Sevenord Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har en PC stående med et lite problem: Harddisken vise bare 7.8GB, men den e på 20GB dvs: I bios og Sisoftsandra vise dn 20GB, men i "min datamaskin" har jeg bare tilgang på 8 av dem... Hvordan får jeg tilgang på resten? Kan man opprette en ny partisjon, uten å slette den nåværende? Kan føye til at det er en ferdigbygd Compaq P4. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jah du kan bruke Partion Magic eller så kan du kansje bruke FDISK til å opprette en partisjon Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 uten å fucke opp resten av systemet/harddisken? Lenke til kommentar
timmstokke Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Start > Run skriv "mmc" File > Add/Remove Snap-ins Add Disk Management.. Der får du oversikt over diskene dine og hvordan de er partisjonert. Jeg mistenker at en annen kar har installert Windows for deg, og at han da partisjonerte harddisken? I alle fall, se om du finner de resterende 12GB'ene der (sikkert nærmere 10 i virkeligheten). Hvis du det gjør, høyreklikk og velg noe ala. "create partition". Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 ikke jeg som har gjort noe med PC`n , det er d som er problemet Det er en gammel arbeidsPC til fadern... Skal teste ut det med diskmanagement.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Har ikke FAT16 limit på 8 GB? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Har ikke FAT16 limit på 8 GB? 2 GB er grensen på FAT16. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 just to mention it, hardisker er NTFS(i think its spelled that way, mulig det var NTSF) samme pokker, dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Med partion Magic kan du forandre på partiosjonen i windows uten å føcke noge. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 just to mention it, hardisker er NTFS(i think its spelled that way, mulig det var NTSF) samme pokker, dere skjønner hva jeg mener Ikke alle, noen er FAT16, FAT32, EXT2 eller EXt3 også... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 hihi, jeg mener Hardisken MIN harddisk er NTFS Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Må vell nesten takke timmstokke for hjelpen :wink: Er egentlig litt flau over at jeg ikke fant ut/kom på det der selv :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå