igjen.

Hei - sliter også med å komme trådløst på nett - kan du forklare en stakkars nybegynner hvordan man går fram for å

gjøre dette? Helst en steg-for-steg-forklaring! :-)

Edit: Må legge til noe - jeg vet hvordan jeg kommer inn i menyen hvor man kan velge "Boot order", men får ingen andre valg der - altså kun boot order meny...

Av det jeg har lest andre steder trodde jeg det skulle være andre valg enn bare boot order i denne menyen, se fx her:

"Dersom du skal inn i BIOS for å gjøre endringer, så er måten for å åpne BIOS slik:

Start maskinen, og når den første teksten kommer opp på skjermen må du trykke

den rette tasten for å få BIOS-tilgang, dette er vanligvis F2 eller F10 eller DEL eller ESC

kan også være andre tastevalg, følg med på skjermen om det står noe der om hvordan

du gjør det. "Press <DEL> to enter setup" er et vanlig alternativ her. Vel inne i BIOS må du lokalisere menyen der du velger Boot-order eller Oppstartsrekkefølge"

Siden det skrives at man må "lokalisere menyen for boot-order" betyr vel det at det skal være flere valg? Eller er det ulikt fra maskin til maskin?

Forvirret...

Endret av trokal
Lenke til kommentar
Pussig opplegg. Dama har samme chipset på sin laptop, men kjører 7.10 på grunn av ustabile drivere. @Fr34d: Kobler du til kryptert AP? Jeg har lyst å vite hvordan det fungerer og om tilkoblingen blir ustabil over tid..

ipw-driveren fungerer perfekt, mens iwl-driveren er umoden og kan gi problemer (slik skjer når man introduserer en helt ny wireless stack m/drivere i kernelen, og grunnen til at jeg ikke har oppgradert min kernel siden 07 :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...