Papirkurven Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har tenkt å koble et LED-lys i bilen min, skal bytte ut et vanlig lys med en diode. Jeg tenkte å ta ett av diodene som er på en data-vifte som har 4 dioder. Det jeg lurer på er hvor mye motstand trenger jeg for at dioden skal funke? Når jeg loddet den ene dioden så begynte det å ryke, og dioden ble svidd Jeg målte med multimeter en annen diode å den hadde 74ohm trur jeg. Noen som vet hvor stor motstand jeg trenger for at dioden skal funke? Takker for svar! Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Kjøp deg 12 volts LEDs =) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Hvor er det jeg får kjøpt det da? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Du kan jo bla litt rundt på elfa.se å se om du finner noen dioder=) de selger det meste av elektronikk Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 http://dioder.no/ de har dioder som passer rett i de originale lyspære fester i de fleste biler. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Eller bare www.v-leds.com. De selger høykvalitets ledpærer som er absolutt å anbefale! Billige er de også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå