abene Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bilderedigeringsprogrammet GIMP er nå tilgjengelig i ny versjon. Les mer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Syns at oppstarten gikk mye bedre i 2.6 enn tidligere, så hvis det går hakket bedre i denne versjonen så begynner det jo å ligne på noe. Endret 4. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Svar Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Og mac versonen finner man her: http://gimp.lisanet.de/Website/Overview.html GIMP er fint det, men når kommer støtte for 16bits bilder? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Mener du kan aktivere støtten for det nå gjennom GEGL i 2.6, men at det er eksperimentielt? Ikke helt sikker da jeg kun bruker GIMP til latterlig enkle oppgaver. Google kan sikkert avkrefte/bekrefte. Regner med at GEGL er mer eller mindre helt integrert med GIMP 2.8/3.0 og at det da er støtte for det aller aller meste slikt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 I følge manualen: For some industries, especially photography, 24-bit colour depths (8 bits per channel) are a real barrier to entry. Once again, it's GEGL to the rescue. Work on integrating GEGL into GIMP will begin after 2.4 is released. Once that work is completed, GIMP will support 16 bits per channel. If you need such support now and can't wait, cinepaint and krita support 16 bits per channel now. It should be noted that for publishing to the web, the current GIMP release is good enough. En søk på nettet tyder på at dette ikke kommer enda. Tom Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 GIMP er fint det, men når kommer støtte for 16bits bilder? Mener du kan aktivere støtten for det nå gjennom GEGL i 2.6, men at det er eksperimentielt? Støtten kom for noen uker siden i 2.6.0, men støtten er ennå svært begrenset. GEGL er ikke på eksperimentstadiet ennå. Problemet er at GEGL kun er et rammeverk og at hver enkelt funksjon, slik som filtre osv ikke har støtte for flere bit per kanal. Sammenlign det gjerne med å kjøre 32bit programmer på et 64bit OS. Nå som rammeverket GEGL er på plass så blir det mulig for utviklerne å lage støtte for 16 bit per fargekanal i funksjoner. Regn derfor med at støtten er svært begrenset per i dag men blir utvidet funksjon for funksjon fortløpende i mange små oppdateringer over mange måneder fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg