lavizh Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har faktisk veldig lyst til å lage musikken/atmosfæren til et spill! ... noen som er interessert? Noen som driver med dette? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har faktisk veldig lyst til å lage musikken/atmosfæren til et spill! ... noen som er interessert? Noen som driver med dette? Du får jobb hos meg om ett/to år. Neida, må først forsikre meg om at det blir noe. Men det finnes da en hel del småfirmaer der ute som er på jakt etter frivillige. Eller kanskje med litt betaling. Eller nå vet ikke jeg hvor god du er, da. Mulig du får jobb med full betaling. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvis noe skjer så kan jeg kontaktes her : [email protected]. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel så viktig som å spørre "hvordan", kan det være å spørre "hvorfor". Uten visjoner for hvordan man kan bringe bransjen videre, uten det helt rødglødende engasjementet og talentet, er det lett å havne bakpå. Jeg mener ikke å ta motet fra noen, men det er mange dyktige programmerere, 3D-designere og musikere i denne verden. Jeg spør meg ihvertfall selv: "Hva har du å tilføre som er unikt?" Når det er sagt, må alle selvfølgelig begynne et sted. Veldig enig i at det kan være en god øvelse å kopiere andre (jf. Pac-Man og Space Invaders), bare ikke forbli i den vanen. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel så viktig som å spørre "hvordan", kan det være å spørre "hvorfor". Uten visjoner for hvordan man kan bringe bransjen videre, uten det helt rødglødende engasjementet og talentet, er det lett å havne bakpå. Jeg mener ikke å ta motet fra noen, men det er mange dyktige programmerere, 3D-designere og musikere i denne verden. Jeg spør meg ihvertfall selv: "Hva har du å tilføre som er unikt?" Når det er sagt, må alle selvfølgelig begynne et sted. Veldig enig i at det kan være en god øvelse å kopiere andre (jf. Pac-Man og Space Invaders), bare ikke forbli i den vanen. Hvem er det du retter til? Om en eller annen her har lyst til å bli spillutvikler og jobbe for et firma, så følger man jo bare det en får beskjed om. En programmerer tenker naturligvis på koden, og ikke selve oppbyggingen av spillet eller mulighetene i det. Men kan ikke har vært det du mente? Spillet jeg snakker om? Det spillet mitt som skal bli så bra? Jada, der vil det bli en hel del nyskapende elementer å finne. Og har tenkt veldig nøye gjennom det du nevnte, og har funnet ut at det beste vil være å lage noe gratis greier. Men det må da koste fælt å drive server 24/7? Hva gjorde du, Erling? Nå ble det bare tull... Lenke til kommentar
tåa Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel så viktig som å spørre "hvordan", kan det være å spørre "hvorfor". Uten visjoner for hvordan man kan bringe bransjen videre, uten det helt rødglødende engasjementet og talentet, er det lett å havne bakpå. Jeg mener ikke å ta motet fra noen, men det er mange dyktige programmerere, 3D-designere og musikere i denne verden. Jeg spør meg ihvertfall selv: "Hva har du å tilføre som er unikt?" Jeg kan tilføre mye, jeg! Jeg har idéer til bl.a. multiplayer-skytespill og RTS-krigsspill. Høres kanskje ikke så spennende ut, for det er jo mange av dem fra før, men jeg har pønsket ut en del elementer som kan gjøre selv Blizzard misunnelige. Dere mener sikkert jeg er overambisiøs, men jeg skal lykkes! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel så viktig som å spørre "hvordan", kan det være å spørre "hvorfor". Uten visjoner for hvordan man kan bringe bransjen videre, uten det helt rødglødende engasjementet og talentet, er det lett å havne bakpå. Jeg mener ikke å ta motet fra noen, men det er mange dyktige programmerere, 3D-designere og musikere i denne verden. Jeg spør meg ihvertfall selv: "Hva har du å tilføre som er unikt?" Jeg kan tilføre mye, jeg! Jeg har idéer til bl.a. multiplayer-skytespill og RTS-krigsspill. Høres kanskje ikke så spennende ut, for det er jo mange av dem fra før, men jeg har pønsket ut en del elementer som kan gjøre selv Blizzard misunnelige. Dere mener sikkert jeg er overambisiøs, men jeg skal lykkes! Du kan bare drømme om å lykkes like godt som meg. Barnene mine (som jeg en gang vil få) vil lære om meg i historietimene. Nei, dette blir emne-avsporing, og optimist-prat. Lenke til kommentar
slash Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 noen her i forumet som har noen madskillz da? programmering & sånt? vi kan lage en mod til et eller annet.. (rpg helst?) og skaffe oss noen erfaringer, pluss ha noe å vise til senere. selv har jeg tonnevis med madskillz innenfor 2d/3d art.. (god selvtillit har jeg også ) kontakt meg på [email protected] hail carmack, peace out! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Få se noe da Slash, mail : [email protected] Lenke til kommentar
slash Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 gidder ikke sende noe over hatmail... tar for lang tid.. mekke en ftp-server elns. sender en mail når det er i orden hail carmack, peace out! Lenke til kommentar
Erad Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har lest litt, og funnet ut at det er smått med skoler. Ja, det finnes, men som Erling sa så er ikke det nødvendig. Det gøyeste, mest spennende, mest lærerike og kanskje beste å mure seg inne i en kjeller i et par år for å lese en hel kasse med bøker og programmere, modellere eller komposere (ja). Høres virkelig artig ut. Om bare foreldrene hadde gitt meg lov. hehe, akkurat det jeg har gjort i ett år nå, med 3ds max og half-life masse våpen og modeller blei det nå i allefall Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Har lest litt, og funnet ut at det er smått med skoler. Ja, det finnes, men som Erling sa så er ikke det nødvendig. Det gøyeste, mest spennende, mest lærerike og kanskje beste å mure seg inne i en kjeller i et par år for å lese en hel kasse med bøker og programmere, modellere eller komposere (ja). Høres virkelig artig ut. Om bare foreldrene hadde gitt meg lov. hehe, akkurat det jeg har gjort i ett år nå, med 3ds max og half-life masse våpen og modeller blei det nå i allefall Åhh! *Misunne og glede seg til jeg blir stor* noen her i forumet som har noen madskillz da? programmering & sånt? vi kan lage en mod til et eller annet.. (rpg helst?) og skaffe oss noen erfaringer, pluss ha noe å vise til senere. Er med om ett par år. Skulle øsnke jeg kunne nok allerede. Og, ja, RPG virker kulest å lage. Laga sine egen verden, med egen historie, egne monstre, osv. Og jeg satser på programmering, tror jeg, om det ikke blir for vanskelig for en unggutt som meg. Huff, nå drømmer jeg. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Holder selv på med bachelor utdanningen til Game Design hos Noroff. Skal begynne på Digital Animation nå til høsten (http://www.noroff.no/index.php?expand=420,459&show=459) også Digital Game Design (http://www.noroff.no/index.php?expand=420,460&show=460) om et år. Jeg trur jeg kommer til å ta sistnevnte i australia på universitetet noroff har samarbeid med. Trur nok det er smartere å stå med bachelor fra et universitet enn noroff. Eller hva mener dere? Kan også nevne Noroff skal etter hva jeg har fått opplyst konverteres til en høgskole nå. For folk som skriker om korttidsutdanning. Dette er ikke ettårsstudier. Det er tre år med utvikling og du må være den beste i klassen for å oppnå mest. Er du den beste har du gode muligheter i markedet. Daglig leder i Innerloop frarådet IKKE Noroff utdanningen for jeg spurte han nemlig før jeg begynte. Håper flere med TALENT begynner på slike studier. Prøv helst å ikke ta Mulitimedia 1 pga da vil du få feil bilde av nivået. Digital Animasjon 1 og 2 og Game Design er de studiene som er høyt nivå pga det ikke er grunnstudier og om du skal ha en god utdanning MÅ du ta tre år (bachelor grad) Husk også: Du må yte MYE selv og lære deg mye utenom hva du lærer på skolen. Ikke begrens prosjektene dine til pensum, men gå over dem så langt du kan klare. Gjør deg flid og du er ettertraktet i markedet. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ta en titt på disse dokumentene: http://student.noroff.no/download/fagplane..._1.0_020905.doc og http://student.noroff.no/download/fagplane..._1.0_020905.doc Det du kan se er du bør legge inn en del bøker på egenhånd mellom disse studiene, og litt etterstudering. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 For folk som skriker om korttidsutdanning. Dette er ikke ettårsstudier. Det er tre år med utvikling og du må være den beste i klassen for å oppnå mest. Er du den beste har du gode muligheter i markedet. Daglig leder i Innerloop frarådet IKKE Noroff utdanningen for jeg spurte han nemlig før jeg begynte. Håper flere med TALENT begynner på slike studier. Prøv helst å ikke ta Mulitimedia 1 pga da vil du få feil bilde av nivået. Digital Animasjon 1 og 2 og Game Design er de studiene som er høyt nivå pga det ikke er grunnstudier og om du skal ha en god utdanning MÅ du ta tre år (bachelor grad) Husk også: Du må yte MYE selv og lære deg mye utenom hva du lærer på skolen. Ikke begrens prosjektene dine til pensum, men gå over dem så langt du kan klare. Gjør deg flid og du er ettertraktet i markedet. Høres veldig, veldig spennende ut. Har alltid hatt lyst til å studere spillutvikling, så høyt, så høyt, inntil jeg hørte om hvor dårlig betalt jobbene var i begynnelsen av karrieren. Ok, nå er jeg fortsatt bare 14 år gammel, men: er det ikke litt uvanlig at folk som gjerne har utviklet spill siden de var små, gått på skole i tre år, bare for noe rundt 300.000 i lønn? Det var slik jeg oppfattet det. Har lest masse på GameDev.net sine forum om dette. Håper det forandrer seg. Spillprogrammerere er vel dem som får lavest betalt i forhold til utdanning innen IT, osv. Håper uansett at jeg studerer noe lignende når jeg vokser opp. Jobber jeg hardt med spill-design og spillprogrammering nå, så bestemmer jeg meg bare, så er jeg leder over alle programmererne i et banebrytende MMORPG. Virker sinnsykt gøy å jobbe med det, i hvert fall, så er jo heller ikke lønnen den viktigste. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Nå bør du ikke bare tenke på penger. F.eks jeg elsker å jobbe med 3d, animering ol. For 300.000 klarer en seg rimlig godt altså. Er da søren meg et hav som tjener MYE mindre enn det og klarer seg helt greit. Om du bor alene kan du unne deg det meste egentlig Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Nå bør du ikke bare tenke på penger. F.eks jeg elsker å jobbe med 3d, animering ol. For 300.000 klarer en seg rimlig godt altså. Er da søren meg et hav som tjener MYE mindre enn det og klarer seg helt greit. Om du bor alene kan du unne deg det meste egentlig Ja, jeg vet, og det var nettopp det jeg nevnte i slutten. Det er forresten nevneverdig at jeg elsker å reise, og jeg skulle gjerne hatt barn, liksom (ja, jeg liker å planlegge). Med de karakterene jeg har nå kunne jeg kanskje studert jus, noe som igjen gir en del mere penger til reising, osv. Jeg skal selvfølgelig finne meg noe jeg liker å jobbe med, hvor spillutvikler virker gøyest. Ok, øynene falmer, orker ikke skrive mer. Poenget var bare at jobb som spillutvikler er dårlig betalt den dag idag, og jeg kommer ikke til å velge yrke uavhengig av lønn når jeg vokser opp, selv om det er tidlig å planlegge, ja. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hehe, er du virkelig god trenger det ikke å være dårlig betalt (bare for å ha sagt det....i postene mine fremover nå kommer det til å være en del skriveleifer og andre rariteter, dette fordi jeg presterte å brekke håndleddet i går og har gipset armen ) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 begge deler er vel kjekt.C/C++, OpenGL og DirectX samt noe 3D verktøy; 3D studio max, maya, lighwave etc. Anatomi, fysikk, matte, form & farge...blablabla bare ta for deg et spill og analyser hva som måtte til. det er ganske så mye men blir du veldig god i en av tingene, trenger du ikke å kunne alle, det re ofte 100 (eller mer for den saks skyld) med når et spill blir laget Lenke til kommentar
Ulan Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Skal du lære å programmere, anbefales at du går på et universitet, og lærer det helt fra bunnen av. Alle kan lære seg å programmere, en annen ting er å lære å gjøre ting på en fornuftig måte, dette lærer du på universiteter. Hvilket programmeringsspråk du begynner med er ikke viktig, java er vel et vanlig språk å starte med nå. Kan du først programmere godt i java, er det ingen stor sak å lære seg c++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå